Recenze: Persona 5 JRPG z univerza Shin Megami Tensei vyšlo cca 10 let od vydání Perony 4 a nejdříve na japonském trhu a to již 15. září 2016 exkluzivně pro PS3 a PS4. Tento měsíc se hra konečně dostala i na náš trh a my si ji tak můžeme konečně představit.

Pokud jste fanoušci komiksů, anime, módy a WOW efektů, tak si v této hře opravdu smlsnete.

Po grafické stránce je hra naprosto ohromující a ve srovnání s předchozími díly udělali autoři Atlus a P Studio opravdu ohromný pokrok. Persona 5 vyniká osobním stylem, snad nejstylovější hra, která se na pultech obchodů kdy objevila. Grafika sice není tak realistická jako například v Horizonu, Last of Us, nebo Uncharted 4, ale je plná barev a osobitého stylu, který tuto hru dělá tak výjimečnou a originální. Cinematics scény jsou nádherné a anime filmečky jsou rovněž skvělé. Soundtrack pak podtrhuje kvalitu jednotlivých scén a dotváří tak toto JRPG k dokonalosti. Uvidíme zda Atlus někdy vydá samotný Soundtrack, Persona 5 y si to rozhodně zasloužila.

Persona 5 je audio vizuálním skvostem pro náročné hráče.

Persona 5 recenze GAMEPRESS

Děj hry samotné se odehrává v Tokiu, které bylo bez pochyby skvěle zvoleno. Hra Vám totiž dá pocítit, jaké je Tokio v reálu. Budete zde potkávat lidi nosící roušky, které velmi disciplinovaní Japonci nosí, když jsou nemocní, aby nenakazili své spoluobčany, například v hromadné přepravě či zaměstnání. Hra samotná se dotýká opravdu hlubokých témat, které nás provází v běžném životě a většina postav si zrovna něčím prochází a hra je tak postavena na opravdu velké spoustě dialogů, takže díky absenci češtiny je zde nutná alespoň středoškolská znalost angličtiny, protože spousta dialogů je i velmi zábavná.

Módním návrhářem snadno a rychle.

Co se stylizace postav týče, zde se opravdu vyřádíte a můžete si pomalu připadat jako módní návrháři, protože každou z postav si můžete obléct a vystajlovat podle vlastní libosti.

Level design je velmi pěkný i zde Persona 5 proti předchozímu dílu značně pokročila a každý z dungeonů, byl vytvářen zcela originálně. Na hře je vidět láska a péče vývojářů, kteří chtěli vytvořit každý level pro hráče zapamatovatelný. Jako příklad můžeme uvést například palác Kamoshida.

Sázka na klasický a prověřený bojový systémse vyplácí.

Persona5 recenze GAMEPRESS
Hra samotná se velmi dobře ovládá a UI je ve hře na opravdu velmi dobré úrovni například proti Final Fantasy XV. Souboje samotné jsou velmi zábavné a dá se říci, že až návykové. Každá z postav disponuje vlastními střelnými a sečnými zbraněmi. Hlavní postava je navíc schopna ovládat Persony přepnutím masky. Boj je klasický tahový, kde využíváte schopností vlastního démona tak běžných útoků zbraněmi. Tahový mód se aktivuje, když během prozkoumávání dungeonů narazíte na nepřátele a to přepnutím do speciální bojové arény. Nutno podotknout, že dungeony jsou poměrně velmi koridorově vytvořeny a nenabízí příliš volnosti k detailnějšímu průzkumu.

Stejně jako v předchozích dílech

i zde jste schopni pronikat do alternativních světů.

Stejně jako v předchozích dílech, tak i zde se jedná částečně o sociální simulátor, kde přes den jste zaneprázdněný student střední školy Shujin, do které nuceně nastupujete po příchodu do Tokia. Navštěvujete kavárny sledujete filmy a chodíte ven s kamarády, ale v noci jste vůdcem gangu Phantom Thieves of Hearst, který má bojovat proti zlu. Poměrně záhy jste z vedení tohoto gangu také obviněni a vyslýcháni na policii, ale více se dozvíte ve hře samotné, nechceme Vám nic spoilerovat. Spolu se svými přáteli, můžete pronikat do alternativních světů. Zde leží fyzické reprezentace osobností lidí, tzv. Personas – andělé, démony a monstra všech tvarů a velikostí, které proti Vám bojují pomocí elementárních útoků.

Persona 5 je jednoznačně geniální a nejlepší JRPG v poslední době

a asi jedna z nejlepších exkluzivit pro PS4.

I přes to, že jste žádný z předchozích dílů nehráli, a máte rádi JRPG tahový souboj a vše co jsme výše zmínili, tak neváhejte a hru si zahrajte, rozhodně toho nebudete litovat.