Dragon Ball Z je pravděpodobně největší anime na světě a to tak, že i když jste o něm neslyšeli, tak zcela jistě jste již někdy, někde zaznamenali jeho špičaté vlasy. Hra Dragon Ball FighterZ vyšla s příslibem skvělého milostného příběhu, ale především dobré bojové hry. Zda tomu tak doopravdy je se na to se pokusíme odpovědět níže.

Recenzovaná verze: Xbox One S

Dragon Ball FighterZ je tři-na-tři-2-D bojová hra ve stylu Marvel vs. Capcom a její základní boj je neuvěřitelně jednoduchý. K dispozici máte tři útočné knoflíky a tlačítko „ki“, které spojujete dohromady v nejrůznější komba. Postavy se mohou na bojišti po stisknutí tlačítka měnit, či být přizváni k vytvoření drtivých bojových komb.

Snad nejdůležitější věcí u Dragon Ball FighterZ je, že je to pravděpodobně nejvíce dostupná bojová hra od Smash Brothers. A i když patříte mezi hráče, kteří s bojovkami nemají žádné zkušenosti, tak věřte, že zde za pomocí několika málo tlačítek vyčarujete opravdu neuvěřitelné bojové kombinace. Hra má totiž opravdu velkorysí systém automatických komb.

Ovšem to neznamená, že by se jednalo o zcela jednoduchou hru, to v žádném případě, z tohoto omylu vás velmi rychle vyvede online část hry, kde velmi rychle zjistíte jak je Dragon Ball FighterZ agresivní hrou, která se zaměřuje na spěch vašich soupeřů. Hra vám nabízí opravdu širokou škálu pohybových možností, které lze přirovnat k Injustice 2.

Důležitou součást hry tvoří jednotlivé postavy, kde každá má svůj vlastní zvláštní charakter. Goku je dobrý bojovník. Android 18 bojuje po boku svého bratra. Kapitán Ginyu má celou eskadru, která bojuje po jeho boku. Všechny postavy ve hře jsou velmi dobře vyváženy a i když se může zprvu zdát, že některé postavy jsou jednodušší, než jiné, tak věřte v jejich skrytý potenciál. Většina postav má útok na dálku, ale hra chce, abyste se postavili soupeři tváří v tvář a to tak často jak je to jen možné.

Hra ale disponuje i některými poněkud zvláštními mechanikami a jednou z nejvíce divných je právě dračí koule. Spojením komb o určité délce mohou hráči sbírat Dragon Balls. Jakmile se shromáždí všech sedm Dračích koulí, ten, kdo chytne poslední kouli, může aktivovat jednu ze čtyř nabízených možností: obnovení zdraví, oživení ztraceného spoluhráče, posílení vašeho „ki“, nebo regenerace ztraceného zdraví. Zní to velmi mocně, ovšem kvůli vysokému poškození během hry se Dračí koule obvykle objevují, když je zápas téměř u konce. Což způsobuje, že v nejlepším případě to co mělo být tvrdě vydřeným vítězstvím, se promění ve výhru díky náhodě. Naštěstí se mechanika objevuje tak zřídka, že to není příliš velký problém.

Režim příběhu bude základní zkušeností většiny hráčů Dragon Ball FighterZ. Story režim je pseudo-RPG, kde máte mapu světa prozkoumat za pomocí speciální kapsle a tahů po mapce, kde nacházíte jak své přátelé, tak i nepřátelé, které většinou tvoří zlé klony. Poražení nepřátel vám zvedá level, odemyká nové charaktery a dává použitelné předměty. Příběh je překvapivě dlouhý a zprvu i poměrně ukecaný, než se dostanete k prvnímu souboji musíte si vyslechnout co  se ve světě stalo. Příběh začne být po čase poněkud stereotypní a nudný, naštěstí to vynahrazují skvělé souboje. Fanoušci této značky si však budou moci vychutnat bizarní interakce mezi postavami, jako jsou Frieza a Yamcha, kteří se v sérii nikdy jinde nesetkali.

Nejslabším bodem hry je jeho lobby systém, který je velmi spletitý a uživatelsky nepřívětivý. Dal by se přirovnat k loby v Everybody´s Golf, kde pobíháte po malém prostoru a vybíráte si z nabídky, ve které se nachází režim příběhu, replay, zápasová aréna, online zápasy a to včetně rankovaných, obchod a další. Vyhledávání online zápasů trvá poměrně dlouho, nevím zda za to může počet hrajících hráčů, na Xboxu, či je problém v serverech. Sice jsou to drobnosti, které se časem mohou vylepšit, ale bohužel jsou tam a nelze je přehlédnout.

Po audio vizuální stránce vypadá hra opravdu velmi dobře. Grafika je naprosto skvělá a hru pohání Unreal Engyne, se kterým si vývojáři očividně dobře rozumí. Arc System Worls skvěle zapracovali anime do všech bojových pohybů. Hra tak opravdu vypadá, jako anime v pohybu, ale přitom zůstává nesmírně věrná své předloze. Boj vypadá natolik dobře, že příběhové scény působí malinko lacinějším dojmem, ale asi je to i vzhledem k tomu, že většinu času budete trávit v boji. Po stránce zvukové je na tom hra také velmi dobře. Soundtrack se skládá z originálních skladeb vytvořených přímo pro hru, kterou tak skvěle doplňuje.

Vývojáři: Arc System Works

Vydavatel: Bandai Namco Games

Dátum vydaní: 26. leden 2018