V roce 2014 vyšel titul jménem Shadow of Mordor, i když od toho hřáči moc neočekávali nejednalo se o vůbec špatnou hru. Navzdory nedostatkům, které hra měla sklízeli vývojáři z Monolith Productions převážně kladná hodnocení. Nyní je na pultech obchodů pokračování, které je velice očekávanou hrou letošního podzimu.

Shadow of War začíná tam, kde Shadow of Mordor skončil. Talion a Cerebrimbor spojení v jednom těle vykovávají nový prsten moci. Zde začíná nový příběh na zhruba dvacet hodin. Hlavní záporák nemůže být nikdo jiný než starý známý Sauron. Prsten se ovšem zanedlouho dostává do cizích rukou a zde vše začíná. Jak je zvykem, o příběhu psát nebudu, ten si užijte sami. Dobrodružství se odehrává mezi Hobbitem a prvním dílem Pána Prstenů. Pokud jste zarytý fanoušek Tolkienova světa, je více než pravděpodobné, že vaše srdce zapláče. Nesrovnalostí s knižní ságou je poměrně dost, i když vývojáři staví na tom, že příběh nemá zapadat do příběhu známého právě z knih a filmů. Nicméně některé nesmysly si odpustit mohli, například jména Nazghúlů.

Vesměs se stále jedná o převlečené Assassin’s creed, tedy co se soubojového modelu týče, prakticky stále spamujete stejná tlačítka a Talion máchá mečem o sto šest a když se zadaří předvede vám poměrně efektní zabití nepřítele. Je třeba si uvědomit, že skřetů je ve hře požehnaně a někdy se můžete zapotit i proti řadovým vojákům. Jako hlavním tahákem hry je systém Nemesis stejně jako v díle předešlém, nyní ovšem působí živěji a hráč má pocit, že je součásti světa, který žije nebo se alespoň tak tváří. Nemesis v podstatě obsahuje několik minibossů roztroušené po mapě. Pokud vás tento zlý a většinou i škaredý skřet porazí zvýší se jeho úroveň, s ní i jeho vybavení a skilly. Pokud se do potyčky s tímto nepřítelem dostanete, není to nic snadného a co teprve když mu přijde na pomoc druhý. V tu chvíli se z mini soubojů stává pěkná řežba, u které musíte občas i přemýšlet. Na začátku není ostudou, že padnete. Abych nebyl skeptický, souboje jsou zábavné a vypadají dobře. Což si mimochodem můžete prohlédnout v našem gameplay videu.

Přečti si  RECENZE: Alienware AW2725DF - 360 Hz Monitor, je to vůbec možně využít?

Další věc, kterou vývojáři hodně vyzdvihovali je dobývání pevností. Pokud porazíte nějakého již zmiňovaného minibosse, je možné ho naverbovat a použít ho právě k boji o pevnost. Plánování a samotný boj zabere poměrně dost času, ale hlavní linka tím netrpí. Těchto misí není moc a tak je to spíše příjemné a těšíte se na další dobývání. A teď něco k věci ke které směřuji. Po dohrání příběhu ještě není konec. Začíná end game, musíte udržet vaše pevnosti několik dekád a vzdorovat skřetům. Což je poměrně nelehký úkol, hlavně kvůli vylepšování vaší armády a pevností. Máte tedy na výběr. Buď věnujete hře čas (hodně času) a budete grindovat a grindovat, vydělávat měnu a vše si kupovat za in-game peníze a nebo jsou tu stokrát omílané mikrotransakce, kde si pohodlně zakoupíte za reálné peníze vylepšení a pak se pustíte do boje. Hra se dá dohrát a nevložit do ní ani korunu, ale je to podstatně zdlouhavější a těžší. Pokud se vám povede ubránit pevnosti dvacetkrát, máte dohráno a odměnou vám je poslední cut scéna.

Přečti si  Stellar Blade v novém traileru představuje silné výbušné schopnosti

Grafická stránka působí dost podobně jako díl předešlý, vlastně na první pohled skoro k nerozeznání, pokud se zadíváte lépe, všimnete si lepších odlesků tváře a hra působí vyhlazeněji. Stejně ani tak animace nepůsobí jinak. Vizuál vás nezklame, ale rozhodně ničím ani nenadchne. Co považuji za velký nedostatek je fakt, že si pracně nasbíráte legendární vybavení a v cut scéně má Talion oblečené to výchozí s kterým začínáte. Audio stránka je naopak skvělá, atmosferická a využívá repráček gamepadu. Když vám z vašeho ovladače šustí křoví při stealthu, hráč nabývá pocitu, že ho stále může někdo zaslechnout. Za mě rozhodně plus.

Hra je zábavná a svižná, avšak mikrotransakce opravdu hyzdí zážitek a znevýhodňují hráče. Pravdou je, že když si produkt zakoupíte za plnou cenu, předpokládáte, že dostanete vše. Boužel opak je pravdou. Za reálné peníze můžete koupit i truhly s vybavením pro Taliona a nové skřety do vašich pevností. Některé truhly se dají zakoupit za in-game měnu, avšak ty lepší už nikoli.

Vývojáři:  Monolith Productions
Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment
Datum vydání: 10. říjen 2017