Vzpomenete si ještě na hry od studia Rare, které vycházely v době Nintenda 64? Já osobně tedy jen na Donkey Kong Land, dost možná proto, že Super Mario 64 a Turok byly prostě hitem a jejich zábavnost nás vcelku slušně pohltila, ale studio má na svém kontě i Banjo Kazooie a další. Nicméně tito bývalý vývojáři Rare si dnes říkají Playtonic Games a mají na svědomí právě novou hru Yooka Laylee. Hra byla navíc zafinancována herní komunitou na KickStarteru a to velmi bleskově i přes fakt že se jedná o 3D plošinovku.

Nečekejte žádné drama či detektivní zápletku, jde přece o hopsačku ze staré školy

Hlavní záporák Capital B se svým věrným přisluhovačem DR. Quackem, vlastní zařízení na odsátí všech knih z herního světa včetně jedné kouzelné se zlatými stránkami patřící hlavním hrdinům ještěrce Yooka a netopýří slečně Laylee. Jak už to tak bývá, tak se při odcizení kouzelné knihy poztrácelo několik zlatých stránek a tak naše duo vyráží na poměrně dlouhou cestu plnou dobrodružství a překážek. Vaše poměrně strastiplná cesta za hledáním vytracených stránek povede napříč pěti světy a jedním hubem nazvaným Hivory Towers. Nové světy se Vám odemykají podle toho, jak nacházíte poztrácené listy ze své knihy. Ale nemyslete, nebudete to mít jen tak jednoduché, cestou musíte sbírat ještě speciální pírka, která ve hře fungují jako platidlo, za které si u Trowzera odemykáte další schopnosti, bez kterých se neobejdete a takovýchto sběratelských předmětu, za která získáváte od NPC schopnosti a zkušenosti je celá řada.

Mnoho nescházelo a málem jsem jel ve slušivé kazajce a s houkačkou

Co se ovládání týče, tak hra reaguje na ovladač, až řekl bych přehnaně citlivě a auto centrovací režim kamery je občas na obtíž, přežít se to dá a nemyslím, že byste skončili někde ve svěrací kazajce u Mudr Chocholouška. Co se boje týče, ten je vcelku jednoduchý a máte možnost kombinovat jednotlivé útoky. Playtonic má údajně do hry přidat systém zaměřování soupeřů, aby mohli být Vaše útoky a natáčení na protivníky přesnější. Hra vcelku slušně graduje a nedá Vám jen tak šanci odejít.

Hra se snaží cílit spíše na hard-core hráče, ale není to tak dramatické

Velmi kladně hodnotím to, že Vám hra nenabízí možnost nastavení úrovně obtížnosti a tak je hra poměrně slušnou výzvou a dnešní rozmazlení casual hráči mají vcelku utrum. Jen tak dal a více takových her.

Přečti si  DESKOVKA: Milovnici draků dostávají na stůl Na křídlech draků

Grafika neoslní, zato uši si smlsnou

Co se grafického zpracování týče, tak jde vcelku dobré až lehce nadprůměrné zpracování jak se na 3D plošinovku sluší a patří, nicméně jsou i mnohem hezčí hry tohoto žánru, jako například Ratchet a Clank. HUD je zcela prázdný a na obrazovce si můžete plně vychutnávat samotnou hru bez jakýchkoli ukazatelů, pokud si hru pozastavíte, zobrazí se Vám stručný přehled všeho potřebného. Kde Yooka Laylee ztrácí na grafice, tam to dohání hudbou a celkový soundtrack je téměř fenomenální a co se dubbingu postav týče, tak ty hovoří svým naprosto nesrozumitelným jazykem, což je velice ojedinělá, ale občas otravná záležitost.

Neduhů není příliš, ale i tak je nelze přehlížet

Největší slabinou, tak pro Yooka Laylee zatím zůstává ovládání kamery a její neustálé automatické centrování, i když to není úplná tragédie, která by Vám naprosto pokazila herní zážitek, mohli by to vývojáři odstranit. Dalším lehkým negativem je nemožnost vypnutí dialogů, neboť díky nesrozumitelnému jazyku je místy nepříjemný.

Recenzovaná verze: XBOX One