Před několika dny oznámila společnost Fntastic velký návrat k vývoji her s novou značkou „2.0“ a novou hrou Escape Factory.
V loňském roce tento pochybný a podvodný vývojář vydal hru The Day Before, která byla po několika dnech stažena a tisíce hráčů zůstaly podvedeni a žádaly o vrácení peněz.
V souvislosti s návratem tým Fntastic uspořádal kampaň na Kickstarteru, aby financoval vývoj nových her a postavil studio zpět na nohy. Komunita ji přijala stejně dobře jako chřipku, a zatímco se společnost snaží distancovat od těch, kteří proti ní vystupují, datamineři přinesli šokující (ale očekávaná) odhalení.
Na sociálních sítích se datamineři pustili do analýzy Escape Factory, free-to-play hry sestavené společností Fntastic ‚2.0‘. Konkrétně jeden z uživatelů s přezdívkou „Occular Malice“ zjistil, že mechaniky hry pro vytváření sítí, lobby a matchmaking jsou příkladem „demo kódu Unity“, který obvykle používají ti, kdo se teprve učí vyvíjet hry.
Jinak je většina kódu hry tvořena prostředky jednoduše „zkopírovanými“ z obchodu Unity, z nichž mnohé jsou k dispozici zdarma.
Aby toho nebylo málo, společnost Fntastic odstraňuje komentáře na fóru služby Steam, kde se o tomto „podvodu“ hovoří. Tým také aktivně blokuje všechny, kdo se na sociálních sítích vyjadřují negativně nebo kriticky o hře a změně značky.
Když jsme před pár dny informovali o pokusu společnosti Fntastic znovu se objevit na trhu, dosáhla kampaň na Kickstarteru pouhých 217 dolarů z cílové částky 15 000 dolarů. Nyní je to asi dolarů s 23 podporovateli – a upřímně řečeno, každý, kdo se rozhodne tuto kampaň podpořit, nebude moci vinit nikoho jiného než sebe, až o své peníze nevyhnutelně přijde.
Navzdory tvrzení o poctivosti, transparentnosti a profesionalitě už hráči společnosti Fntastic nikdy nebudou věřit a je úsměvné spíše až drzé, že se společnost vůbec pokouší o svůj návrat.