Ve své nejnovější zprávě o hospodaření společnost EA potvrdila pokles tržeb z prodeje jejích her v období od července do září a to o 13 procent. Celkově společnost dosáhla tržeb ve výši 1,839 miliardy dolarů. Meziroční pokles tržeb je přičítán skutečnosti, že hra College Football 25 byla v loňském roce mnohem populárnější než nejnovější verze této série v letošním roce.
I když může dojít k poklesu tržeb společnosti, EA Sports Madden NFL 26 a EA Sports FC 26 zaznamenaly nárůst prodeje, přičemž druhý z nich zaznamenal meziroční nárůst „v řádu jednotek procent” ve srovnání s EA Sports FC 25. Apex Legends také zřejmě zaznamenal nárůst rezervací, který společnost popisuje jako dvouciferný. Spolu s tím EA také oslavila uvedení her Skate a Battlefield 6 na trh.
„V rámci našeho širokého portfolia – od EA Sports po Battlefield, The Sims a Skate – naše týmy pokračují ve vytváření vysoce kvalitních zážitků, které spojují a inspirují hráče po celém světě,“ uvedl generální ředitel EA Andrew Wilson ve zprávě o výnosech. „Kreativita, nadšení a inovace našich týmů jsou jádrem všeho, co děláme.“
Zajímavé je, že EA také oznámila, že již nebude pořádat své obvyklé konferenční hovory o výsledcích, kterých se obvykle účastní vedení společnosti a analytici. Toto rozhodnutí bylo pravděpodobně učiněno v souvislosti s přípravami společnosti na privatizaci po jejím odkupu konsorciem investorů, které tvoří saúdskoarabský fond PIF, Silver Lake a Affinity Partners. Jak společnost oznámila minulý měsíc, tato dohoda zahrnuje vyplacení prémií akcionářům EA ve výši 25 % nad cenou akcií společnosti k 25. září 2025.
Dohoda, jejíž uzavření se očekává v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2027, promění EA v zcela soukromou společnost. V rámci této dohody získá PIF, který dosud vlastnil 9,9 % akcií EA, 100% podíl ve společnosti.
„Naše kreativní a nadšené týmy v EA přinesly mimořádné zážitky stovkám milionů fanoušků, vybudovaly některé z nejznámějších značek na světě a vytvořily významnou hodnotu pro naše podnikání. Tento okamžik je silným uznáním jejich pozoruhodné práce,“ uvedl ve svém prohlášení generální ředitel a předseda představenstva EA Andrew Wilson.
Ačkoli dlouhodobé dopady této akvizice zatím nejsou známy, již se objevily zprávy, že vedení EA požádalo své zaměstnance, aby používali nástroje založené na umělé inteligenci prakticky ve všech aspektech své práce. Jedná se o vše od generování kódu při programování přes vytváření koncepčních návrhů až po používání nástrojů LLM středními manažery k radám ohledně citlivých témat při jednání se svými podřízenými.
Analytici předpovídají, že tato akvizice, která byla financována pákovým odkupem EA a která společnost značně zadlužila, povede k „ještě většímu zaměření na evergreenové IP, blockbustery (méně početné, ale potenciálně větší hry) a živé služby – na úkor riskantnějších projektů, nových nápadů a inovací“. To znamená, že EA zdvojnásobí své roční sportovní tituly a další významné franšízy.

