Grafický procesor PlayStation 5 Pro bude mít maximální výkon 36 teraflopů a některé jeho změny se mimo jiné týkají vyššího výkonu ray tracingu.
V novém videu a příspěvku, které dnes Digital Foundry sdílí online, probírá nejnovější zvěsti o refreshi střední generace od Sony a podrobně se věnuje některým detailům GPU. Podle informací na vývojářském portálu společnosti Sony má nadcházející konzole 30 procesorů pracovní skupiny, které poskytují výkon 33,5 teraflops, oproti 18 WGP základního modelu, který poskytuje 10,23 teraflops. Na první pohled to znamená, že PlayStation 5 Pro by měl přinést 227 % výkonu navíc, ale nebude tomu tak, protože sama společnost Sony ve svých dokumentech naznačuje, že nová konzole bude mít pouze 45% nárůst výkonu GPU oproti základnímu modelu.
Na základě porovnání čísel základního modelu a modelu Pro společnost Digital Foundry usoudila, že údaj 33,5 teraflops u PlayStation 5 Pro pravděpodobně naznačuje takt 2,18 GHz 60 výpočetních jednotek, což je méně než u základního modelu. To však nebude mít velký význam díky režimu ultra boost, který zvýší takt GPU na 2,35 GHz, což zajistí výkon 36 teraflopů, ačkoli tak vysoký takt bude mít jen několik her kvůli výkonovému stropu systému.
Kromě mírně odlišných taktovacích frekvencí bude GPU PlayStation 5 Pro oproti základnímu modelu obsahovat i další změny. Jeho nová struktura vyrovnávací paměti se zdvojnásobením velikosti L1 cache a L0 z 16KB na 32KB umožní větší počet výpočetních jednotek na jeden shader engine, respektive vyšší výkon při ray tracingu. Kromě toho bude GPU nového systému podporovat funkce DirectX12 Ultimate, které nejsou k dispozici v základním modelu, jako je hardwarová podpora stínování s proměnlivou rychlostí, podpora stínování sítě a další funkce pro hybridní MSAA.
PlayStation 5 Pro ještě nebyl oficiálně odhalen. Podle zvěstí by měl být vydán ještě před koncem roku.