Vranygrai je slovo ze staroslověnštiny a znamená křik vran, který podle pověr předznamenává špatné události. Události, které jsou základní premisou nově vznikající hry.

Příběh je zasazen do období a času před vznikem Velké Moravy. Hra se představuje úvodním trailerem, který chce především zachytit atmosféru příběhu a přináší vhled do světa, v němž se děj odehrává. V závěru trailer odhaluje rovněž náhled gameplayu. Spuštěna byla i Steam stránka hry, kde si ji mohou fanoušci přidat do wishlistu.

Příběhová hra, kde nezachraňujete svět, ale sebe sama

Na pozadí osobního příběhu hlavního hrdiny se kombinují reálné historické události, které vedly ke vzniku prvního slovanského státu ve střední Evropě – Velké Moravy. Pád avarského kaganátu i střet mocností Nitry a Moravy. Hráč se ocitá v kůži slovanského kněze, ve starém jazyce zvaného Volkh.Ten po útoku zbytku avarského vojska přijde o sestru. S pocitem, že selhal jako bratr i jako ochránce, se vydává na cestu za vykoupením, na cestu hledání odpovědí a viníků. Možná je však na vině on sám a v jeho minulosti se ukrývá víc, než by se u kněze dalo čekat.

Oblast Velké Moravy tak, jak ji neznáme

Přečti si  Genshin Impact verze 4.6: Arlecchino, Petrichor a nový boss fight!

Vranygrai je koncipována jako trilogie, která v celkové své velikosti zmapuje celý stát Velké Moravy. V první části se ocitáme v oblasti Poľany, navštívíme hradiště Kalamárka, Zvolen a okolní, časem zapomenuté usedlosti. Autoři se inspirují různými materiály, od archeologických podkladů až po beletrii, aby tak vytvořili věrohodný svět, který je kromě reálných historických výjevů plný i slovanské mytologie. Vedlejší příběhové linie jsou založeny na místních pověrách, příbězích a pohádkách. Ve hře se tak setkáte (a možná budete muset i bojovat) s dobře známou Polednicí, vodníkem ale i různými skřítky, jako je třeba Domovik, a mnoha dalšími.

A na co se můžete ve hře těšit?

  • Relativně malý, ale o to bohatší a kompaktní semi-open svět, který se nabízí k exploraci. Vývojáři se inspirovali staršími hrami, jako je například Gothic. Žádné vodění za ruku. Objevte skryté postavy a poznejte jejich příběh, možná tak narazíte na vzácnou odměnu.
  • Dynamický a živý svět, kde postavy, zvířata i mytologické bytosti mají různé vzorce chování ve dne a jiné v noci. Je vhodné dvakrát zvážit cestu do lesa za naprosté tmy!
  • Množství různých nepřátel. Postavíte se odpadlým Avarům, nepřátelským vojákům a hlavně bytostem, které nikdo neměl potkat.
  • Záživný bojový systém inspirovaný moderními hrami. Hrdina má k dispozici bohatý arzenál historických zbraní a zbrojí pro různé druhy útoků na blízko i na dálku.
  • Skill systém založený na mytologii. Na rozdíl od běžných smrtelníků budete jako slovanský kněz disponovat unikátními kouzly. Nebude možné využívat je příliš často, ale jejich dopad bude zásadní.
  • Lineární hlavní příběh plný bohatých dabovaných dialogů, zvratů a napětí. Zjistěte, kam vedou Volkhovy kroky, a co se skrývá za jeho minulostí.
  • Vedlejší příběhové linie s možností volby a ovlivnění průběhu plnění úkolu. Poznejte svět, ve kterém naši předkové žili, a legendy s ním spojené.
Přečti si  RECENZE: Asus ROG Keris II Ace - Nová lehká herní myš s řadou skvělých technologií

Kdo za vývojem stojí?

Dire Badger Studio se momentálně skláda ze tří lidí a pevně věří, že se časem rozroste.

  • Ivan Kubál – autor a vývojář
  • Kateřina Brzobohatá – historička a odbornice v oblasti mytologie
  • Jan Balcar – hudební mág a skladatel

Úvodní píseň použitou v traileru nazpívala Kateřina Göttlichová.

Hra je vyvíjena v Unity Engine a momentálně se nachází ve fázi early alpha. Plánované vydání tak není ještě pevně definováno. Na stránkách platformy Steam je však již nyní aktivní a vývojáře můžete podpořit vložením do wishlistu.

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno