Recenze: Hitman 2 – Nájemný zabiják opět v akci…
Domů » Hry » Novinky » Recenze: Hitman 2 – Nájemný zabiják opět v akci…

20.11.2018

Velmi očekávané pokračování úspěšné série Hitman o nájemném zabijákovi nemělo zprvu na růžích ustláno, protože Square Enix se rozhodlo prodat vývojářské studio IO Interactive a to i se značkou Hitman. Studio žilo dlouhou dobu v nejistotě a osud Agenta 47 nebyl zcela jasný. Studiu se nakonec podařilo získat finance a stalo se nezávislým. Také díky tomu, tu dnes máme opět Agenta 47, který nezná slitování a jehož pokračování může rozhodnout o dalším osudu studia. Jak to dopadlo, na to se podíváme níže.

Pokud neznáte Hitmana, agenta 47, tak si dejte pozor, aby teď nestál za vámi v obleku vaší matky. Jedná se o velmi interaktivně propracovanou stealth hru, kde vaší misí je takřka vždy eliminovat svůj cíl. Jak toho docílíte je čistě na vás a způsobů skutečně není málo. Moderní svět je zamořen spousty lidmi, které by bylo lepší odpravit a od toho jste tady vy, holohlavý muž, v saku, s čárovým kódem na týlu hlavy. Líbí se vám představa, že na stadion proklouznete nevšimnuti v obleku ochranky? Není problém, to se může klidně stát… tedy pokud naleznete někoho z ochranky, uškrtíte ho (nebo alespoň omráčíte) a vezmete si jeho slušivou uniformu, ale pozor… jsou tu i lidé, co znají své kamarády, či zaměstnance a vás ještě nikdy neviděli. Takovému podezření se samozřejmě pokoušíte vyhnout a když už to nejde jinak, tak nastupuje stará dobrá pistole s tlumičem nebo i jiné delikátní zbraně.

A teď se mě tedy ptejte: ,,Miloši, v čem je tedy jiná dvojka od předchozího dílu?” Milí čtenáři, to je správná otázka a odpověď zní… takřka v ničem. Pro někoho zklamání, pro někoho možná úleva. Očividně, podle stažitelných souborů do hry, se mělo původně jednat o herní kapitoly, podobné jako v projektu Life is Strange, které by vycházeli vždy po nějaké době, ale naštěstí od toho bylo odstoupeno. Nová hra je velmi úzce propojena s předchozím dílem, takže pokud máte nainstalovaný ten předchozí, tak jej můžete propojit a hrát mise z jedničky. Zajímavostí je tak spousta nových “vedlejších” úkolů, které nejdou splnit najednou, takže pokud je budete chtít dodělat všechny, tak budete muset misi několikrát opakovat, ale leckdy si to opravdu rádi zopakujete vzhledem k tomu, že můžete mít bonusové zkušenosti třeba za utopení svého cíle v toaletě, či necháte svoji oběť omylem spadnout z druhého patra do drtičky odpadu… zapnuté drtičky odpadu.

Hlavní příběh je bohužel i v tomto díle prudce nezajímavý a tak se zaměříte na gameplay, který je ovšem fantastický. Věcí, které můžete dělat je opravdu spousta a kreativitě se jen tak meze nekladou. Jenom škoda, že umělá inteligence zde není na takové úrovni, jaké by si určitě zasloužila a leckdy si říkáte, jestli vám za tu námahu stojí, to jít pěkně na tajňačku, když vystřílení by bylo možná jednodušší a rychlejší (kdyby odměny za stealth nebyly tak sladké, tak se s tím leckdy tak nepářu). Můžete hrát i vytvořené mise od jiných hráčů nebo eliminovat takzvané Elusive Targety, což jsou osoby, které se objevují vždy na 1 týden a vy máte pouze jeden pokus na to, abyste je dostali a utekli pryč… opět se tak dostáváme k heslu této hry: “Jak to uděláte, je čistě jenom na Vás.”

FUN-FACT: Pokud jste si zakoupili deluxe edici hry, tak jste mohli hrát asi o týden dříve než ostatní, což se dostalo do rukou crackerům a ačkoliv má tento projekt ochranu Denuvo 5.3, tak byla prolomena 3 dny, před oficiálním vydáním, neboli pokud si hry nekupujete (a nepodporujete tak vývojáře), tak jste mohli cracknutou verzi dohrát dříve, než si ji 60 € (standard edition) hráči vůbec mohli spustit.

,,Hra má skvělý gameplay, spousty možností. Poskytuje perfektní zábavu i napětí. Akorát je vidět, že se vývojáři přizpůsobují dnešní době a starý Hitman, který vás na nic neupozorňoval, byl o dost více hardcore, nicméně chápu, že to je asi něco jako “Just like a Dark Souls“. Požitek je to tedy skvělý, nicméně si myslím, že by to neměla být samostatná hra, nýbrž pouze takový obrovský datadisk pro lidi co vlastní jedničku se slevou.”

20

Vývojáři: IO Interactive

Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment

Série: Hitman

Datum vydání: 13. 11. 2018

Cena digitální kopie: 59.99 €

Velikost hry: 60 GB

Platformy: PS4 (recenze), PC, Xbox One

Celkové hodnocení:
  • Grafika - 9/10
    9/10
  • Zvuk / Soundtrack - 5/10
    5/10
  • Příběh - 3/10
    3/10
  • Hratelnost - 9/10
    9/10
  • Zábava - 7/10
    7/10
  • Herní doba - 6/10
    6/10

Pokud patříte mezi fanoušky stealth akcí, tak je Hotman 2 hrou přesně pro vás. Jenom je škoda, že se hra od předešlého dílu příliš nezměnila a kromě nových cílů a oblastí nenabízí téměř nic nového a na první pohled působí spíše dojmem velkého DLC.
CENA NA PS4 STORE: 59.99 €
HRA ODPOVÍDÁ CENĚ: 59.99 € kdyby byl v ceně i první díl. Jinak 39.99 €

6.5/10