Just Dance… to je ta hra, co už léta pravidelně vykopává E3 konferenci Ubisoftu a mnohé kované hráče příliš nezajímá. To je ale trochu škoda, občas si totiž není od věci vstát z gauče a „protáhnout si pérka“. Letos bude sousedce vibrovat strop už pojedenácté!

Taková FIFA či NHL rok co rok mění soupisky, Just Dance přihazuje písničky. Autorům se tradičně povedlo do hry prorvat ty nejpopulárnější songy s až šílenou návykovostí. Repertoár je přitom i tentokrát poměrně pestrý, nechybí Skirllexův sice už trochu letitý, ale stále populární Bangarang, hitovka Bad Boy od Billie Eliesh či naprosté zhovadilosti jako Baby Shark Dance a Skibidi. Celkově se předvedla čtyřicítka nových vypalovaček a není problém si vybrat (i když pravověrným metalistům při poslechu výběru hry pravděpodobně vypadá háro). No, a když se vám přeci jen oposlouchají, je tu stále Just Dance Unlimited se svou knihovnou již pětistovky písniček. První měsíc je klasicky zdarma, za další už si zaplatíte necelou stovku měsíčně.

Není jednoduché pochytit pohyby na první poslech… naštěstí běží v dolní části obrazovky schematická nápověda.

Poctivá rutina

Základní prvek hratelnosti je samozřejmě stejný. Nejlépe jen v trenkách, aby jste nemuseli neustále prát propocené oblečení, poskakujete (hlavně z počátku) zoufale před obrazovkou ve snaze napodobit často roztodivné kreace barevných schematizovaných postav na obrazovce. Just Dance letos vplul již do druhé dekády své existence. Ačkoliv nemusíme nutně vymetat každý ročník, nováčky také rozhodně nejsme. Trochu nás mrzí, že v konceptu série vlastně autoři od svého začátku nic moc nevymysleli, a vyjma obměny repertoáru jsou změny spíše kosmetické. Vadí to ale?

Barevné hastroše musíte před obrazovkou napodobit co možná nejpřesněji.

Nejnovější ročník představuje „All Stars Mode“, který slouží jako oslava série samotné. Autoři vybrali z minulých dílů vždy po jedné ikonické pecce z každého ročníku a celkem deset songů provázali krátkými předělovými cutscénamy s maskotem série – pandou. Je fajn zavzpomínat na na Starships od Nicki Minaj z ročníku 2014 nebo se rozskotačit u ikonického Rasputina z jednoho z vůbec prvních dílů hry. Tento mód vám však při dobré vůli vydrží tak na hodinku…

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů
Starships od Nicki Minaj je jedním z deseti „All Stars“ songů

Zbytek hratelnosti tvoří mimo multiplayerového (o něm později) tancování vlastně pouze tématické playlisty s určitým počtem písniček. No, a nebo si prostě vybíráte jednotlivé písničky podle aktuální nálady. Hlavně z počátku na nás Just Dance 2020 působilo trochu chudě a marně jsme hledali nějaký zajímavější nosný mód. Přijde nám, že si Ubisoft prostě jede to svoje a raději příliš neexperimentuje. Líbil by se nám třeba výukový mód, který by rozebíral jednotlivé taneční kreace a hráče měl tak skutečně potenciál naučit tancovat.

V záložce videí můžete mrknout na taneční kreace ostatních… Tímto se omlouvám pánovi s nickem zzy4396.

Samotné hraní Just Dance 2020 z vás kdovíjakého mistra parketu neudělá. Systém snímání totiž ani tentokrát není úplně dokonalý, a tím pádem musí být ve snímání vcelku benevolentní. Stávalo se nám, že jsme v záchvatu boje úplně popletli strany i pohyby, a přesto nám na obrazovce vyskakovalo uspokojivé „Perfect“. Jindy jsme naopak pestrobarevnou postavičku z televize napodobovali celkem věrohodně a hra nás „odměňovala“ křížky. Problém nastává hlavně s nedostatkem přirozeného světla, kdy vám nezbude než seštelovat lampu příhodným způsobem, aby se nebila se snímačem kamery… No, a nebo vzít do ruky PS Move ovladač či mobil, ale s bazmekem v ruce to už prostě není ono.

Některé songy mají i podstatně složitější extrémní verze. U nich se zapotíte i mezi půlkami.

Svět v pohybu

Hra více hráčů se nám naopak líbila, zejména pak jednoduchý, ale velice funkční mód turnaje, kde akumulujete skóre po tři písničky. Pokud se připojíte do mlutiplayeru, trsáte společně s dalšími tanečníky z celého světa. V reálném čase se počítá skóre, a když se vám povede z takové stovky právě připojených hráčů skončit řekněme v první dvacítce, je to fajn pocit. Samozřejmě je ideální mít jednotlivé taneční kroky již trochu natrénované, ale i na první dobrou se dá díky obrázkům napovídajícím další pohyb zatancovat vcelku obstojně. Jen mrkněte na naše Game Press Play video.

Just Dance vždy byla, je a bude skvělá párty hra, takže nechybí ani lokální křepčení před kamerou, a to až v šesti lidech (i když na to už potřebujete vážně dost prostoru, zvlášť když si někdo poplete strany). Nemusíte přitom pouze soutěžit… nově lze také sbírat body společně. Z vlastní zkušenosti víme, že na akcích jako rozlučka se svobodou či house party je Just Dance perfektním nakopávačem případné skomírající zábavy.

Před kamerou můžou najednou poskakovat až čtyři hráči… s telefonem v ruce dokonce šest.

I když je hra na herní módy trochu skoupá, digitálního „bordelu“ si pro nás autoři nachystali vrchovatě. Za nasbírané bodíky odemykáte avatary, tituly a nově i skiny (pozadí za avatarem) a nálepky. Nechybí ani jednoduché denní výzvy, za jejichž splnění vaše virtuální konto ještě nabobtná. I tentokrát lze zapnout užitečný „Just Sweat“ mód, který počítá spálené kalorie. Rodiče jistě potěší režim pro děti, který pro malé caparty maličko upravuje prvky hratelnosti a nabízí písničky šité na míru malým tanečníkům.

Nálepek a podobných sběratelských předmětů je ve hře habaděj.

Poslední tanec

Je nám jasné, že v Česku Just Dance úplně nefrčí. Když nám multiplayer zahlásil, že právě tančí jeden hráč z ČR, jen se nám to potvrdilo. To je ale trochu škoda. Vždyť i kovaný hráč FPS stříleček může občas popustit své šílenější já ze řetězu a zaskotačit si u telky. Pokud však budete jako autor recenze provozovat taneční kreace jen v trenkách, doporučujeme zatáhnout žaluzie a zamčít dveře… jakmile budete podesáté dupat u Everybody od Backstreet Boys, sousedka se smetákem už jistojistě začne vyrážet dveře.

Vývojáři: Ubisoft

Vydavatel: Ubisoft

Datum vydání: 5. listopadu 2019