Říká vám něco herní společnost Goblinz Studio? Nedávno jsme tu totiž měli recenzi na jejich hru Dungeon Rushers, která bohužel nedopadla zrovna nejlépe, tak se pojďme společně podívat, jak dopadl jejich, v pořadí druhý, počin Robothorium.

Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, konkrétně v roce 2052 na planetě zemi, kde žijí roboti, androidi, kyborgové a lidi pod jednou střechou a co se nestane? Roboti a jim podobní se začnou bouřit, že se k nim lidé chovají jako ke strojům a ne, jako k sobě rovným. Zní vám to povědomě? Cca před měsícem totiž vyšla hra exklusivně pro PlayStation 4 Detroit: Become Human, kde se prakticky odehrává stejná prekérní situace a můžeme pouze hádat, zda to má spolu něco společného, či nikoliv… ale zpět k příběhu. Vaše postava se jmenuje S.I.A a jste kyborg, neboli na půl člověk a na půl robot. To co se děje ve světě se vám nelíbí, ale nemůžete s tím nic dělat, protože vaše robotické „Já“ je utlačováno policií a váš názor je tak naprosto irelevantní. Dáte tak do kupy elitní chásku lidí, kyborgů i robotů a spustíte rebelii vůči nespravedlnosti. Ač jsem byl překvapen, tak příběh není vůbec špatný a i když nejste zrovna vtažení do všeho, co se děje, tak nemáte pocit, že jenom tupě mačkáte tlačítka na náhodně vygenerovaných mapách jako to bylo v předchozí hře Dungeon Rushers, která je tomuto počinu hratelností velmi podobná.

Když už jsme u hratelnosti, tak vězte, že tento herní kousek je těžký a to jako, že sakra těžký. Ne nadarmo byl celý název při vzniku Robothorium: Rogue-Like RPG.  Prakticky ihned po zapnutí hry si musíte vybrat tři z šesti robotů, kteří za vás a vaši rebelii budou bojovat. Je to sice pěkný výběr a můžete vybírat jak podle vzhledu, tak podle statistik, které máte okamžitě k dispozici u každého jedince, jenže je problém, že nemáte nikde popsané, co každý atribut dělá a nemáte tak nejmenší tušení co si vybrat… takže to skončí na náhodě. Naštěstí musím pochválit, že prakticky po pár mapách víte, které statistiky, jaký robot potřebuje a co každá z nich z odpozorování dělá. Tato čísla zvyšujete a snižujete různým vybavením, které nacházíte po čas všech misí, ať už aktivních, či pasivních a to si hned vysvětlíme, o co jde.

Vy, jakožto lídr celé této akce vysíláte roboty do světa dělat všechnu tu špinavou (?) práci. Tyto mise jsou buď aktivní, nebo pasivní. Na pasivní misi se vysílá vždy jeden z robotů, který má určitou šanci a dobu na její splnění a vy nijak nemůžete ovlivnit výsledek. Z těchto průletů můžete získat jak suroviny, vybavení, zkušenosti apod., tak hlavně reputaci, kterou potřebujete na zlepšení vztahů s vašimi kontakty. Tyto záhadné postavy jsou taková všehochuť, které vám při určitém množství reputace pasivně pomáhají v misích a bázi… kupříkladu u jedné z postav za dosažení prvního levelu reputace získáte 15% slevu na nákupy a tak dále. Poté jsou zde aktivní mise, kterých už se účastníte vy sami. Dostanete se na náhodně vygenerovanou mapu hangárů, či laboratoří a stejně jako v Dungeon rushers (nebo by to šlo přirovnat například k Darkest dungeon) postupujete a vybíjíte místnosti jednu za druhou dokud nedojdete do cíle. Někdy potkáte náhodný event, někdy robotické obránce, někdy nic a podobně. Způsob boje probíhá pak na tahy, kde každý robot má ve svém tahu k dispozici na výběr ze čtyř schopností + jedné ultimátní schopnosti a je jenom na vás, jaké použijete, protože žádná nemá dobu přebíjení. Zajímavá vlastnost je „Přehřátí“, kdy každá schopnost (kromě základního útoku) generuje určité procento přehřátí a ve chvíli, kdy dosáhnete jejího maxima, dostanete omráčení na jedno kolo a to opravdu není moc příjemné… toto se opakuje, dokud není jedna strana kompletně zničena.

Přečti si  Seriálový Zaklínač dostane i pátou a zároveň poslední sérii

K dispozici je mezi každou misí i poněkud nezáživný talentový strom, který si uzpůsobíte na každého svého robota zvlášť. Samozřejmostí je i crafting systém, který využíváte poměrně hojně, protože si můžete vyrobit věci, u kterých si uzpůsobíte úroveň, aby seděla přesně na každého robota zvlášť a jak jsem již zmínil, tak je hra dost těžká na to, aby jste si chodili jednu misi jen tak za druhou. Dokonce tu máme opět totožný PvP soubojový systém jako v předchozí hře, kde procházíte „podzemím“ vytvořeném jiným hráčem a po pokoření získáváte rank. V této hře je to naprostá zbytečnost pokud do ní nebudete monstrózně zažraní.

Grafika je o poznání lepší, než dřívější projekt, ale i přesto je to bída. Tématika se nemění, neustále chodíte stejným prostředím, u nepřátel máte pocit, že jsou tak nějak všichni na jedno brdo… po chvilce začnete být znavení tou monotóností. A když už jsme u toho, tak hudba a všeobecně audio je naprosto příšerné. „Písně“, které hrají na pozadí, se opakují snad po každé minutě a zvuky laserů jsou tak otravné, že si prakticky hned na začátku dáte „MUTE ALL“.

Můj názor na hru?

Opravdu jsem se na ní těšil a věřil jsem, že bude konečně něco konkurovat Darkest Dungeon. Spletl jsem se. U tohoto počinu jsem se po chvilce začal trošku nudit a hrál jsem to tak jedním okem, zatímco druhým jsem koukal na film běžící na druhém monitoru. Jediné co mě vždycky na chvilku zaměstnalo bylo vylepšování robotů, nějaká zajímavá mini-sekvence příběhu a těžké souboje, které občas chtěli trošku toho přemýšlení. Pro mě osobně Goblinz Studio skončilo a nevěřím, že někdy dokáží udělat zajímavou hru

Vývojáři: Goblinz Studio

Vydavatel: Goblinz Studio, WhisperGames

Datum vydání: 7. 6. 2018