Warhammer se nám poprvé představil jako desková hra v osmdesátkách. Od té doby jsme mohli vidět spousty dalších děl z jeho universa, ať už šlo o knihy, komiksy, nebo hry.

Naposled jsme si mohli zahrát například bojovku Warhammer: Vermintide 2, kterou jsme zde na webu recenzovali, nebo již druhý Total War titul z tohoto dark fantasy světa. Nyní přichází na scénu Space Hulk: Deathwing Enhanced Edition, střílečka s tématikou Warhammeru 40K, což je sci-fi bratranec klasického Warhammeru. Dokáže však kvalitativně obstát svým středověkým příbuzným?

Výsledek obrázku pro space hulk deathwing

Ze začátku by bylo dobré vyjasnit si, proč jde vlastně o „enhanced edici“. Hra samotná vyšla už před pár lety, kdy se stala velkým zklamáním pro spoustu fanoušků. Vývojáři se tedy pokusili své chyby napravit, ale moc se jim to nepovedlo. Hned po zapnutí hry máte pocit, že hrajete jakousi Z-tier videohru z roku 2008. Menu, HUD i grafika samotná nejsou zrovna vkusné a když se na ně díváte delší dobu, je to vcelku nepříjemné. Není to úplná hrůza, ale k hraní vás to zrovna nemotivuje.

Přečti si  Pro Starfield budou dle Todda Howarda brzy oznámeny některé opravdu dobré aktualizace

Další věcí, která je možná ještě horší než grafika (a o to důležitější), je ovládání a gameplay. Ve hře se totiž dostáváte do role vojáka v obřím exoskeletu (ten mimochodem vydává velmi zvláštní zvuky), který má za úkol postřílet co nejvíc mimozemské chátry. Problém je, že střílení tak úplně nefunguje. Respektive, funguje, ale ne moc dobře. Je nepříjemné a máte pocit, že zbraně by prostě neměli pracovat tak, jako v téhle hře. Že máte radši melee? Já taky! Bohužel, jediné, co zde můžete v melee udělat je jakýsi bash, který má velmi zvláštní načasování a rozeběh s nárazem ve stylu hráče amerického fotbalu na drogách. Proč na drogách? Protože v podstatě nejde ovládat. Sice se zdá, že jej dokážete nasměrovat, ale ovládání je tak neintuitivní a nepřirozené, takže ani nebudete chtít tuto funkci použít.

Jediným pozitivem tak zůstává vcelku slušný příběh, který se odehrává mezi lidmi a mimozemskými „vetřelci“Genestealery. Už samotný název napovídá jak se jednotka bojující proti s Genestealery nazývá, ano překvapivě Deathwing, tu tvoří tzv. Dark Angels, neboli ti nejlepší z nejlepších vesmírných bojovníků – pane! Se členy Dark Angels tak budete procházet vesmírné vraky, na nichž se uhnízdili výše zmínění vetřelci a které je pochopitelně třeba zničit. Tento snad jediný klad hry ovšem kazí vše co bylo zmíněno výše a snad jen díky příběhu jste ochotni hru za nějakých devět hodin dohrát.

Přečti si  Hra F1 24 odhalena v novém ohromujícím traileru

Hra ovšem nabízí multiplayer, u kterého věřím, že pokud byste byli schopni překousnout podprůměrnou grafiku a špatné ovládání, hru si s partou kamarádu užijete. Ale to je bohužel jediný případ, kdy si ji užijete. Ani pokud jste velkým fanouškem WH 40K, myslím si, že tohle není pro vás. Tahle hra se prostě nepovedla a Enhanced edice na tom nic nezměnila, navíc obsahuje bezpočet chyb, které nelze v žádném případě přehlížet.

Vývojáři: Streum On Studio

Vydavatel: Focus Home Interactive

Datum vydání: 22.5.2018