Psal se rok 2019 a do odjezdu naší redakce z právě se konajícího Gamescomu zbývalo už jen pár hodin. Brodíc se v tisícových davech videoherních fanoušků jsem se toulal po výstavních halách a přemýšlel, jakou poslední hru si vyzkouším. Při procházení mezi několika stánky jsem se náhle ocitl v nepříliš dlouhé řadě čekajících nadšenců. Asi po dvou minutách mě milá slečna nasměrovala na točíte schodiště a popřála příjemnou zábavu.

Ony schody mě dovedly do místnosti, která mě nezaujala jen tím, že na každém metru čtverečním byl k dispozici Xbox One, ale především tím, že díky výzdobě jsem si připadal jako pod mořskou hladinou. Vývojáři ze studia Purple Lamp zde prezentovali svou novinku, remake SpongeBoba, který původně vyšel pro PlayStation 2, Xbox nebo třeba i GameCube.

Některé screenshoty vytržené z kontextu mohou být lehce zavádějící

K dispozici mi byla jedna kompletní úroveň hry, která byla zakončena pořádným boss-fightem. Nikomu v místnosti nemohlo uniknout malebné a svěží grafické zpracování, které si stejně jako soundtrack a hratelnost na nic nehrálo a působilo velmi nenuceně, leč funkčně. Ačkoliv se mi za předchozí dny dostaly do rukou všemožné tituly, jako například NFS: Heat, Concrete Genuie nebo Borderlands 3, z jediného SpongeBoba jsem měl pravou nefalšovanou radost. Zda mě nešálily smysly a novinka opravdu stojí za to, se dočtete níže v naší recenzi.

Nejen v roce 2003, kdy si hráči mohli tento díl SpongeBoba poprvé vyzkoušet, nepatřily 3D plošinovky mezi nedostatkové zboží. Náš žlutý hrdina neměl na růžích ustláno především díky gigantické konkurenci, kterou nepředstavoval jen stále populární Crash Bandicoot nebo dráček Spyro, ale i Jak II, tehdejší novinka od studia Naughty Dogu. I přesto všechno si z recenzí odnášel titul velmi slušné známky. Jak už to ale občas bývá, kritici hru přijali o něco vřeleji, než samotní hráči a pozitivní recenze se na prodejích příliš neprojevily. Situace v roce 2020 je ale jiná a SpongeBob dostává v době, kdy tolik podobných plošinovek nevychází, druhou šanci.

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive propustí 5 % zaměstnanců a zruší projekty, aby ušetřila náklady
Sbíráním čistého spodního prádla si doplňujete zdraví

Nebyla by to pořádná podmořská zápletka, kdyby se vše netočilo okolo legendárních sandwichů Krabby Patties, jenž jsou k dostání pouze a jen v restauraci Krusty Krab, kde SpongeBob pracuje. Recept, který je střežen více jak receptura Coca-Coly, se opětovně snaží získat Plankton. Pro možnost podávat sandwiche ve vlastní restauraci je tento vysoce inteligentní tvor schopen udělat cokoliv. Tentokrát se mu ale jeho pekelný plán trochu zvrtne a jeho robotická armáda si začne dělat, co se ji zachce. S pohodového života v městečku Bikini Bottom se tak náhle stává boj o přežití. Naštěstí je zde ale SpongeBob a …jeho spodní prádlo.

Mějme stále na paměti, že v jádru je Rehydrated stále hrou pro děti, ve které nemůžeme čekat žádné dramatické zvraty a sofistikované myšlenky. To ovšem neznamená, že my, věkem zkušení, přijdeme zkrátka. Originální humor, který je pro tuto značku tak typický, je potulně doplňován různými vtípky a dvojsmysly, které vás zaručeně pobaví. Celý barevný mix se odehrává v levelech, které se na první pohled mohou zdát pěkně navržené a různorodé, ale po pár hodinách už vám zase tak do zpěvu nebude. Za tímto nešvarem bezesporu stojí schopnosti tehdejšího hardwaru, pro který byl originální design úrovní navrhován.

Při prozkoumávání narazíte nejen na některé z oblíbených postav seriálu, z nichž některé jsou později i hratelné, ale i na sběratelské předměty. Za zmínku jistě stojí Zlaté obracečky, které jsou důležité i pro pokračování v příběhu. Tu a tam narazíte i na nějaké ty hádanky či puzzle, které prověří vaše schopnosti. I zde ale platí fakt, že SpongeBob cílí na mladší publikum a starší jedinci zde větší výzvy nenajdou ani při soubojích se závěrečnými bossy. Jediné komplikace může působit snad jen kamera, která je místy dosti otravná a nejednou jsme kvůli ní přišli o nějaké ty spoďáry.

Přečti si  Série Watch Dogs je údajně "mrtvá a pohřbená"

Co se týče ovládání, SpongeBob vás ničím neurazí. Soubojový systém je sice dosti přímočarý a v porovnání s moderními hrami zastaralý, ale nebude po vás chtít mačkat žádné komplikované kombinace tlačítek. Intuitivní vše zůstává i při změně postav. Znalcům předlohy jistě nemusíme představovat Patricka a veverku Sandy. Oba dva mají, stejně jako SpongeBob, své unikátní pohyby a schopnosti. Zatímco Patrick je pořádný silák a armádu mechů dokáže ničit například vrháním těžkých melounů, Sandy naopak volí vytříbenější techniku a své oponenty kosí pomocí kovbojského lasa, díky kterému může překonávat i leckteré terénní překážky.

Pokud vám apokalypsa Bikini Bottom nepřijde příliš záživná, můžete svou energii směřovat do režimu pro více hráčů. Multiplayerová část vám bohužel nenabídne možnost projít celou příběhovou linii v kooperaci se svým dítkem či kamarádem. Zdejší mulťák se spíše podobá jakému si survivalu, kdy se vy a vaši bratři ve zbrani bráníte vlnám nepřátel a bossů. Na rozdíl od kampaně pro jednoho hráče, kde máte k dispozici 3 hratelné postavy, nabízí mód pro více hráčů postav dokonce 7. Kromě SpongeBoba, Patricka a Sandy jsou zde navíc Squidward, Mr. Krabs, Gary a náš rádoby záporák Plankton. Jádro režimu ale působí až bizarně jednoduše a všechny postavy mají jen a pouze dva druhy útoků, a to i přesto, že v základní hře jich má například SpongeBob více.

Fanoušci TV série si jistě přijdou na své. Postavy hovoří svými originálními hlasy a grafické zpracování a smysl pro humor jakoby z oka vypadl své seriálové předloze. Hra má určité množství nedostatků, ale nad nimi mohou potencionální zákazníci přivřít oči díky příjemně nízko položené cenovce, která rotuje okolo 30€, tedy něco málo pod 800Kč.

Vývojáři: Purple Lamp Studios

Vydavatelství: THQ Nordiq

Datum vydání: 23. 7. 2020