Slova jako Remake nebo Remaster se v již našich hráčských slovnících pevně uhnízdila a představení vyleštěných verzí her z dob minulých už nikoho nešokuje. Po obřím úspěchu, který zaznamenal omlazený Crash Bandicoot, byla jen otázka času, kdy se dočkáme další monumentální postavy z minulého tisíciletí.

Spyro the Dragon, první díl z trilogie, kterou si tu dnes rozebereme, vyšla roku 1998 exkluzivně pro PlayStation 1. Spyro měl za úkol vypořádat se s Gnasty Gnorcem, který proměnil celou dračí komunitu na sochy. Společně s roztomilým fialovým dráčkem se na tento dobrodružný úkol vydalo více jak 5 miliónu hráčů, kteří se Spyro the Dragon zakoupili. Prodejní úspěch nasvědčoval tomu, že další pokračování na sebe nenechají dlouho čekat.

Druhý díl, Spyro: Ripto’s Rage!, hráčům představil nové příběhové postavy. Elora, Zoe nebo gepard Hunter přinesli hráčům nové zážitky a hru příjemně zpestřili. Třetím dílem, Spyro: Year of the Dragon, se s fialovým dráčkem nadobro rozloučilo studio Insomniac Games.

Všechny tři díly se nejenže dobře prodávaly, ale byly jim nakloněni i kritici. Spyro Reignited Trilogy zahrnuje všechny tři zmíněné hry a s blížícími se svátky je tak tato trilogie potencionálním prodejním hitem. Je potřeba si ale uvědomit, že původní díl je na světě již 20 let a některé herní  mechaniky by jisté části dnešních hráčů už nemusely vyhovovat. Naštěstí se zdá, že technický design Spyra byl tehdy více nadčasový než tomu bylo u jeho kolegy Crashe a všechny tři díly se hrají uspokojivě i dnes.

Přečti si  RECENZE: Dragon's Dogma 2 - Kde je ta desítka?

Největších změn se samozřejmě dočkal grafický kabátek. Všechny tři hry jsou poháněny upraveným Unreal enginem 4 a Spyro, i přesto, že je mu už 20 let, se nemusí obávat porovnání ani s modernějšími hrami. Na oko je opravdu vše kouzelné a vyhlazené. Platí to i o postavách jako jsou naši parťáci, ale i naši protivníci. Bossové vypadají nápaditě a originálně a světy, po kterých budete cestovat, objevovat drahokamy nebo někoho zachraňovat, vypadají úchvatně a celý požitek tak může kazit jen fakt, že framerate zůstal i na výkonnějších konzolích na 30fps. Vývojáři ze studia Toys for Bob překopali nejen grafické ztvárnění, ale svůj čas věnovali i ozvučení, a to v překvapivé míře. Spyro the Dragon, Ripto’s Rage! a Year of the Dragon nabízí jak soundtrack původní, tak i zcela remastrovaný a to včetně dabingu, na kterém spolupracovali i původní aktéři.

Přečti si  Beta verze hry Frostpunk 2 je k dispozici, hloubkový ponor do hry pojednává o frakcích a větším měřítku

Samo o sobě by ale nemuselo stačit jen nasadit hře novou image a poslat ji do světa a tak se hráči dočkají i mírných vylepšení, která se v původních hrách neobjevila. Upgradem, který oceňujeme nejvíce, je možnost rychle cestovat do již navštívených lokací přes speciální menu. Díky tomu tak nebudete muset zdlouhavě běhat po mapě a navštěvovat světy jen kvůli tomu, abyste zjistili, co vám v nich ještě chybí. Vše je teď velmi přehledně vyobrazeno a dokončit hru na 100% je o něco málo pohodlnější. Vylepšení se dočkala i kamera jejíž původní design už příliš neodpovídal dnešním standardům. Zda si ale zapnete novou aktivní kameru nebo se spokojíte s tou původní, je opět jen na vás.

Kluci a holky ze studia Toys for Bob si s tímto nelehkým úkolem poradili na jedničku. S citem a po špetkách přidali mírná až nenápadná vylepšení a nenarušili tak masterpiece, kterým původní trilogie z dílen Insomniac Games bezesporu byla. Přivézt zpět figury jako Crash nebo Spyro je výborný nápad a fantastický krok Sony vůči fanouškům.