Když Respawn Entertainment společně s EA oznámili hru Star Wars Jedi: Fallen Order měl jsem z toho smíšené pocity. Na jedné straně jsem byl rád, že vznikne nová příběhová Star Wars hra, která by mohla například navázat na výborné Force Unleashed, ale na straně druhé jsem měl obavy z toho, že hru dělá Respawn Entertainmet, který se do této chvíle prezentoval jen FPS hrami. Mrazilo mě také z faktu, že hra vzniká pod EA, které tolik bazíruje na mikrotransakcích, lootboxech a jejichž posledních několik her bylo spíše potravou pro kritiky. Naštěstí jsem byl mile překvapen.

Recenzovaná verze: PC

Jak se ukázalo, tak Respawn Entertainment je pod vedením Vince Zampelli složen z opravdu velmi šikovných a talentovaných lidí, kteří se nebojí výzev a jsou schopni vytvořit velmi kvalitní hru, v troufám si říci jakémkoliv žánru. Ano, je tu několik věcí, které by příště mohlo studio udělat lépe, nebo je nedělat vůbec, ale o tom až níže.

Hru jsem na recenzi dostal až v den vydání, což je také důvod, proč vychází naše recenze o něco později. Alespoň jsem mohl hru důkladně zahrát a odhalit všechny její klady a zápory.

Utíkej padawane utíkej, honí tě Stormtrooper divokej

Star Wars Jedi Fallen Order je zasazeno do období po vydání Rozkazu 66 (Order 66), který označuje rytíře Jedi za zrádce a nařizuje klonům jejich okamžitou eliminaci. Říše je v současnosti nejsilnější a zbylí rytíři Jedi i jejich mladí padawani jsou v roli štvané zvěře a musí se ukrývat v nejrůznějších koutech galaxie. Ve hře sledujeme cestu právě jednoho z padawanů jménem Cal Kestis, který je velmi brzy po začátku hry odhalen a pronásledován hlavní postavou temné strany síly známé jako Second Sister. Ta má za úkol odstranit všechny zbývající Jedi a Force-sensitive jedince, kteří nebyli zabiti během Order 66.

Samotný Cal ztratil své spojení se Sílou po událostech Order 66, když ještě jako malý chlapec přišel o svého mistra v boji. V průběhu hry si v určitých momentech Cal vybavuje svá cvičení se svým Senseiem a postupně získává zpět všechny své schopnosti, které se jako malý chlapec osvojil. Jsou to například dvojitý skok, běh po zdi a řada dalších.

Přečti si  Archetyp Invoker ve hře Remnant 2: The Forgotten Kingdom odhalen v novém traileru

Příběh hry se odehrává na celkem pěti planetách, mezi nimiž cestujete sem a tam a na které se během hraní musíte i několikrát vrátit, protože při vaší předchozí návštěvě jste nedisponovali dostatkem schopností, abyste ji mohli celou prozkoumat. Každá z planet je svým způsobem specifická, i když fauna i level design jsou hodně podobné.

Star Souls Jedi: Tomb Order

Respawn Entertainment se při vývoji hry inspiroval hned u několika her, které vhodil do jednoho hrnce a následně z nich vykouzlil Star Wars Jedi: Fallen Order. Dalo by se říci, že se jedná o Star Souls Jedi: Tomb Order. Soubojové mechaniky jsou velmi podobné těm, které známe z her Dark Souls, Sekiro, a dalších souls-like her. Nicméně, je to dobře až velkolepě implementováno, takže každé bojové setkání je náročné a přitom velmi zábavné. I zde je totiž velmi důležité dokázat si načíst pohyby nepřátel, vykrývat a odrážet jejich útoky. Šance na uložení je tu také pouze na speciálních meditačních místech, které fungují stejně jako bonfire. Na těchto místech si navíc můžete aktivovat nové zkušenosti v závislosti na množství získaných zkušenostních bodů, obnovit své zdraví a „lahvičky“ Stim pro doplnění zdraví při boji. A stejně jako v jiných souls hrách i zde platí, že po obnovení zdraví se resetuje herní svět včetně všech dosud zabitých nepřátel. Ve Fallen Order, podobně jako ve Force Unleashed nejsou vašimi nepřáteli jen Stormtroopeři, a další inkvizitoři temné strany, ale musíte bojovat i proti nehostinné fauně a flóře. Škoda jen že Respawn neudržel temnější atmosféru z úvodu hry, jak by si situace po Order 66 dle mých představ zasloužila a raději se vydal teenagerovským směrem.

Mapy a dungeony zase připomínají hry ze série Tomb Raider, kde musíte překonávat řadu překážek, řešit různé menší i větší puzzly, prozkoumávat tvory, skalní rytiny, fosilie a další. Každé místo, které navštívíte, je tak obrovské, že jsem se v nich často ztratil a zkoumal různé úrovně plné hádanek, abych se dostal k bedýnkám, v nichž se nachází kosmetika pro Cala, BD1, i světelný meč. Nakonec však vždy musel následovat pohled do holografické mapy.

Přečti si  God of War: The Board Game - Nová éra hrdinských dobrodružství

Poncho Man

Když už píši o bedýnkách, velmi brzy jsem zjistil, že „obyčejné“ bílé bedýnky, ale ani ty uzamčené neobsahují nic užitečného kromě kosmetiky, tedy změny vzhledu Calova ponča, barev BD1 a rukojetí světelného meče. Takže jsem je po čase přestal zcela otevírat a vyhledávat. Škoda, Respawn do nich mohl ukrýt užitečnější předměty, nebo skill pointy, případně je do hry nemusel dávat vůbec. Jediné bedýnky, které tak mají smysl, jsou speciální zlaté bedýnky, ukrývající lahvičky se zdravím, tzv. Stim.

Gamepad mi praská v rukou

Ovládací prvky mohou být občas neohrabané, zejména potom na gamepadu, který jsem při hraní PC verze používal, což může být u snahy něco správně načasovat frustrující. Zejména jsem potom měl problém v jedné pasáži, kdy po běhu po zdi se měl Cal zhoupnout na laně, ale ne a ne se lana chytit a spíše proskakoval skrze něj. Až potom v jednom určitém místě se konečně chytil. Fallen Order i přesto, že již obdržel aktualizaci, bude potřebovat ještě několik dalších, protože se hra potýká s propady snímků a to i na velmi výkonné PC sestavě, ba dokonce bych řekl, že po updatu se tento stav u PC verze ještě o něco zhoršil.

STAR WARS: THE RISE OF EA

Star Wars Jedi: Fallen Order přináší velmi dobrý herní zážitek ze světa Star Wars, který splňuje očekávání řady fanoušků. Úžasná směs průzkumu á la Tomb Raider s náročným bojem jako v Dark Souls bohužel kazí lehce teenagerovský příběh, nevyužité lootovací bedny v nichž se nachází pouze zbytečná kosmetika bez dalších perků a drobné technické problémy, které ovšem lze opravit. Jednoznačně se však jedná o krok správným směrem pro Star Wars i samotné EA, protože když vášnivému vývojáři dáte svobodu, dokáže vytvořit něco skutečně mimořádného.

Vývojáři: Respawn Entertainment

Vydavatel: EA

Datum vydání: 15. 11. 2019

Česká lokalizace: Ne

Velikost hry: 7.94 GB

Platformy: PS4, PC (Recenze), Xbox One

12 KOMENTÁŘE

  1. Podle mě je to super souls hra a jako bonus je že star wars universa ale po dohrání sem měl stejně pocit že tomu něco prostě chybí a že mi to přišlo dost krátké ale jinak fakt super

  2. Podle me to pripominá spíš Prince of Persia: Warrior Within. Jen sme dostali světelný meč, ale když sem poprvé viděl pohybovat postavu, probíhat, a vůbec vrátili se mi nostalgické vzpomínky právě na PoPWW a vůbec celou jejich sérii.

  3. Spis ja bych to prirovnal k preskinovanemu Titanfall 2… Mechanismy uplne stejne jen jiny loook.. Misto velkeho Mecha tam ma maleho robutka… TF2 mel i lepsi pribeh,,, Ale SW jsem dohral, bavil jsem se a konec neocekavany 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno