Ještě před tím, než se na našem webu objeví recenze na Dreams, čerstvou novinku od studia Media Molecule, přinášíme vám přepis rozhovoru s Markem Healym, spoluzakladatelem studia, který svou stopu zanechal nejen na nové exkluzivitě pro PlayStation 4, ale i na prvních dvou dílech Little Big Planet a Tearaway, které vyšlo na PS Vita už v roce 2013.

S Markem jsme měli tu čest prohodit pár vět v den vydání hry a povídali jsme si nejen o Dreams, ale i o plánech studia do budoucna.

Mark Healey je britský herní vývojář z Ipswitche. Svou kariéru v herním byznyse započal programováním her na Commodore 64. První vydaná hra nesla název KGB Super Fly. Následně se podílel na sérii edukativních her pro společnost Europress Software. Svůj rukopis zanechal i na hrách Theme Park či Dungeon Keeper od studia Bullfrog. Další jeho hra, Black & White, se objevila i na konzoli PlayStation 1. Mark je s dalšími třemi kolegy spoluzakladatelem studia Media Molecule, které spadá do rodiny SIE Worldwide Studios. (wiki, media molecule)

V redakci jsme v Dreams nahráli pěknou řádku hodin a z toho, co jsme doposud viděli lze s jistotou říct, že vývoj této hry musel být extrémně komplikovaný a plný výzev. Co bylo vaší hnací silou a motivací?

Vývoj hry trval okolo 6ti let a lhal bych, kdybych řekl, že šlo vždy všechno podle plánu. Nemůžu hovořit za všechny, ale alespoň v mém případě sem nějaké poklesy motivace nebo tak podobně za celou dobu nezakusil. Už od dob, kdy sem dělal hry pro Commodre mě neděsily ambiciózní myšlenky a není tomu ani nyní. A s klidem v duši mohu říci, že podobný přístup vyznává i zbytek studia. Ale ano, stejně jako u vývoje všech ostatních her, i u Dreams byly některé dny, kdy se problémy jen kupily a kupily. Dreams jsme sice vydali, ale tím velká část práce teprve začíná.

Nyní je ve hře přes 50 tisíc výtvorů od hráčů, kteří ke hře měli předběžný přístup. Existuje zde nějaký potencionální limit?

Přečti si  Larian Studios pracuje na dvou projektech založených na vlastním duševním vlastnictví

Wow, to jsme ani nevěděl. Pravděpodobně mě lidé v komentářích budou opravovat, protože prostě můžou, ale dle mého názoru je limit jediný, a to lidská představivost. Jasně, chápu, na co se ptáte, ale pokud si představíme, že nám hráči na servery nahrají milion nových snů, prostě jen zapneme nějaký další počítač či server. Řada problému se v tomto odvětví dá vyřešit nějakých technickým fíglem. Takže opravdu jediným stropem je lidská fantazie a nadšení.

Některé z výtvorů jsou doslova fascinující a vy jste jich jistě také pár viděl. Zůstaly vám nějaké v paměti?

Nejvíc mi v paměti utkvěl výtvor od hráče, který vytvořil jednoduchou místnost, kterou následně vylepšoval tak, jak se učil nové věci. Nakonec do vybavené místnosti vytvořil televizor a naprogramoval na něj klasického hada, hru, kterou známe ze starších telefonů. Nefascinoval mě jen jeho výtvor, ale i samotný průběh toho vývoje. Dle mého názoru takto vzniklo mnoho projektů, které jsou dostupné. Nyní si každý hráč jeho výtvor může otevřít a televizi s hadem si půjčit do svého prostředí nebo použit ve svém vlastním snu. A o tom Dreams jsou především. O komunitě, bez ní by nebylo nic z toho, co jste si již sami měli možnost vyzkoušet, možné.

Když jsme poprvé zapnuli Dreams, viděli jsme spoustu možností k sebevyjádření. Bylo jich tolik, že jsme ani nevěděli, kde začít. Co byl váš první „sen“?

Ještě před samotným spuštěním předběžného přístupu jsem toho vytvořil mnoho. Většina z toho se doufám nikdy nedostane na veřejnost 😀 Za zmínku ale možná stojí postavička, kterou jsme pojmenovali Purple Pants. Sloužila ale jen pro pobavení dětí a osahání si několika mechanik ve hře.

My v redakci milujeme VR a před nějakou dobou jste se vyjádřili, že Dreams budou VR režim obsahovat také. Máte pro nás nějaké bližší informace, popřípadě datum?

Přečti si  Kompatibilita se systémem PlayStation 5 Pro se bude certifikovat od srpna tohoto roku

Tak datum pro vás určitě nemám, sám ho nevím. Ale VR režim, na který se ptá více a více lidí, by se měl ve hře objevit snad během několika měsíců. Raději vám řeknu v odhad v řádech měsíců, než vám slibovat, že jej do hry přidáme třeba už příští týden, což je ale také možná varianta. Je to jedna z těch středních priorit. Sám se virtuální reality nemohu dočkat a dle mého neskromného názoru se bude jednat o jednu ze zásadních změn. Hráčům se tím otevřou úplně nové možnosti, které momentálně dostupné nejsou.

Ve chvíli, kdy probíhá náš rozhovor mají Dreams na Metacriticu skóre 92, gratulujeme, a některá světová média je označují za revoluční.

Já bývám k těmto stránkám mírně skeptický a raději tomu dám ještě nějaký čas, než z těch známek začneme vyvozovat nějaké závěry. Ale start je to opravdu pěkný a těší to nejen mě, ale určitě i kompletně celý tým, který do hry dal svoje srdce. V první řadě nám ale nikdy nešlo o známky, nýbrž o hráče a o to, udělat hru, se kterou budeme i my sami spokojení. Do Dreams v budoucnu chystáme mnoho a mnoho dalších přídavků a vylepšení.

To jste mi nahrál na mou poslední otázku. Jak to bude s vaším studiem do budoucna? Kde podle vás budou Dreams za rok? 

Tak již sem zmiňoval podporu pro VR, ale to neznamená, že na ostatní segmenty se vykašleme, naopak. S Dreams máme několikaletý plán a plánujeme přidat například možnost implementace online multiplayeru, abyste si mohl vytvořit například turnaj v curlingu a pozvat na něj několik kamarádů naráz. Vylepšit určitě chceme i hudební stránku hry, abychom hráče opravdu ničím neomezovali a oni si tak mohli dělat doslova co sem jim zachce.

https://www.youtube.com/watch?v=Btj6Ziu_QpU

Dreams vychází 14. února exkluzivně pro PlayStation 4.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno