Gamepad pro novou generaci PlayStationu nese nově název DualSense a hráčům dá prostřednictvím nové haptické zpětné vazby možnost více vnímat jednotlivé aspekty her, takže hráči budou například schopni cítit, jak na ně ve hře dopadají kapky deště. 

Sony v nedávné době odhalilo DualSense ovladač, který bude dodáván společně s novou konzolí PS5, jejíž jedinečnou funkcí má být 3D zvuk a jak se zdá, tak tak nový gamepad bude právě v tomto ohledu hrát velmi významnou roli.

V poslední epizodě Play, Watch, Listen podcastu Alanah Pearce, Austin Wintory, Mike Bithell a Troy Baker diskutovali o některých potenciálně průlomových funkcích DualSense.

Viceprezident Sony pro plánování a správu platforem, Hideaki Nishino, poznamenal, že nový design představuje příležitost inovovat, jak hráči budou cítit a prožívat hry s tímto doplňkem.

Přečti si  Sony začíná diskutovat o možnosti uvedení Helldivers 2 na Xbox

Bithell, herní designer a vývojář stojící za Thomas Was Alone, poznamenal během diskuse s hudebním skladatelem Wintorym, že „miluje to, co dělají s ovladačem na PS5“. Wintory zkoušel, jak bude v novém Unreal Engine 5 fungovat zvuk počasí, konkrétně deště. Zvukové efekty tohoto druhu jsou obvykle zachyceny prostřednictvím procesu známého jako „foley“, kde zvukoví designéři zaznamenávají skutečný déšť a poté jej převádí do zvukového souboru, který lze integrovat do herního prostředí. S Unreal Engine 5 si Wintory všiml, že zvuky jako dešťové kapky mohou být izolovány jako samostatná událost a mohou být dle potřeby upraveny.

V pokračování diskuse Bithell dodává, že dema, která viděl s ovladačem DualSense, se výslovně týkali haptické zpětné vazby přenášející dopadání dešťových kapek, což znamená, že zařízení umožní uživatelům cítit, jak ve hře prší. Kromě toho by mohla zprostředkovat expozici řadě různých událostí souvisejících s počasím a připojit zpětnou vazbu ke zvukovým efektům, což by hráčům poskytlo zcela nový způsob jak vnímat herní prostředí.

Přečti si  Série Watch Dogs je údajně "mrtvá a pohřbená"

Přestože haptická zpětná vazba je již nějakou dobu v popředí inovací videoherních periférií, tak zatím nedošlo k většímu průlomu nad rámec současného vrnění aktuálních gamepadů a dalších periférií. Sony by tak mohla tento standard zcela změnit. Navíc slova od Bithella poukazují na fakt, že společnost Sony tuto technologii představuj také menším a nezávislým vývojářům a ne jen špičkovým studiím.

Gamepad DualSense je zatím první částí hardwaru PS5, která byla společností Sony oficiálně odhalena.

PlayStation 5 společně s DualSense bude uveden do prodeje na konci tohoto roku. 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno