Marathon je nový titul, který snad bude pokračovat ve slavné sérii stříleček z pohledu první osoby studia Bungie. Střílečka bude podporovat crossplay a cross-save, když se hráči vydají na Tau Ceti IV při hledání „bohatství, slávy, ale i hanby“.
Jak se však již dříve proslýchalo, jedná se o PvP extrakční střílečku, kde hráči ovládají Runnery, když prozkoumávají Tau Ceti IV za „bohatstvím, slávou a hanbou“. V této hře neexistuje žádná kampaň pro jednoho hráče.
Marathon přichází na PS5, PC a Xbox Series X/S s podporou crossplay a cross-save. Na PlayStation Blogu mluvili o hře trochu více generální manažer Scott Taylor a herní ředitel Christopher Barrett. Barrett potvrdil, že nejde o přímé pokračování, ale „určitě hra patří do stejného vesmíru“.
„Máme obrovský respekt k původním hrám Marathon a od samého začátku jsme to chtěli ctít, zejména mytologii, příběh a témata světa. Zároveň je naše vize této hry něčím novým.“
„Naším cílem je vytvořit něco neuvěřitelného pro hráče, kteří jsou ve světě Marathonu úplně noví, a pro ty, kteří roky čekají na další příběhy ve vesmíru Marathonu. Abyste tuto hru pochopili nebo ji hráli, nemusíte o Marathonu vědět vůbec nic, ale pokud ano, přinášíme vám zkušenosti s referencemi a hlubokými řezy, které poznáte.“
Samozřejmě se titul bude opět hrát jako každý jiný od studia Bungie, takže zde bude cítit jejich jasný rukopis, takže fanoušci se mohou opět těšit na jedinečný a přitom skvělý pocit ze zbraní až po „nádherné a evokující budování světa bohatého na lore.
Hráči mohou zdánlivě ovlivnit příběh světa svými činy (jako je objevení artefaktu, který všem otevře zcela novou část mapy). Světy jsou trvalé s „vyvíjejícími se zónami“, protože „hráči si vytvářejí svou vlastní cestu při každém runu, který absolvují“. I když se zdá, že zde budou AI nepřátelé, tak budete také bojovat proti ostatním hráčům o kořist.
Pokud jde o to, jak dlouho bude trvat než hra vyjde, Taylor řekl: „Před spuštěním nebo dokonce dříve, než budeme připraveni o hře mluvit podrobněji, je před námi ještě spousta práce. Tým tvrdě pracuje a máme skvělou základnu, ze které můžeme začít, ale stále je před námi spousta práce, včetně dalšího rozšiřování našeho týmu. To je jedna z nejnáročnějších částí vývoje her: najímání, když se ještě vlastně vše tutlá.
„Teď, když došlo na oznámení, jsem nadšený, protože můžeme být mnohem otevřenější ohledně pozic, které potřebujeme obsadit a otevřeněji mluvit s kandidáty o práci, která je bude čekat a samozřejmě i o naší vizi.“
Taylor slíbil, že další aktualizace titulu bude obsahovat hratelnost a „bude mnohem blíže spuštění.