Znáte area control hru Bloodrage, kooperativní příběhovku Cthulhu: Death May Die, či strategii ze světa Warhammer Chaos in the Old World? Všechny tyto (i mnoho dalších) her má na svědomí Eric M. Lang. Autor, který má natolik fascinující rozlet mezi žánry, že si snad každý najde to své v deskoherním repertoáru. Další takovou je i Bloodborne: Karetní hra (brzy také dorazí The Board Game), která si rozhodně najde své příznivce.

Fillerová adaptace konzolové hry Bloodborne, která se stala jedním z tahounů koupě tehdy nové konzole PS4, nás zavede do městečka Yharnam. V roli lovce hledáte tzv. ozvěny krve, které jsou nedílnou součástí každé bytosti. Bohužel se do tohoto dobrodružství nemůžete nikdy vrhnout sami, či dokonce ani s jedním parťákem. Je tak potřeba, aby jste se sešli ve 3 – 5 hráčích, kde jenom jeden z Vás může být vítěz.

Jak už jsem tedy napověděl, tak se jedná o semi-kompetitivní hru, kde hlavní roli hraje pořadí hráčů a interakce jako taková. Během přibližně třicetiminutové partie, která je opravdu příjemně svižná, musíte projít skrz 7 běžných monster, které utíkají, pokud je nezabijete během jednoho kola, 3 bosse, kteří s Vámi bojují až do úplného konce svých mrzkých životů a finálního bosse, kterého si jako tým vyberete na začátku z předloženého výběru. Jak monster, tak běžných bossů, je k dispozici hned několik a tak díky náhodnému rozdání můžete očekávat zajímavou variabilitu a unikátní průchod každou hrou. Jako bonus, kromě náhodného výběru, finální boss poskytuje určitý buff pro monstra, či hráče, který Vás ovlivňuje skrz celý průchod (jako příklad můžeme určitě uvést příchod každého monstra se dvěma životy navíc apod.).

K vítězství Vám samozřejmě nebude stačit pohladit monstrum a říct mu, ať jde domů… nýbrž krvavé zbraně, přinášející zhoubu všem, kdo se na ně jenom křivě podívá, to je oč tu běží! V tuto chvíli tak nastává čas na trochu toho deckbuildingu. Každý lovec začíná na ruce s pěti totožnými kartami. Kromě těch, co způsobují určitým způsobem zranění monstrům, máte kartu Lovcův sen, díky které se dostanete v určité fázi do záchranné oblasti, kde si nejenom uložíte nastřádané ozvěny krve, doplníte ztracené životy a vrátíte použité karty zpět, ale ještě navíc z balíčku vylepšení získáte lepší a zajímavější monstra-ničící zbraně. Díky tomu budou nejenom potvory padat rychleji, ale i častěji budete mít možnost “napadnout” své soupeře tak, aby se i oni dostali do Lovcova snu… nedobrovolně.

Přečti si  Uncharted 4: A Thief's End si stáhlo a zahrálo přes 37 milionů hráčů

Poslední a takřka nejdůležitější částí, je pořadí hráčů. Z monstra může, kromě krvavých ozvěn, každý lovec získat trofej, kterou sebere, pokud se jej povede zabít. Problém ovšem nastává v situaci, kdy je hráčů hodně a životů u příšery málo. Trofej totiž mohou získat pouze ti lovci, kteří způsobili zranění to dané kolo, ve kterém zaklepala smrtka na dveře. Je tak potřeba přemýšlet nad tím, jakým způsobem by se Vám mohlo povést zranit bestii dřív, než ostatní hráči, jelikož by už na Vás nemusela přijít řada, či případně jak ostatním hráčům zabránit, aby příšera padla.

Vizuál, společně s tématem, hrají hlavní roli v tomto opusu. Prostředí zakryté ponurým hábitem noci s vylézajícími monstry vtahují do příběhu jako málokterá hra. Díky tomu intuitivně hrajete pro své vlastní bezpečí a samozřejmě vítězství. Nic vám není “lhostejné”. Od začátku, až do úplného konce, jste hladový po krvi natolik, že neznáte bratra, či sestru. Interakce je ovšem mezi hráči spíše na úrovni komunikace a zahraných karet, takže vyloženě “rubačku” mezi sebou tady nehledejte. Pokud chcete tedy příjemně zakončit hororový večer, tak ideální volba. Pokud máte za sebou večer plný rodinné zábavy, tak to nebude ten správný šálek… černé kávy.

Přečti si  Destiny 2: Gina Torres již pravděpodobně nedabuje Ikoru Rey

Recenzi je určitě vhodné zakončit velmi kvalitním provedením komponent. Krvavě rudé žetony z tvrzeného plastu, znázorňující ozvěny krve, jsou naprosto skvěle vytvořeny, stejně tak, jako kvalitní karty, na kterých není vidět ani po několikátém použití známka zahrání. Krabice má nádherný černý design, ale jinak je to klasický box, který se vejde kamkoliv s dobře vytvořeným plastovým inzertem. Hráčské desky a počítadla životů už jsou pak jenom bonus z tvrdého kartonu. Kéž by to takto měla každá hra.

Názor redaktora?

Ke hře, jako takové, jsem byl od začátku skeptický. Po otevření poloprázdné, brandované krabice s plastovým, ale použitelným, insertem jsem se bál, že budu dělat recenzi na “nedodělaný paskvil”. Už od prvního pohledu bylo jasné, že hra je jenom základ a od samotného startu počítají s rozšířením na vkládání do insertu. Pak ovšem přišla osvěta. Kromě naprosto skvěle napsaných pravidel, které jsem kompletně pochopil na první dobrou, byla první hra ve třech hráčích parádní. Skvěle jsme se bavili a užívali jsme si možnost kooperace a zároveň takového nepřímého poškozování navzájem. Z jedné hry se tak stalo hned několik po sobě jdoucích sérií a to i po pár dnech a v různých počtech hráčů. Osobně jsem se tak bavil spíše ve větším počtu, jelikož se více dostanete do situace, kdy musíte přemýšlet, zda na Vás alespoň dojde řada, než monstrum pojde potupnou a bolestivou smrtí. Hra je sice jednoduchostí přístupná i dětem, nicméně tématikou nikoliv. Je tak potřeba se zamyslet, zda by obrázky bytostí pochroumali jejich “nevinnou duši”, či si mají prostě zvykat na krutý svět Yharnamu!

Autor: Eric M. Lang

CZ distributor: ADC Blackfire Entertainment

Počet hráčů: 3 – 5

Přibližná herní doba: 30 minut

Doporučený věk: 14+

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno