„Umění žít není umění hrát s dobrou kartou, ale umění sehrát se špatnou kartou dobrou hru.”

—  Robert Louis Stevenson

V celku úspěšná hra z roku 2020 Svět divů (= It’s a Wonderful World) od francouzského studia Origames, přinesla na světlo světa novinku s názvem Království divů (= It’s a Wonderful Kingdom). Hru se tak pokusíme srovnat s jejím předchůdcem, ze kterého si bere tak polovinu všech mechanik a menší spoiler… ne všechny hry předělané pro dva hráče mohou být dobré.

Příběh nás zavádí do fantasy středověkého světa, kde armáda “červených” útočí na město “modrých”. Nehledejte zde nějak dech beroucí příběh, který vás vtáhne a nepustí, nicméně alespoň nějaký základ pro vtažení do světa by být mohl. To zde tak úplně nečekejte a spíše počítejte s tím, že do pár minut od začátku hry už vám půjde jenom o to, jaké kostičky budete sbírat. Ačkoliv se tak jedná o drahocenné suroviny, které potřebujete získat pro stavby, výzkum, verbování a další akce, tak je v tom takřka instantně přestanete vidět. V tomto se tak hra po předchozím dílu nijak nepoučila a pokud vtažení do děje, je jedna z podmínek, díky které si hru chcete zahrát, tak se obáváme, že tento titul nebude pro vás.

Pokud však stále neházíte flintu do žita, tak si popíšeme, jak se tato duelovka ve zkratce hraje a že opravdu nejde o nic složitého. Oproti původní hře se výrazně liší pouze první fáze hry, která nyní místo draftu karet funguje jako “mindgame”, kde se budete pokoušet hráči vnutit sloupec karet s co nejhoršími kartami včetně tzv. pohrom, které jsou nejenom čistě plonkové, ale ještě navíc dávají mínusové body na konci hry. Další dvě fáze už pak fungují takřka stejně jako v první hře čili některé karty budete stavět jakožto surovinové budovy, které vám budou generovat příjmy a jiné karty zkrátka jednorázově odhodíte pro potřebné suroviny. Poté už nastává pouze generování příjmů a případné verbování jednotek, které získává hráč s nejvyšší produkcí dané suroviny.

Oproti první hře je zde však ještě jeden obrovský rozdíl a to jsou tzv. moduly, se kterými MUSÍTE hrát. Bez nich se stává hra naprosto nevybalancovanou a neskutečně nudnou. V původní hře byly místo vojáků generálové a ekonomové. Ti sloužili jako další generátory bodů, kde některé karty zkrátka přidávali body za jejich počet. Zde je to ovšem naprosto odlišné. Vojáci, kteří se vám dostanou do armády, negenerují žádné body, ovšem jsou nedílnou součástí každého z modulu. Proto je nutné vždy s nějakým z modulů hrát.

Přečti si  Nejnovější trailer odhaluje, že Obi-Wan se bude muset obejít bez svého modrého světelného meče

Tématika modulů není špatná. Některé představují evoluci, jiné verbování žoldáků a jiné zase válku mezi ledovými obry a morovými krysami. Všechny se hrají trochu jiným způsobem a u všech můžete počítat s již zmíněnými vojáky, které budete rozhodně potřebovat.

Hra jako taková je krásně krátká a na nic si nehraje. Rozhodně nemáte pocit, že byste měli hrát obří Euro s důležitým životním rozhodnutím, nýbrž jedno klidové zahrání s trochou toho naštvání na soupeře potom, co vás obehrál svoji epickou mindgame. Stejně tak musíme pochválit nádherné malby na všech kartách, které jsou takřka “full-art” a stejně tak společnou herní desku, která skutečně evokuje invazi jednoho národa k druhému. Bohužel takřka instantně opadne jakékoliv vžití do tématu a vždy to tak budou pouze barevné kostičky, které sbíráte, abyste postavili další budovu. Jednou z nejzábavnějších částí v první hře byl draft, kde jste svým umem dokázali nasbírat takové karty, které roznesli na kopytech ostatní hráče, kdežto zde jste odkázání pouze na duel mysli, u čehož si rozhodně neodpočnete. Hru vám tak moc doporučit nedokážeme, jelikož nás napadá spoustu jiných her pro dva hráče, které jsou zkrátka lepší, jako například původní Svět divů, či nejlepší duelová hra vůbec 7 divů světa: DUEL.

Přečti si  Soutěžíme o exkluzivní puzzle Horizon Forbidden West

Autor hry: Frédéric Guérard

CZ distributor: TLAMA games

Počet hráčů: 1 – 2

Přibližná herní doba: 30 – 60 minut (spíš 30)

Doporučený věk: 14+

PŘEHLED RECENZE
Zábava
30 %
Znovuhratelnost
50 %
Srozumitelnost pravidel
90 %
Zpracování
30 %
Hráč tělem i duší, který si libuje v RPG titulech a indie scéně, ale AAA hrou také nepohrdne. Milovník deskových her všeho druhu.
<font size="3"> Hra jako taková je poměrně drobná hříčka na velmi krátké sezení. Bohužel si však neumíme představit, komu by tento styl sednul a tak jej většině lidem nemůžeme doporučit. Cílová skupina hráčů bude ta, která se ráda v duelu předhání v mindgame o tom, kdo komu pošle více pohrom pro mínusové body a zbytku bychom doporučili raději jiné hry pro dva hráče.deskovka-kralovstvi-divu-mindgame-s-draky-a-hrady

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno