V půlce srpna jsem měl možnost vyzkoušet si v uzavřeném Alfa testu Battlefield 2042 a nyní díky společnosti EA jsem měl možnost vyzkoušet s předstihem i otevřenou Betu. Níže se s vámi podělím o své dojmy.

Testovaná verze: PC

Uzavřená alfa podléhala přísnému embargu a tak jsem se o své dojmy nemohl podělit, jediné co mohu nyní říci je, že vývojáři Battlefieldu 2042 od té doby udělali obrovský pokrok, ale stále mají co zlepšovat a na čem pracovat.

Mnoho médií a placených influencerů aktuální betu vesměs chválí. Ano vizuální stránka Battlefieldu 2042 je díky modernizovanému Frostbite enginu opravdu úchvatná (kromě menu), zejména potom na výkonných PC. Mapa, která je v testu hry k dispozici je slunečná, s vymetenou oblohou, na níž se vedle vrtulníků a stíhaček prohání i hejna ptáků. Všudypřítomná zeleň pokrývající kopce, z nichž na několika místech vyčnívají skály, dotváří skvělou atmosféru, zkrátka radost pohledět.

Aktuálně je v beta testu k dispozici jediný režim a to Conquest z playlistu All-Out Warfare odehrávající se na mapě Orbital. Ten představuje bitvy o 128 hráčích, zahrnující pozemní i vzdušná bojová vozidla, kdy to na mapě vypadá jako jeden velký chaos. Osobně jsem nikdy nebyl fanouškem těchto režimů a vždy jsem se jim snažil vyhnout.

Oněch 128 hráčů je rozděleno do dvou týmů po 64 bojujících jedincích, ano jedincích, protože ne všichni v týmu jsou lidští hráči. DICE totiž, jak bylo již dříve avizováno, doplňuje týmy boty. Ne jednou se mi tak stalo, že nás v týmu bylo 36 lidí + 28 botů. Tato čísla se pravděpodobně budou lišit v okamžiku, kdy se do hry budou moci vrhnout také hráči, kteří hru zatím nemají předobjednanou, ale nemyslím si, že by boti zcela zmizeli.

Fakt, že DICE doplňuje zápasy umělou inteligencí, by mi nijak nevadil, pokud by ovšem AI byla alespoň slušně vyvážena. Umělá inteligence je v aktuálním stavu hry velmi špatná. Například když jsem z velké vzdálenosti ostřeloval jednoho bota, tak se na mě otočil a s brokovnicí v ruce po mě na vzdálenost několika desítek metrů začal střílet. Pokud by měl v ruce jinou zbraň, zcela jistě by neminul a já se musel redeploynout.

Přečti si  Riders Republic představuje řadu slavných amerických národních parků

Redeploy, nebo spawnování na mapě také trpí řadou nedostatků, hra vás mnohdy velmi nesmyslně umístí na mapu, například pod skálu kde se nedá vylézt, nebo kopec na jeho vrcholu jsou nepřátelské jednotky, atd… Často se mi stalo, že jsem po znovuobjevení se na mapě okamžitě zemřel jen díky tomu, že mě hra nepostavila jen o kousek vedle třeba za roh budovy.

Samotný boj a střelba nejsou vůbec špatné, velkou chválu si ale zaslouží přidaná možnost customizace zbraní přímo na bojišti, kdy si jste schopni během boje měnit attachementy a přizpůsobovat se tak aktuální situaci. V nabídce je i několik speciálních vychytávek v závislosti na zvolené třídě, například přitahovací hák, který vás snadno dostane na střechu budovy, nebo kopec. Od alfa testu utrpěl velký nerf medik, pistole, která dokázala nejen léčit spoluhráče v boji, ale i na dálku zvedat padlé hráče, přišla právě o druhou jmenovanou schopnost. Vzhledem k faktu, že každá třída může nosit lékárnu a zvedat padlé na blízko, postrádá nyní tato třída zcela smysl.

Když jsem v úvodu psal o krásné grafice, tak jsem opomenul zmínit viditelnost hráčů, ta se oproti BF V velmi zlepšila, ale i tak jsou hráči oproti konkurenční sérii stále o trochu hůře viditelní. Chyba, kterou DICE musí ještě nutně opravit je ukazatel spoluhráčů, který se často objevuje nad hráči s velkým zpožděním. To vede k nepříjemným situacím, kdy spoluhráči střílí do sebe navzájem, tak dlouho, než jim hra ukáže, že patří do stejného týmu. Podobně je na tom systém ping, který také nefunguje. Věřím ale, že tyto chyby budou do vydání plné hry opraveny, stejně jako například vyladění schopnosti výše uvedeného medika.

Co však DICE asi opravit a vylepšit nestihne je zvuk, ten je zatím nejslabší ze všech dílů série. Zatímco menu nabízí řadu audio výstupů, tak ani jeden není uspokojivý a zvuk ve hře je naprosto plochý a nic není zvýrazněno. Vaše drahá sluchátka tak můžete zahodit a v klidu s nechat zapnuté reproduktory na TV. Celé to zní jako byste prodělali ohlušující explozi a následně se snažili něco slyšet, v podstatě se dá říct, že pokud byste zvuk vypnuli, byli byste na tom stejně. Žádná z audio vrstev tu není nijak zvýrazněna, takže když kolem vás pobíhající nepřátelé, vůbec je neslyšíte a to ani v těsné blízkosti, přitom zvuk je v FPS hrách tak moc důležitý. Od alfy v tomto směru nedošlo k naprosto žádnému posunu a mám opravdu obavu o to, že tomu bude jinak při vydání hry.

Přečti si  Codemasters pracuje na nejambicióznější AAA hře

DICE říká, že beta verze hry je založena na starší verzi hry a postrádá mnoho vylepšení, která od té doby studio udělalo.

DICE se se nechalo slyšet, že mnoho z těchto problémů bude vyřešeno před spuštěním. Adam Freeman, vedoucí komunitní manažer ve společnosti EA Studios, v nedávném tweetu odhalil, že Battlefield 2042 je založen na verzi hry, která je v tuto chvíli „několik měsíců stará“. Společnost DICE od té doby provedla mnoho „vylepšení a změn”.

Generální manažer DICE Oskar Gabrielson na Twitteru také přidal příspěvek, ve kterém uvádí, že studio udělalo za posledních několik měsíců „úžasný pokrok“ ve vývoji hry, což zahrnuje různá vylepšení vizuálu a celkové stability hry, které nejsou v beta verzi znát. Dodává: „V těchto posledních několika týdnech, které vedly ke spuštění, děláme obrovské pokroky a soustředíme se na poskytování úžasného zážitku, který započne předčasným přístupem 12. listopadu.

Battlefield 2042 má bezesporu obrovský potenciál a fanoušci série se mají jistě nač těšit a věřím, že s postupem času DICE vše opraví a vyladí k maximální spokojenosti hráčů.

Battlefield 2042 vychází 19. listopadu pro PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One a PC.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno