Před pár týdny se objevila na internetu znepokující informace ohledně soundtracku ke hře DOOM Eternal, když si fanoušci všimli nekvalitního finálního mixu, o kterém jeho tvůrce tvrdí, že neměl ve své plné režii.

Skladatel hudby pro DOOM Eternal, Mick Gordon, se vydal na Twitter, aby uvedl, že výsledný mix není jeho dílem a nadále nebude spolupracovat s Bethesdou. Nedávný otevřený dopis od výkonného producenta id Software Marty Stratton však na celou situaci vrhá více světla.

Stratton začíná dopis stručným přehledem situace mezi Gordonem a id Software a rovněž uvádí kritiku, kterou tým, konkrétně vedoucí zvukový designér, obdržel během tohoto období. Stratton tvrdí, že kvůli tomu, jak se celá tato situace odráží na týmu, se cítil nucen celý příběh převyprávět.

“Někteří tvrdí, že jsme se soundtrackem zacházeli nedbale nebo neuctivě” říká Stratton. “Jiní spekulovali, že Mick nedostal čas ani tvůrčí svobodu, aby vydal něco jiného nebo lepšího.” Faktem je – nic z toho není pravda. “

Gordonovův tweet, kde uvádí „Pochybuji, že budeme znovu spolupracovat,“ byl pro Strattona a id Software překvapením, protože nikdy neuvažovali o ukončení partnerství. Navzdory Gordonovu talentu, kterému Stratton tleská, uvádí, že jejich problémy souvisejí více s výrobou než s kvalitou.

Přečti si  Generální ředitel společnosti Valve naznačuje, že Steam by se mohl do konce roku dostat na konzole

“Kromě talentu jsme se snažili spojit s některými skutečnostmi při vývoji, souvisejícími více s produkcí, komunikace kolem těchto otázek narušila vzájemnou důvěru,” říká Stratton. “Pro ID to vytvořilo neudržitelný vzor nejistoty a rizika celého projektu.”

Vypadá to, že id Software a Gordon souhlasili s tím, že hudba bude do začátku března a poskytnou skladateli úplnou tvůrčí kontrolu nad soundtrackem Doom Eternal. Gordon na konci února uvedl, že bude potřebovat další čtyři týdny, aby se vše dokončilo, což bylo dle Strattona akceptováno. Jakmile nastal začátek dubna Stratton požádal vedoucího audio inženýra, aby začal pracovat na plánu zálohování, který zahrnoval použití komprimovaných verzí hudby (to jsou ty co můžete slyšet ve hře), ke kterým mělo id Software přístup, na rozdíl od dynamičtějších verzí, na kterých Gordon pracoval. Stratton také zaslal Gordonovi e-mail o nutnosti dodržení stanoveného termínu, ve kterém skladateli navrhl, že by mohl zkombinovat práci svou i zvukového inženýra a vytvořit tak komplexnější zvukový doprovod. Zdá se, že tyto problémy přetrvávaly během celého výrobního procesu a vedli k problémům se zvukovým doprovodem Doom Eternal. 

Nakonec se zdá, že id Software již nebude spolupracovat s Gordonem na DLC, které je aktuálně ve vývoji. Zda se tato situace bude týkat i všech nadcházejících projektů id Software, nebo zda obě strany nakonec uhasí oheň nevraživosti, je zatím nejasné, ale aktuálně je další spolupráce velmi nepravděpodobná.

Přečti si  Housemarque opravili problém s mazáním postupu v Returnalu

“Jsem stejně zklamaný jako kdokoli jiný, ale jako už mnohokrát i tentokrát se přizpůsobíme neustále se měnícím okolnostem a sledujeme nejtalentovanější umělce v oboru, se kterými chceme spolupracovat,” říká Stratton.

DOOM Eternal je nyní k dispozici na PC, PS4 a Xbox One.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno