Společnosti BioWare a EA nedávno premiérově představily dvacetiminutový gameplay hry Dragon Age: The Veilguard a spolu s ním se objevily i nové podrobnosti o tomto akčním RPG, a to díky preview, které zveřejnila řada médií.

Například preview serveru IGN nabídlo nové informace o boji ve hře a potvrdilo, že důležitou součástí smyčky budou slabiny a odolnosti. Hráči budou mít za úkol odhalovat a využívat slabiny nepřátel, což budete moci dělat i ve spolupráci se společníky.

Když už jsme u toho, jaké schopnosti společníci odemknou a jak budou postupovat, nebude určovat jen běžná mechanika postupu, ale také to, jaké pouto budou sdílet s hlavním hrdinou Rookem. Každý společník bude mít samozřejmě také své vlastní příběhy a úkoly, o kterých se hráči budou moci v průběhu hry dozvědět více.

Každý ze společníků, se kterými cestujete, má opravdu složitou minulost, vlastní problémy a hluboké motivace,“ říká ředitelka hry Corinne Busche. „A ty se odehrávají prostřednictvím opravdu dobře propracovaných charakterových oblouků; misí, které jsou pro ně jedinečné, ale nakonec se vážou k širšímu příběhu. A cestou budeme za každého z nich činit následná rozhodnutí, která někdy ovlivní to, kým jsou, někdy budou srdcervoucí – nejednou jsem si pobrečela – a někdy pěkně veselá.

dragon age the veilguard image 3 2
Zdroj: BioWare

Vývojáři již dříve uvedli, že hráči budou moci navázat románek se všemi společníky bez ohledu na pohlaví, a v nedávném rozhovoru pro Eurogamer nabídl kreativní ředitel John Epler další podrobnosti. Podle Eplera dá The Veilguard každému společníkovi „vlastní příchuť a styl“ romance, přičemž je zajímavé, že pokud budou ve hře postavy, se kterými nebudete mít románek, může se stát, že některé z nich budou mít románek i mezi sebou nebo s jinými NPC.

Ve hrách Dragon Age, tedy ve hrách od BioWare, je romantika stěžejní součástí,“ řekl Epler. „Chtěli jsme dát každé postavě vlastní příchuť nebo vlastní styl romantiky. Takže některé postavy mohou být trochu víc parné, zatímco některé postavy možná trochu nevinnější. Ale u každé z nich můžete tyto vztahy budovat.

„Zajímavé na této hře je, že pokud postavy nemilujete, mohou se rozhodnout najít si vlastní románek, ať už v rámci týmu, nebo v samotném světě.“

Přečti si  Vývojáři hry Frostpunk 2 představují vylepšený panel stromu nápadů a jeho čitelnost

A co postavy, se kterými chcete udržet striktně platonické vztahy? Podle Eplera budou takové vztahy a přátelství ve hře The Veilguard stejně významné jako romance.

Jednou z věcí, o které jsme se v The Veilguard snažili, je, že nejde jen o budování romantických vztahů,“ řekl. „Člověka musíte poznat, než si s ním takový vztah skutečně vybudujete, a pokud se rozhodnete [romantický] vztah nevybudovat, nikdy nechceme, abyste měli pocit, že jste odříznuti. Neexistuje žádné ‚dobře, no, jejich oblouk se nevyvíjí, končím‘.

Chceme se ujistit, že i neromantické vztahy jsou hluboké, a to nejen mezi společníky a vámi, ale i mezi společníky napříč celou stranou.

Zajímavé je, že podobně jako v Mass Effectu 2 mohou společníci také umírat na základě hráčových akcí – i když není jasné, zda bude tento prvek tak zdůrazněn, jako tomu bylo ve sci-fi RPG z roku 2010.

Nechci se pouštět do spoilerů, ale o některé postavy prostě můžete [přijít],“ řekla Busche. „V tom, co jsme tam viděli, samozřejmě nikdo nezemřel. V takové situaci se mohou zranit, mohou ovlivnit to, jak o vás smýšlejí. Pokud jsou připraveni s vámi vyrazit na hřiště, je to opravdu nebezpečnější. Po cestě můžeme o některé lidi přijít.“

Vrátíme-li se k boji, The Veilguard bude akčnější hrou, pokud jde o momentální postup, a bude se pyšnit „sofistikovaným rušením animací a větvením“, aby se podpořily úskoky, úkroky a podobně.

dragon age the veilguard
Zdroj: BioWare

Bylo také potvrzeno, že Dragon Age: The Veilguard bude hra založená na misích. Mezi jednotlivými misemi se hráči budou opakovaně vracet do Majáku, ústřední lokace podobné Skyholdu z Dragon Age: Inquisition nebo Normandii z Mass Effectu.

V Dragon Age: Inquisition z roku 2014 přineslo studio BioWare největší a nejotevřenější díl série, který hráčům umožnil prozkoumat řadu rozsáhlých map s otevřeným světem podle vlastního uvážení, takže není divu, že mnozí očekávali, že další hra série bude něco podobného, nebo možná dokonce s plně otevřeným světem (zejména proto, že následující díly BioWare jako Mass Effect: Andromeda a Anthem). Ukázalo se však, že Dragon Age: The Veilguard nakonec otevřeným světem nebude.

Přečti si  Suicide Squad: Kill the Justice League odhaluje schopnosti Mrs. Freeze

V rozhovoru pro IGN režisérka Corinne Busche prozradila, že Dragon Age: The Veilguard bude místo toho hra založená na misích, což znamená, že každá lokace a veškerý obsah ve hře bude „ručně dotvářený, ručně vytvářený, velmi pečlivě kurátorsky zpracovaný“. Přesto ujišťuje, že úrovně budou stále obsahovat možnosti prozkoumávání, větvení cest, nepovinný obsah a podobně.

Věříme, že tak získáme nejlepší zážitek z vyprávění, nejlepší momentální zážitek,“ řekla Busche. „Po cestě se však tyto úrovně, do kterých jdeme, otevírají, některé z nich mají více průzkumu než jiné. Alternativní rozvětvené cesty, záhady, tajemství, nepovinný obsah, který budete hledat a řešit. Takže se sice otevírají, ale je to hra založená na misích, která je velmi dobře řízená.

A co přesně to znamená pro vedlejší úkoly hry? Busche říká, že hráči během svého putování najdou různé druhy nepovinných úkolů, od menších až po ty většího rozsahu, přičemž přístup vývojového týmu spočívá v tom, aby vše bylo „ručně vytvořené a kurátorované“, podobně jako samotné úrovně.

Některé z nich jsou [vysoce kurátorské], zejména pokud jde o motivace a zkušenosti společníků,“ řeklaBusche. „Opravdu se s nimi vydáváte na cestu. V jiných zase vyšetřujete zmizelou rodinu… a celá tato bažina je vám otevřená. Hledáte stopy, hledáte způsob, jak vyřešit jejich zmizení. Takže opravdu nejde o univerzální řešení. Ale chci zdůraznit, že ruční práce a kurátorství je náš přístup.

Dragon Age: The Veilguard vychází na podzim pro PS5, Xbox Series X/S a PC.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno