V rozhovoru pro Gamesindustry.biz bývalý šéf PlayStationu Shawn Layden vyjadřuje znepokojení nad množstvím akvizic ve společnosti.

V průběhu posledních dvou let byl průmysl videoher zasažen řadou velkých akvizic. Nejvýznamnější jsou PlayStation a Xbox a masivní studia jako Epic a Tencent také nakupují menší konkurenty. Mezi největší vlny patří například akvizice Insomniacu od PlayStation a akvizice Xbox – Bethesda.

Navzdory tomu, že PlayStation je na konci nákupu mnoha těchto obchodů, Shawn Layden, který byl 34 let výkonným ředitelem společnosti Sony SIE, nedávno vysvětlil, proč jsou tyto akvizice špatnou věcí. „Konsolidace je v některých ohledech nepřítelem rozmanitosti.“ Jak rostou do těchto větších konglomerátů, vyžaduje to hodně hraní z stolem. A opět skončíme s tímto problémem s rozmanitostí, “vysvětlil pro GamesIndustry.biz .

Přečti si  Upoutávka na Stellar Blade nabízí efektní přehlídku Beta dovedností Eve

Shawn Layden to vysvětluje skvělým příkladem a cituje, jak hudba vydělává zlomek příjmů, které hry mají, ale mají exponenciálně větší dopad na kulturu. Množství akvizic a odkupů značně snižuje rozmanitost her, které fanoušci zažívají, přičemž experimentální tituly jsou nyní většinou omezeny na nezávislé vývojáře.

„Konsolidace je v některých ohledech nepřítelem rozmanitosti.“ Hudba na základě příjmů tvoří jednu pětinou herního prostoru. Ale jejich kulturní dopad je stokrát větší, než je hraní her. Právě teď se zužujeme na žánry a pokračování a určité typy her. Jako moje oblíbené Parappa a Vib-Ribbon, se zdá, že tyto věci nemají šanci se znovu objevit. To je špatné pro průmysl i pro fanoušky. To v průběhu času povede k rozpadu herního průmyslu, pokud budeme stále mluvit se stejnými lidmi a vyprávět stejné příběhy stejným způsobem.“

Přečti si  Gran Turismo 7 – Update 1.46 přidává nové vozy včetně Škody Vision

Tento sentiment silně rezonuje proti současné obchodní strategii společnosti Sony, protože se zdá, že tokijský gigant stále pálí mosty s indie a menšími vývojáři. V současné době se zdá, že jak Sony, tak Microsoft jsou v přímé akviziční bitvě a neustále hledají příležitosti, jak své portfolio studií oproti konkurenci vylepšit.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno