Stejně jako minulý rok, se i letos konala herní konference Game Access, a s ní spojené Expo, na brněnském výstavišti. K vidění bylo mnoho zajímavých tváří, poutavých přednášek i prezentací nových her. Na akci naše redakce dorazila v sobotu ráno, a tak jsme si pro vás dovolili udělat výběr toho, co nás na této obrovské akci zaujalo nejvíce.

 

Pavilon G2 byl určen především novinářům a herním vývojářům. Byl rozdělen do několika částí, kde byli k dispozici dvě přednáškové zóny, kavárna, meeting pointy a především prezentační prostory, kde své výtvory představovali hlavně malá nezávislá studia.

  • Nate Stephens

Hlavní grafik studia Sony Santa Monica přijel do Brna s přednáškou nazvanou Art of God of War. Díky úspěchu příběhu Kratose a Atreuse není divu, že se zde mluvilo právě o posledním díle série. Stephensova řeč začala jako proslovy mnoha jiných, náborem. Po pár minutách, kdy jsme se dozvěděli, co všechno bychom museli umět, abychom mohli pracovat v Santa Monice, jsme se dostali k Art designu hry. Stephens prozradil, že celá hra vznikala v editorech ZBrush a Maya. Ukázal nám, jak byli vytvářeny jednotlivé itemy, stromy a zbraně. Po slideshow některých těchto výtvoru nám byli ukázány i úplně prvotní koncepty, na kterých začínal vývoj zatím posledního dílu God of War. Nate nás zasvětil nejen do toho, jak je programování náročné (ale krásné), ale poukázal i na ta největší úskalí, kterým jeho tým čelil. A tím byli kameny. Tvorba kamení, jejich textur, tvary, velikosti. Kamení bylo to, na čem si lámali vývojáři hlavu nejvíce. Další část přednášky byla věnována grafice a snaze o fotorealističnost. Podle hlavního grafika Santa Monicy je snaha o fotorealističnost úctyhodná, ale často nedoceněná. Připomněl třetí díl série God of War, kdy se on i celé studio domnívalo, že hlavní ceny za nejlepší herní grafiku mají v kapse. Tuto cenu jim však vyfoukla jiná hra, Limbo… Podotknul tak, že udělat graficky nejkrásnější hru ve skutečnosti nejde, s ohledem na subjektivní pocity lidí. Celá přednáška se nesla ve velmi pozitivním duchu a patřila k nejlepším momentům sobotní konference.

 

Přečti si  Housemarque opravili problém s mazáním postupu v Returnalu

Následovala přednáška s názvem 300+ Machines challenge Tomáše Dostála z Giants Software, který publiku přiblížil problematiku s vývojem Farming Simulator. Po obědové pauze obsadila Red Zone jedna z hlavních tváří konference, Brenda Romero z Romero Games. V páteční části měl přednášku i její muž, legendární tvůrce (nejen) Dooma, John Romero. Brendina přednáška byla mířena spíše na aktivní vývojáře, kterým radila jak v branži zůstat co nejdéle, být produktivní a udržet si zdravého ducha.

  • Ben McCaw

Dalším hostem na brněnské konferenci byl Ben MCcaw, hlavní scénárista Guerilla Games. Bena a studia Guerilla jistě znáte díky sérii Killzone a titulu Horizon: Zero Dawn. O těchto hrách ale nepadlo skoro nic. Přednáška byla mířena na herní vývojáře, kteří se zajímají o nové pracovní pozice nebo je láká kariérní postup. Přednáška měla velice pomalé tempo a musíme říci, že všechny rady ohledně stylu psaní životopisů, chování se u pracovních pohovorů nebo o důležitosti toho být připraven, byli naprosto základní a prosté a dozvěděli byste se je od jakéhokoliv poradce nebo byste je objevili za pár minut na internetu. Zpestřením byli postřehy a zážitky, které zažil při pohovorech se svými nynějšími kolegy. Ben nám v osobním pohovoru dokázal, že je to moc fajn chlapík a zároveň velký profesionál, který ví o čem mluví. Doufáme, že až ho uslyšíme příště, bude téma přednášky jiné.

  • Daniel Vávra
Přečti si  Biomutant předvádí zajímavý boj a průzkum v otevřeném světě

Dalším přednášejícím byl Daniel Vávra z Warhorse Studios, kterého vám určitě nemusíme představovat. Protože jsme již viděli několik jeho rozhovorů a přednášek, byli jsme mírně zklamaní. Nedozvěděli jsme se téměř nic nového a jen zřídka jsme slyšeli něco, co ještě nezaznělo na jiných jeho vystoupeních. Pozorným divákům vyprávěl o tom, jak vznikalo, přežívalo a následně rostlo celé jeho studio a popisoval radosti a strasti při práci na Kingdom Come: Deliverance. Plusem určitě bylo, že oproti ostatním přednášejícím věnoval suverénně nejvíce času otázkám z publika.

 

V prostorech vyhrazeným vývojářům pro prezentaci byli k vidění jak již oznámené hry, tak i horké novinky v různých stádiích vývoje. Největší stánek měli jednoznačně čeští Madfingers, kteří zde prezentovali Shadowgun: Legends. Hra je k dispozici pro zařízení Android a iOS a můžete si ji stáhnout z příslušných obchodů zdarma. Hra vypadá na oko skvěle, ale samotný gameplay, který jsme měli možnost okusit na iPadech, nebylo to pravé ořechové. Hra ale byla prezentována i na velkých televizorech s gamepady, poháněna konzolí od Nvidie.  K vyzkoušení bylo více než 40 her. Nechyběli hry jako Hexagon, Soviet Republic nebo Daily Magic. Nejvíce nás ale oslovila hra s názvem Someday You’ll Return od studia CBE Software. Hru nám osobně představil šéf celého projektu Jan Kavan a hlavní grafik Lukáš Medek. Jedná se o psychologickou hororovku, která klade určitý důraz i na crafting. hra je atmosférického rázu, ale o nějakou tu lekačku či jump-scare určitě nepřijdete. Hra již nyní vypadá výborně, ale vydání se dočkáme nejdříve za rok.

Součástí letošního Game Access bylo také Expo. Výběr toho nejpodstatnějšího z této části vám přineseme v jednom z dalších článků.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno