Společnost Microsoft v těchto dnech rozjíždí zajímavou multiplatformní strategii a její dříve exkluzivní first-party tituly jako Hi-Fi Rush a Pentiment jsou k dispozici na PS5 a Nintendo Switch.

Výkonný ředitel herního oddělení Microsoftu Phil Spencer prohlásil, že by herní průmysl neměl vylučovat žádný titul na jiných platformách, ale má zájem tuto filozofii rozšířit i na další obchody.

V rozhovoru pro server Polygon během konference GDC 2024 Spencer vyjádřil přesvědčení, že v budoucnu by na Xboxu mohly být k dispozici obchody Epic Games Store a Itch.io. „Vezměte si naši historii jako společnosti se systémem Windows. Nikdo by ani nemrkl, kdybych řekl: ‚Hele, když používáš PC, můžeš rozhodovat o typu zážitku tím, že si vybereš, kde si koupíš hry. V tom je skutečná hodnota.“ Tato svoboda by mohla být výhodná pro výrobce konzolí, včetně Microsoftu.

Přečti si  Do World of Warships: Legends připlouvají japonské lehké křižníky

Když mluvil o současné generaci, Spencer poznamenal: „Moorův zákon se zpomalil. Ceny komponent konzolí neklesají tak rychle jako v předchozích generacích.“ Trh s konzolemi také zřejmě nezaznamenal radikální růst ve srovnání s PC a handheldy.

„Dotování hardwaru je v dnešním světě stále náročnější. A řeknu, a možná to bude vypadat příliš altruisticky, že nevím, jestli to přispívá k růstu odvětví. Takže si myslím, jaké jsou překážky? Co jsou věci, které v dnešním světě vytvářejí třecí plochy pro tvůrce a hráče? A jak se můžeme podílet na otevření tohoto modelu?“

Méně exkluzivity pro tituly pro Xbox je jedním z kroků, ale rozšiřuje se také na prodejny, kde se tituly prodávají. „Pokud chci hrát na herním počítači, pak se cítím být více kontinuální součástí herního ekosystému jako celku. Na rozdíl od hraní na konzolích je mé hraní tak trochu roztříštěné – abych použil herní termín – na základě těchto různých uzavřených ekosystémů, napříč kterými musím hrát.“

Přečti si  Podrobné informace o hře F1 24 - aktualizovaný model pneumatik, aerodynamický model, nastavení pohonné jednotky a další informace

Samozřejmě se teprve uvidí, zda budou chtít být na platformách Xbox, PlayStation nebo dokonce Nintendo k dispozici i další obchody. Vzhledem k tomu, že Steam překročil hranici 36 milionů souběžně hrajících hráčů a nevykazuje žádné známky zpomalení, může být spokojen s tím, že si udrží své dominantní postavení v oblasti PC her.

Microsoft přinese Grounded na PS4, PS5 a Nintendo Switch 16. dubna a Sea of Thieves na PS5 30. dubna. Zda budou následovat i další tituly, se teprve uvidí, i když zprávy tvrdí, že „většina“ z nich se v určitém okamžiku na PlayStation 5 objeví. Do té doby zůstaňte naladěni na aktualizace.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno