Investiční společnosti Gerber Kawasaki si myslí, že pokud by mělo někdy dojít k prodeji Activision Blizzard, pak by kupcem měla být společnost Disney.
Společnost Activision Blizzard Inc. zaznamenala v loňském roce pokles cen akcií o více než 40%. Pro některé to představuje dobrou příležitost k nákupu a v zábavním průmyslu není větší kupec než Walt Disney Co.
Nick Licouris z investiční společnosti Gerber Kawasaki vidí v možném obchodu značné výhody, kde společnost Disney má spoustu vlastností, které lze dále využít a působnost společnosti tím rozšířit, i když minulost společnosti ve světě videoher není příliš slavná. Vzpomeňme jen na projekt Disney Infinity, který byl ambiciózním pokusem vstoupit do světa videoher, ale tento projekt skončil nákladným selháním.
A přesto by dohoda s Activision Blizzard byla potenciálně lukrativní. Průmysl nadále roste a Activision Blizzard může mít eso v rukávu s nadcházejícím vydáním World of Warcraft Classic. Disney navíc již vysílá Overwatch League prostřednictvím ESPN3, což značí jistý zájem o Activision Blizzard.
I přes nedávný propad akcií ActiBlizz, by dohoda nebyla levnou záležitostí. Společnost má stále hodnotu 34,85 miliard dolarů. Pro srovnání: Disney získala Marvel Studios v roce 2009 za pouhé 4 miliardy dolarů.
Prozatím to všechno vypadá spíše jako sen investora než skutečná obchodní strategie společnosti Disney. Navíc Bob Iger, generální ředitel společnosti Walt Disney Co., poznamenal: „Právě jsme se rozhodli, že nejlepším místem pro nás v tomto videoherním prostoru je udělování licencí a nikoliv publikování her.“ Jak se zdá, tak Disney je stále relativně spokojeno s tím jak EA, Squareenix a další společnosti pracují s jejich značkami, přičemž nejblíže k vydání je aktuálně Star Wars Jedi: Fallen Order.