Před několika lety provedlo Konami překvapivé a kontroverzní rozhodnutí zrušit vývoj Silent Hills a odstranit z PlayStation Store hratelnou ukázku, známou jako PT. 

Výsledná reakce ze zrušení Silent Hills, vedla některé fanoušky k rozhodnutí pokusit se napodobit PT a dokonce začít pracovat na remaku. Jeden z nejlepších PC remaků PT byl ovšem v nedávné době zcela odstraněn a tak se řada hráčů ptala proč? Zde je odpověď.

Konami kontaktovalo tvůrce tohoto remaku PC Qimsara a řeklo mu, že musí projekt ukončit. Podle všeho, ale bude Konami Qimsarovu práci kompenzovat. Konami má tvůrci nabídnout stáž, kde bude pracovat se studii v Evropě, USA a Japonsku. Qimsar je touto příležitostí nadšený a i zejména proto, že je u teprve 17 let a teprve dokončil střední školu.

Qimsar dodal, že zástupci Konami uvedli, že vydavatel byl jeho prací velmi ohromen a inspiroval ho, aby se opět věnoval legitimní hrám.  To pravděpodobně znamená, že Konami má touhu vrátit se k tradičnímu vývoji her, na rozdíl od strojů Pachinko a mobilních her, na které se nyní zaměřuje.

Přečti si  RECENZE: Asus ROG Keris II Ace - Nová lehká herní myš s řadou skvělých technologií

V Současné době ovšem existuje mnoho dalších vývojářů, kteří aktivně pracují na remaku PT. Dle dostupných informací je ovšem Konami nekontaktovalo a tak se zdá, že Qimsarova práce byla opravdu velmi výjimečná.

Připomeňme jen, že na Silent Hills původně pracoval Hideo Kojima a hra byla ve vývoji exkluzivně pro PlayStation 4. Kojima na Silent Hills spolupracoval s Guillermem del Toro a Normanem Reedusem, kteří v současné době opět spolupracují na Death Stranding.

 

2 KOMENTÁŘE

  1. Mě by zajímalo hlavně nějaké vysvětlení, proč vlastně projekt Silent Hills zrušili? Nedohodli se s Kojimou na nějaké částce za jeho práci, nebo kde byl problém? Přijde mi, jakoby Konami dokázalo tvořit jen nízkorozpočtové hry, že si zkrátka nemohou dovolit takové projekty jako God of War, Uncharted aj. Ano ze začátku na PS1, kdy se vývoje her pohyboval v řádu desetitisíců dolarů (SH1), případně nízkorozpočtové SH2 a SH3 to ještě vycházelo, protože přes podprůměrnou grafiku, špatnou kameru a bojový systém (zejména u dvojky a trojky, jednička měla na tu dobu grafiku výbornou, The room raději nezmiňuji) si Konami dokázalo udržet fanouškovskou základnu zejména příběhem a atmosférou, ale postupem času (hlavně přechodem na PS3) začínalo být tak nějak jasné, že Konami na budoucí trh a nákladní vývoj her prostě nemá dostatečný kapitál. Homecoming se ještě docela povedl, ale Downpour, od brněnských Vatra games byla odporná splácanina všeho možného a katastrofa, která měla skončit na smetišti. Proto mi přijde logický závěr jen jeden – peníze. Konami nemá peníze na velkou hru a zaplacení kvalitních vývojářů jako je tým Kojimi a proto se raději stáhlo na hry pro mobily. Nebo se snad mýlím a bylo v tom něco jiného?

    • Silent Hills bylo zrušeno rozchodem Konami s Hideo Kojimou, který byl opravdu dramatický. Díky tou bylo odstraněno PT z PS Store. Konami nutilo Kojimu do výroby Metal Gear Solid V: Phantom Pain, který Kojima již nechtěl vytvořit. Pokud si všimnete a možná si toho všimne opravdu málokdo, tak MGS 5 PP je předělávkou PSP hry Metal Gear Solid: Peace Walker, kde si hráč vytvářel svou základnu a fultonoval vybavení i vojsko.
      Rozchodu, pomohlo i to, že Konami zavřelo Kojimu do jednoho patra své budovy a nutilo ho k dokončení hry. Té však očividně schází jeden AKT a Konami následně odstranilo Kojimu a logo Kojima Productions z oficiálních webových stránek Metal Gear Solid. Ovšem jak se to celé událo ví nejlépe sám Hideo a Konami. Jedno je však jisté Kojima chtěl tvořit jiné hry a Konami mu to neumožnilo.
      Co se financí týče, tak s těmi Konami potíže rozhodně nemá. Jejich hlavním zdrojem příjmu je hazard a výherní automaty. K značnému zisku, který za loňský rok činil 229,9 miliónu Japonských jenů, přispěly právě i mobilní hry. Když odbočím, tak jen mobilní verze Fortnite vydělala za pouhé tři dny od svého spuštění přes 1,5 milionu dolarů.
      Jinak je pravda, že Konami nemá žádnou jinou pořádnou hru, snad jen Pro Evolution Soccer, který v tomto roce přišel o Ligu mistrů, takže už taky jen kouká sérii FIFA na záda a Castlevania: Lords of Shadow, přičemž o druhém díle je lépe mlčet.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno