​Microsoft vývojářům dává ukázky srovnání výkonu Xbox One X konzoly s Xbox One, kde na několika titulech ukazuje možné vylepšení v rozlišení, jakož i zátěži GPU při 4K. 

Jsou to benchmarky z března, ukazující aktuální tituly analyzovány přes PIX utilitu a převedeny na vyšší rozlišení. Tedy bez specifického vylepšení a využívání nových možností konzoly. Digital Foundry se na to podívalo blíže.


Microsoft nejmenuje tituly, které porovnává, ale většina se dá přibližně určit podle rozlišení a enginů, jaké tituly na srovnání použili.

Titul A Open World Adventura (Recor) 900p30 Unity DX11 dokončen
Titul B Sport / Racing (Forza 7) 1080p60 vlastní engine DX12 ve vývoji
Titul C Lineární střílečka (Gears 4) 1080p30 Unreal Engine 4 DX12 dokončen
Titul D Open World Akce (možná Assassin) 900p30 vlastní engine DX11 ve vývoji
Titul E Open World Multiplayer 900p30 Unreal Engine 4 DX12 ve vývoji
Titul F Sport / Racing 1080p60 vlastní engine DX11 ve vývoji
Titul G Multiplayerová strategie (Halo Wars 2) 1080p30 vlastní engine DX11 dokončen
Titul H First-Person střílečka (Battlefront 1) 720p60 vlastní engine DX12 dokončen
Titul I Open World akce 1080p30 vlastní engine DX12 ve vývoji
Přečti si  Studio Housemarque zveřejnilo prohlášení, ve kterém děkuje Sony za příležitost a podporu

Na prvním grafu Microsoft ukázal jako jednotlivé enginy her zvládnou 4K rozlišení na Xbox One . Červenou je výkon hry v 4K, pokud je nižší, tak titul bude potřebovat doladit, aby šel v 4K. Tedy jde hlavně o tituly D, E, H. Kde H je Battlefront a ten samozřejmě ze 720p / 60fps neskočí jen tak na 4K / 60fps a určitě bude třeba dynamické rozlišení, nebo checkerboarding. Podobně D, pokud je to Assassin, tam už víme, že použili checkerboarding.

Microsoft v benchmarcích porovnal výkon v hrách na Xbox One a Xbox One X v 4K

Ukázka, jak se změní framerate při přímém portu na 4K . Tam B – Forza 7 rovnou jde 90 fps, podobně racing F. D a E tituly jdou zatím nyní pod 30 fps v 900p, ale překvapivě při portu na 4K se to sníží jen mírně, ale jsou to stále tituly ve vývoji. Titul I vypadá extrémně, když nyní jde na 15 fps, ale Xbox One X by mu v 4K mírně pomohl. Ukazuje to, že výkon Xbox One X je vyšší než 4-násobný.

Přečti si  [AKTUALIZOVÁNO] Elden Ring - unikl další krátký klip, FromSoftware naznačuje, že by hra mohla vyjít na přelomu fiskálních let 2022-23

Microsoft v benchmarcích porovnal výkon v hrách na Xbox One a Xbox One X v 4K

Doplnili to ukázkou nárůstu výkonu pod novým XDK . Kde Microsoft ukazuje původní výkon modrým, ten je vždy 100% a následně automatické zvýšení výkonu v Xbox One X bez nové kompilace titulu (automaticky se dostanou přibližně k 3TF výkonu) a zeleným je zvýšení výkonu po kompilaci na novém XDK, kde by už hra šla v nativním módu na Xbox One X, a tedy by využila plný výkon. Stále bez úpravy hry. 

Microsoft v benchmarcích porovnal výkon v hrách na Xbox One a Xbox One X v 4K

Ukázky framerate pro jednotlivé tituly pod stejným rozlišením jako na Xbox One . Prakticky všechny tituly by šly nad 60fps, až na posledního nedokončeného chudáka. Stále by to dotáhl na 40 fps.

Microsoft v benchmarcích porovnal výkon v hrách na Xbox One a Xbox One X v 4K

V zásadě to ukazuje, že Xbox One X nabízí více než čtyřnásobné zvýšení rozlišení a i 900p dá jen s malou ztrátou výkonu na 4K. Plus optimalizace pro Xbox One X také mohou zvýšit framerate, více paměti může zlepšit kvalitu textur, k tomu rychlejší harddisk zrychlí jejich nahrávání a například automaticky 16x anisofiltering zlepší kvalitu obrazu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno