Hledáte – li decentní karetní hru na cesty či jednoduchou zábavu na zpříjemnění večera? Možná právě vás zaujme Divočina, originální česká hra od Michala Peichla.

Divočina je karetní hra pro tři až pět hráčů, kde cílem hry je vykládat dvojice a trojice monster stejného typu a udržet si je až do konce hry. Balíček obsahuje osm typů monster, od každého z nich pak tři samice, samce, alfy a jednoho žolíka (celkem 80 karet). Na začátku hry dostane každý hráč pět karet, zbylé slouží jako dobírací balíček. Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tazích, v každém tahu mohou buď dobrat jednu kartu z balíčku nebo vyložit jednu až tři karty stejného typu monster. Každý typ monstra má jiné schopnosti, které se spustí při jejich vyložení a každá schopnost se liší, pokud vyložíte jednu, dvě či tři kreatury. Efekty se různí od dobírání karet, přes rozdělování soupeřových dvojic/trojic až po kradení soupeřových karet. Při vyložení jednotlivce získá hráč většinou slabší efekt s možností dolíznutí karty, při dvojici či trojici již může často zásadně ovlivnit hru. Aby se ostatní mohli bránit proti nepříjemným schopnostem svých protihráčů, mohou zahodit dvě karty z ruky či ze stolu, aby proti sobě namířený efekt zrušili. Na konci hry jsou hráči bodováni za své vyložené dvojice a trojice monster, extra body pak dostávají za různorodé kombinace (samec, samice a alfa dají více bodů než tři samice).

Jednoduchost pravidel umožňuje rychle se zapojit do hry i nováčkům, důležité je jen si zvyknout na symboly uvedené na kartách, ke kterým každý hráč dostane přehledovou kartu s vysvětlivkami. Hra samotná pak probíhá svižně a často se do posledního kola rozhoduje, kdo nakonec zvítězí a získá nejsilnější stáda. Schopnosti jednotlivých monster jsou vyvážené a díky náhodnému rozdělení karet na začátku hry působí každá partie jinak. Každý typ monstra je designově odlišný a dobře rozeznatelný. Aby toho nebylo málo tak každá kreatura má odlišný vzhled pro samci, samici a alfu, což samozřejmě nehraje z herního hlediska velikou roli, ale celkově dodává život tomuto podivuhodnému světu monster. Velký problém ovšem nastává v situaci, kdy chcete „zrušit“ schopnost soupeři. Ano, je pravda, že mu karty stejně zůstanou a má z nich tak body, nicméně většinou je vyndáváte právě kvůli jejich schopnosti a ta, když je moc silná, se nevyhne zrušení jedním ze soupeřů zahozením právě zmíněných dvou karet. Díky tomu se může dostavit pocit frustrace. Jeden by řekl, že to k tomu patří, ale v této hře se jsme schopni bavit až o nevybalancovanosti. Pokud tak hrajete například s dětma, které se proti vám rádi spojují, aby vám udělali ze života peklo, tak tento herní kus rozhodně není pro vás, pokud rádi netrpíte.

Přečti si  Vývojář Assassin's Creed Mirage má nápady na další příběhy s Basimem

Recenzent: Daniel Kolář

Autor hry: Michal Peichl

CZ distributor: Albi

Počet hráčů: 3 – 5

Přibližná herní doba: 30 minut

Doporučený věk: 8+

40 %
Znovuhratelnost
40 %
Srozumitelnost pravidel
90 %
Zpracování
30 %
mini-recenze-divocina-obri-monstra-v-kompaktni-forme<font size="3"> Ačkoliv se jedná o kompaktní hru, tak stejně potřebujete mít poměrně velký prostor na hraní. Vyložené karty je nutné dobře vidět kvůli případným efektům soupeře. Unikátní efekty propůjčují hře slušnou znovuhratelnost, nicméně díky nízké komplexnosti vás hra po krátké době přestane bavit a přejdete raději na jiné karetní hry, které mají podobné mechaniky.