Je to prostě jako koloběh života. Každý den vychází na obzoru slunce, každý rok odchází platba za popelnice a s každým novým přírůstkem do série Assassin’s Creed se fanouškovská základna rozčiluje nad tím, že dané výtvory by již neměly nést jméno jejich oblíbené série.

Ubisoft před nedávnem přišel s doposud největším přídavkem obsahu, který kdy francouzské studio připravilo. Dočkal se ho samozřejmě zatím poslední díl série o asasínech, Valhalla. Opět se vžijeme do role Odina, chcete-li Haviho, a pokusíme se napravit všechny neplechy, které se v našem mytologickém světě dějí.

Hned první otázka, která mě při oznámení nového DLC napadlo, byla, zda bude onen dodatečný obsah hratelný i pro hráče, kteří se rozhodli ve hře nestrávit celý život a jejich Level tudíž není tak vysoký. Připomenul se mi totiž problém, který jsem měl s rozšířením Siege of Paris, kde jsem na startu neměl dostatečný level a obléhání Paříže tak pro mě bylo doslova noční můrou. Myslím, že kluci a holky z Ubisoftu mou recenzi nečetli a napravení této neplechy tak přikládám domněnce, že jsem nebyl jediný mrzout s kápí potulující se v okolí zabíjejíc žabožroutské zlodějíčky.

Dawn of Ragnarok vám hned ze startu hry omlátí o hlavu vaši nedůslednost a nízký level vám vytkne. Pod podmínkou, že si z průchodu rozšíření moc itemů neodnesete, vám ale ostudnou číslovku naboostuje na požadovanou hodnotu a výprava může začít. Hlavním hrdinou je opět Eivor, který si jednoho dne ustele pod stromem a možná i díky některým cizím látkám v jeho krvi se mu zdají doslova šílené sny. Neváhá a běží za Valkou do vesnice, která jak již víme má pro všechny sny v zásobě hromadu iracionálních vysvětlení. S Eivorem tak sesbíráme pár více méně kouzelných bylinek a Eivor nestihne říct ani Valhalla a Valka už nás ukládá do dřímavého kómatu. V říší snů se z nás stává Odin, kterému je před jeho zraky vyvražděna jistá část jeho rodiny.

Po souboji, který byl všechno jen ne férový, se ocitáme na samotné hranici života a smrti, když v tom potkáme několik trpaslíků. Ti okupují místní jeskyně a lesy poté, co se museli skrýt před obléháním obrů. S trpaslíky není lehké pořízení a poženou vás tak skrz všechny regiony zcela nové mapy. Každá část má stejně jako v hlavní hře svou vlastní zápletku a po jejím splnění či rozšifrování se posunete kupředu i v hlavním úkolu. Co do příběhu se Dawn of Ragnarok vyvedl dobře. Odin není úplně kladná postava a jeho pohled na věc je pestrým oživením příběhové rozšíření, u kterého jsem měl obavy, že mě po všech předchozích DLC a především základní hře, nedokáže nikterak pohltit. I přesto ale musím říct, že se stále točíme v kruhu a pokud vás Valhalla do této doby nebavila, tak můžete nové DLC s čistým svědomím přeskočit.

Přečti si  Avatar: Frontiers of Pandora přidává režim 40 FPS na PS5 a Xbox Series X/S

Jednou z novinek, se kterou jde Odin s kůží na trh, jsou speciální schopnosti, které si budete postupem hrou odemykat (a vysávat ze svých poražených nepřátel). Schopnost chodit po lávě se bude hodit i v mnoha hádankách a puzzle situacích, které pro nás vývojáři připravili. Standardně došlo i na nové materiály pro craftění a prodej. Do sekce novinek jsem chtěl zařadit i nové nepřátele a bossy, ale o jejich unikátnosti nemůže být řeč. Působí mdle, nudně a ani jejich animace se nepotkávají s mou představou o epických soubojích s řeckými mytologickými bestiemi. Pochválit alespoň mohu nové zbraně a brnění, které působí více než drsňácky. Kamkoliv jinam, než do Dawn of Ragnarok, se ale logicky nehodí.

Přečti si  Turbo Kidz je závod v postapokalyptickém světě

U předchozích rozšíření Wrath of the Druids a Siege of Paris jsem pokaždé v recenzi chválil hudbu. Ta byla vždy výborně stylizována a byla radost jezdit krajinou a poslouchat dané melodie. Zde tomu tak úplně není a z hudby jsem cítil značnou snahu přiblížit se aspoň v tomto směru God of War od Santa Monicy.

Ubisoft si jistě zaslouží klobouk dolů za to, že dokáže své nápady spojené s Valhallou ždímat takovýmto způsobem. Rozšíření Dawn of Ragnarok přidává dalších přibližně 30 hodin obsahu, které ale pro mě byly už jen těžko skousnutelné. Valhalla přerostla samu sebe a umím si dobře představit, že nejsem jediný, komu se Valhalla začíná pořádně zajídat. I tak ale v závěru musím ještě jednou vyzdvihnout zajímavý příběh a nápadité prostředí, které alespoň trochu vyvažují stále stejné a opakující se herní mechaniky.

Vývojáři: Ubisoft Montreal

Vydavatelství: Ubisoft

Datum vydání: 10. března 2022

Herní doba: +/- 30 hodin

Česká lokalizace: Ne

PŘEHLED RECENZE
DLC Dawn of Ragnarok
6
Jiří Morávek
Rádoby arogantní pseudo-hráč, který miluje svého psa a první napití z minerálky. Najdete ho na Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo jako iiiMoryTheory na Twitchi.
minirecenze-dawn-of-ragnarok-labuti-pisen-radu-asasinuValhalla přerostla samu sebe a umím si dobře představit, že nejsem jediný, komu se Valhalla začíná pořádně zajídat. I tak ale v závěru musím ještě jednou vyzdvihnout zajímavý příběh a nápadité prostředí, které alespoň trochu vyvažují stále stejné a opakující se herní mechaniky.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno