Grafické procesory NVIDIA GeForce RTX 40 dostaly také lepší model umělé inteligence pro lepší generování snímků DLSS, které vede k nižší spotřebě VRAM a vyššímu výkonu.

Technika generování snímků společnosti NVIDIA byla vydána spolu s DLSS 3.0 pro grafické procesory řady RTX 40. Od té doby prošla technologie DLSS dalším vývojem, který zvýšil kvalitu upscalingu i výkon. Technika generování snímků je dokonalým nástrojem společnosti NVIDIA, který vyplňuje mezery mezi snímky pro plynulejší herní zážitek a s aktualizovanou verzí bude ještě lepší.

Společnost nedávno oznámila DLSS 4.0 spolu s grafickými procesory řady RTX 50. Přestože DLSS 4.0 bude pracovat s GPU řady RTX 40, neobdrží funkci generování více snímků. Nicméně jsme se dozvěděli, že společnost NVIDIA vylepšuje techniku generování snímků pro grafické procesory řady RTX 40 stejně jako u řady RTX 50. Jacob Freeman ze společnosti NVIDIA oznámil, že GPU řady RTX 40 a RTX 50 budou nyní využívat inovovanou techniku generování snímků.

Přečti si  Tides of Annihilation - nová fantasy akční adventura od bývalých tvůrců her Yakuza a Assassin's Creed
Jacob Freeman DLSS 4 RTX 40 GPUs
Zdroj: X

Podle jeho příspěvku nebude Frame Gen využívat novější model AI, který zvýší výkon, ale poskytne nižší latenci a spotřebuje méně VRAM než dříve. To znamená, že GPU RTX 40 získají také některé dobré výhody, které GPU umožní pohánět další aspekty her, jako jsou herní aktiva, mody a textury, kde je nezbytná vyšší VRAM.

Na sdíleném snímku obrazovky Jacob ukázal, že nová verze DLSS mírně zlepšuje fps a v tomto konkrétním případě spotřebovává o 400 MB méně VRAM. Vypadá to jako malé vylepšení, ale mohlo by to být přínosem pro uživatele s 8 GB GPU v různých scénářích.  DLSS 4.0 zavádí nejen vylepšené generování snímků DLSS, ale také Enhanced Ray Reconstruction (vylepšenou rekonstrukci paprsků), Super Resolution (super rozlišení) a DLAA pro řadu RTX 40.

NVIDIA DLSS 4.0 Features
Zdroj: Nvidia

DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) je momentálně ve fázi beta a bude fungovat se všemi grafickými procesory RTX od řady RTX 20 po RTX 50. Generace snímků je vyhrazena pouze pro GPU RTX 40 a RTX 50, a i když nebude konkurovat Multi Frame Generation, majitelé GPU RTX 40 se mohou těšit alespoň na trochu vyšší výkon.

Přečti si  Resistance 4 bylo na stole, ale k vývoji nedostalo zelenou ze strany Sony

Jednou z věcí, která stále vyžaduje komplexní analýzu, je vstupní latence. S uvedením DLSS 3.0 přineslo generování snímků znatelné zvýšení latence, ale NVIDIA tvrdí, že DLSS 4.0 ji sníží, i když generování snímků vyžaduje trochu více času na předvídání a vykreslování snímků navíc.

DLSS 2 vs 3.5 vs 4 latency
Zdroj: Nvidia

Podle srovnání DLSS 2.0 vs DLSS 3.5 vs DLSS 4.0 od společnosti NVIDIA není rozdíl v latenci zhruba žádný. NVIDIA možná při testování DLSS 2.0 vypnula funkci Reflex, ale protože DLSS 3.5 a 4.0 ji mají jako základní požadavek, je latence u DLSS 4 srovnatelná s DLSS 2, což se zdá přinejmenším zvláštní.

18 KOMENTÁŘE

    • Radek Dušička Tak si nebudu porizovat 5070ku kdyz ti 12gb prijde malo a pujdu do 5070ti co ma 16gb ne ? Nevim co je na tom ? Ja mam treba 4070ku a 12gb mi bohate zatim staci na vsechny narocne hry ve 1440p na maximalni detajly.

    • Radek Dušička Naštěstí se to dá vyřešit snížením detailů textur, většinou to nejde poznat. Navíc ten Hunt by ti neběžel líp, kdybys měl víc VRAM. Ta hra jen alokuje, jak ty říkáš 90%, si nastav prostě míň

    • Jan Tejmyč běžel by lépe, když dám textury na ultra, zaplní se kompletně VRAM a grafika běží na 70% load protože víc se nedostane kvůli plné VRAM, zatímco například 7700XT má navíc 4GB ram a tak se stejným nastavením běží podstatně lépe

    • Jan Tejmyč běžel by lépe, když dám textury na ultra, zaplní se kompletně VRAM a grafika běží na 70% load protože víc se nedostane kvůli plné VRAM, zatímco například 7700XT má navíc 4GB ram a tak se stejným nastavením běží podstatně lépe

  1. Trochu zavádějící titulek. Vypadá to, jako by Nvidia vydala Multi frame i na RTX 40. O tomhle enhanced DLSS se vědělo hned….Spíš kdy už to tu bude by mě zajímalo

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno