Grafické procesory NVIDIA GeForce RTX 40 dostaly také lepší model umělé inteligence pro lepší generování snímků DLSS, které vede k nižší spotřebě VRAM a vyššímu výkonu.
Technika generování snímků společnosti NVIDIA byla vydána spolu s DLSS 3.0 pro grafické procesory řady RTX 40. Od té doby prošla technologie DLSS dalším vývojem, který zvýšil kvalitu upscalingu i výkon. Technika generování snímků je dokonalým nástrojem společnosti NVIDIA, který vyplňuje mezery mezi snímky pro plynulejší herní zážitek a s aktualizovanou verzí bude ještě lepší.
Společnost nedávno oznámila DLSS 4.0 spolu s grafickými procesory řady RTX 50. Přestože DLSS 4.0 bude pracovat s GPU řady RTX 40, neobdrží funkci generování více snímků. Nicméně jsme se dozvěděli, že společnost NVIDIA vylepšuje techniku generování snímků pro grafické procesory řady RTX 40 stejně jako u řady RTX 50. Jacob Freeman ze společnosti NVIDIA oznámil, že GPU řady RTX 40 a RTX 50 budou nyní využívat inovovanou techniku generování snímků.

Podle jeho příspěvku nebude Frame Gen využívat novější model AI, který zvýší výkon, ale poskytne nižší latenci a spotřebuje méně VRAM než dříve. To znamená, že GPU RTX 40 získají také některé dobré výhody, které GPU umožní pohánět další aspekty her, jako jsou herní aktiva, mody a textury, kde je nezbytná vyšší VRAM.
Na sdíleném snímku obrazovky Jacob ukázal, že nová verze DLSS mírně zlepšuje fps a v tomto konkrétním případě spotřebovává o 400 MB méně VRAM. Vypadá to jako malé vylepšení, ale mohlo by to být přínosem pro uživatele s 8 GB GPU v různých scénářích. DLSS 4.0 zavádí nejen vylepšené generování snímků DLSS, ale také Enhanced Ray Reconstruction (vylepšenou rekonstrukci paprsků), Super Resolution (super rozlišení) a DLAA pro řadu RTX 40.

DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) je momentálně ve fázi beta a bude fungovat se všemi grafickými procesory RTX od řady RTX 20 po RTX 50. Generace snímků je vyhrazena pouze pro GPU RTX 40 a RTX 50, a i když nebude konkurovat Multi Frame Generation, majitelé GPU RTX 40 se mohou těšit alespoň na trochu vyšší výkon.
Jednou z věcí, která stále vyžaduje komplexní analýzu, je vstupní latence. S uvedením DLSS 3.0 přineslo generování snímků znatelné zvýšení latence, ale NVIDIA tvrdí, že DLSS 4.0 ji sníží, i když generování snímků vyžaduje trochu více času na předvídání a vykreslování snímků navíc.

Podle srovnání DLSS 2.0 vs DLSS 3.5 vs DLSS 4.0 od společnosti NVIDIA není rozdíl v latenci zhruba žádný. NVIDIA možná při testování DLSS 2.0 vypnula funkci Reflex, ale protože DLSS 3.5 a 4.0 ji mají jako základní požadavek, je latence u DLSS 4 srovnatelná s DLSS 2, což se zdá přinejmenším zvláštní.
Pojď mi na hopa
Čo takto RTX 3080? nedostane DLSS 4?
Radek Dušička ale ano nieco dostane písalo sa. Navyše je to len softvérova aktualizácia tak musí to byť aj ore staršie gpu.
Radek Dušička Tak si nebudu porizovat 5070ku kdyz ti 12gb prijde malo a pujdu do 5070ti co ma 16gb ne ? Nevim co je na tom ? Ja mam treba 4070ku a 12gb mi bohate zatim staci na vsechny narocne hry ve 1440p na maximalni detajly.
Radek Dušička Naštěstí se to dá vyřešit snížením detailů textur, většinou to nejde poznat. Navíc ten Hunt by ti neběžel líp, kdybys měl víc VRAM. Ta hra jen alokuje, jak ty říkáš 90%, si nastav prostě míň
Radek Dušička Ale mohli by tam dávat víc, o tom žádná!!!!
Jan Tejmyč běžel by lépe, když dám textury na ultra, zaplní se kompletně VRAM a grafika běží na 70% load protože víc se nedostane kvůli plné VRAM, zatímco například 7700XT má navíc 4GB ram a tak se stejným nastavením běží podstatně lépe
Jan Tejmyč běžel by lépe, když dám textury na ultra, zaplní se kompletně VRAM a grafika běží na 70% load protože víc se nedostane kvůli plné VRAM, zatímco například 7700XT má navíc 4GB ram a tak se stejným nastavením běží podstatně lépe
Radek Dušička Když nastavíš cíl použití VRAM na 80%?
Takže mě na 4070 půjde dls 4 ?
Roland Otrekal Ne úplně všechny funkce (generování několika snímků je exkluzivka pro 50), ale většinu dostane i řada 40
Roland Otrekal Bude to úplně stejný jak doteď, jen lepší
No takze u 4090 v klidu jeste par.let zustanu
Ladislav Striker Krejska vylepšuje původní dlss, 4 tam neprinesou, logicky, protoze to je jediný pseudo duvod k upgradu. Raw výkon o ničem.
Tomas Dvoracek presne tak
Trochu zavádějící titulek. Vypadá to, jako by Nvidia vydala Multi frame i na RTX 40. O tomhle enhanced DLSS se vědělo hned….Spíš kdy už to tu bude by mě zajímalo
Pojď mi výkon v rasterizaci, ahh vlastně nee