Jistě si řada z vás nenechala ujít možnost vyzkoušet si otevřenou betu nových arkádových závodů od Codemasters s názvem Onrush.

Ani my jsme si betu nenechali ujít a na víkend jsme se do ní ponořili, tedy ne na celý víkend, ale nějakou tu hodinku jsme tomu na PlayStation 4 věnovali.

Kdo to vlastně dělá?

Nejprve si pojďme shrnout co vše o Onrush víme. Na hře pracují vývojáři z uzavřeného Evolution Studios, kteří mají na svědomí sérii Motorstorm, která vycházela exkluzivně na PlayStation. Když Sony studio uzavřelo po vývojářích sáhli Codemasters a tak vznikl Onrush. Nutno poznamenat, že z bety je série Motorstorm značně cítit.

O co vůbec jde?

Jedná se o arkádové off-road závody, které cílí především na týmovou spolupráci hráčů, kde není ani tak moc důležité dojet na prvním místě, ale spíše dosáhnout co největšího počtu bodů. Tomu napomáhá i fakt, že každé ze závodních vozidel, které jsou ve hře k dispozici, disponuje unikátními vlastnostmi, které můžete během závodů využívat a zajistit si tak o něco více bodů. Kupodivu hra velmi dobře funguje i v matchamakingu. Navíc máte během závodu možnost po vaší havárii vozidlo vyměnit za jiné s jinou schopností a vesele pokračovat dál. Navíc po havárii vás hra vrací zpět na trať a ne nijak daleko za soupeře, takže se nemusíte obávat šíleného sprintu a doháněné soupeřů. Skvěle tu tak funguje jakési pomyslné gumové lano, které hráče udržuje neustále při sobě, tím se zachovává soutěžní prvek a především možnost na zisk tolik potřebných bodíků.

Přečti si  Stellar Blade v novém traileru představuje silné výbušné schopnosti

Jak to vypadá?

Hra minimálně na PlayStation 4 vypadá velmi zastarale a nebál bych se říci, že připomíná hry z minulé generace konzolí. Míra detailů je opravdu nízká a hra tak nějak doufá, že se to v rychlosti ztratí, bohužel neztratí a tratě i okolní prostředí tak působí velmi stroze. Onrush se snaží celkovou nízkou míru detailů dohnat alespoň světelnými efekty, které jednotlivá vozidla vytváří. Tvůrci zcela jistě museli volit přijatelný kompromis, aby zajistili plynulost závodů a to i v případě, kdy na obrazovce probíhá mezi vozidly pořádná mela. Je však otázkou, zda je na vině engine hry, či výkon současných konzolí.

Jak se to hraje?

Jak již bylo zmíněno v úvodu, jedná se o arkádovou záležitost, čemuž odpovídá i jízdní model a tak podobnost s realitou je zde čistě náhodná. Kupříkladu na motorce, jste schopni přistát i lehce bokem a to bez jakéhokoli pádu a všechny vozy v zatáčkách skvěle sedí a to i na písku či vodě. Hra se tak snaží, aby se hráči během hraní především dobře bavili. Hratelnost tedy není vůbec špatná. A to je asi tak nějak všechno… Po několika závodech, které jsou skutečně repetetivní, začnete přemýšlet co dál… a když betu vypnete, tak nemáte moc chuť ji znovu zapnout…

Přečti si  Cities: Skylines 2 nevyjde letos na jaře pro konzole, jak bylo původně plánováno

Ano, jedná se sice jen o betu, ale je otázka, zda to není také signál, že v podobném duchu bude probíhat i celá hra. Za hráče doufáme, že ne. K úspěchu by Onrush mohlo pomoci více herních módů, které by si hra mohla vypůjčit i od jiných nejen závodních sérií.

Níže se můžete podívat také na technickou analýzu od DigitalFoundry.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno