Phill Harrison jak si někteří možná pamatujete byl součástí Sony, ale s příchodem PS3 firmu opustil a vydal se jinam. Jeho cesty vedli i do Microsoftu, který opustil v loňském roce. Nyní poskytl rozhovor  GamesIndustry.biz a hodnotil jaká je situace na trhu s hrami a jak vidí budoucnost tohot průmyslu.

Harrison ještě v době, kdy odcházel ze Sony, znal herní trh úplně jiný jaký je v současnosti – hry pro core hráčů na vrchu, mid-core tituly v pod nimi a sociální, casual a hry pro masy úplně dole – “Dolní vrstva se celá přesunula na mobily. Střední se tak nějak vypařila a konzoly zůstaly víceméně jen s trhem pro hardcore hráčů. ” – “Pokud se podíváte na posledních pár konferencí, konkrétně od Sony a Microsoftu, když začnou, je to v podstatě:” Kolik sekund uplyne, než někomu prořežou hrdlo? “Nebo” Kolik sekund uplyne, dokud někomu šíp prostřelí oko? “- je toto skutečně pohled na svět, který chceme v tomto odvětví vykreslovat? ”

Přečti si  Blizzard za poslední 3 roky ztratil 29% své hráčské základny

Herní průmysl také nezapomněl přirovnat k filmovému před 40 let, kdy se podobně rozvíjel jako dnes ten herní –

“Když bereme v úvahu každé mobilní zařízení, PC nebo konzoli, publikum pro herní obsah může být dnes měřeno na miliardy s bezkonkurenční geografickou rozmanitostí. Myslím , že máme odpovědnost využívat takovou sílu publika pro dobré věci. Kde jsou naše ekvivalenty protestních písniček? ty vtipné témata, o kterých můžeme přemýšlet. Kde jsou ty hry, které se silně zapojují do sociálních problémů? “

Jeho myšlenky neutratili ani aktuální trend vydávání výkonnějších verzí herních konzolí, který se výrazně liší od toho, co zde bylo například v době PlayStation 2:

“V éře PlayStation 2 byl cel udržet stabilní platformu, ale s postupně nižší cenou. Rozšiřování byla jen širší nabídkou softwaru, čímž trh zlepšovali pro každého. Nyní ale vidíme trend, kdy cena stagnuje, ale přichází zvyšování výkonu. je to rozdílný model, cena při koupi je stále vysoká a obsah se zvyšuje jen na vrchu této pyramidy. “

Mobilní rozmach podle něj směřuje k modelu, který představilo Nintendo s jejich Switch konzolou. Celkově však považuje současnou éru her za zlatou –

“Když jsem já začínal, 80% budgetu šlo na vývoj 3D enginu a museli jste ho vyhodit a začít znovu s každou další hrou. Je to skoro jako kdyby filmaři vyhazovali jejich drahé kamery as každým novým filmem kupovali nové, lepší. ” – “Dostali jsme se do bodu, kdy jsou dostupné nástroje, distribuce a možnost postavit online služby. A také můžeme začít mluvit o tom, co se stane, když máte velmi uvěřitelný svět, grafiku, sofistikovanou AI, co se stane, když by tyto prvky fungovaly vedle sebe? Je to velmi zajímavá budoucnost. “

 

1 komentář

  1. Zatim vidim ze prichazi zlata era her pro debily jediny komu se da jeste verit ze udela hru pro normalni lidi ktera nebude uplne stupidni je hideo, from soft a cd project jinak mi pripada ze si o nas vyvojari mysli ze jsme dementi:)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno