„Call of Duty je příliš zakořeněné, takže žádný soupeř – bez ohledu na to, jak je relevantní, ho nemůže nikdy dohnat,“ říká Sony regulačním orgánům v souvislosti s blížící se akvizicí Activision ze strany Microsoftu.

Akvizice Activisionu společností Microsoft postupuje údajně rychlostí blesku a očekává se, že bude uzavřena někdy v příštím roce, přičemž dohoda je v současné době zkoumána ke schválení úřady po celém světě. Během tohoto procesu v Brazílii byla Sony jednou z několika velkých herních společností, které poskytly své oficiální názory na dohodu Xbox-Activision, z nichž většina byla zaměřena na postavení Call of Duty v tomto odvětví a na to, jak by jeho potenciální exkluzivita mohla poškodit trh.

Sony nazývá  Call of Duty  „zásadní hrou“ a říká, že „nemá soupeře“, a to natolik, že popularita této franšízy ovlivňuje uživatele při výběru konzole.

Podle studie z roku 2019 je ‘Význam Call of Duty pro zábavu obecně nepopsatelný‘,” uvedla Sony ve své odpovědi (prostřednictvím VGC ). „Značka byla jedinou IP videoher, která pronikla mezi 10 nejlepších ze všech zábavních značek mezi fanoušky a připojila se k velmocím, jako jsou Star Wars, Hra o trůny, Harry Potter a Pán prstenů .“

Společnost dále zdůraznila nebývalý úspěch a popularitu série stříleček z pohledu první osoby Activisionu a uvedla, že vzhledem k tomu, jak zakořeněná je tato série jako celek, tak i když by jiný vývojář dokázal vyrovnat rozpočet a zdroje, které Call of Duty dostává, stále by nebyli schopni sérii konkurovat.

Přečti si  Art Book pro Hogwarts Legacy naznačuje letošní vydání

„ Call of Duty je tak populární, že ovlivňuje uživatele při výběru konzole, a jeho síť věrných uživatelů je tak zakořeněná, že i kdyby měl konkurent rozpočet na vývoj podobného produktu, nemohl by mu konkurovat,“ řeklo Sony. „Vývoj každoročního dílu Call of Duty trvá přibližně 3–5 let. Vzhledem k tomu, že Activision vydává jednu hru Call of Duty ročně, odpovídá to roční investici ve výši stovek milionů dolarů.

„Na každé verzi pracuje přibližně 1200 lidí a dalších 1500 se podílí na vydávání a distribuci. Samotné Call of Duty má tedy více vývojářů, než většina herních společností zaměstnává v celém svém vývojářském portfoliu, dokonce i v AAA studiích.

„S ohledem na své plány na nábor 2 000 dalších vývojářů po roku 2021 Activision pravděpodobně očekává, že Call of Duty bude v budoucnu ještě úspěšnější.

„Žádný jiný vývojář nemůže věnovat stejnou úroveň zdrojů a odborných znalostí do vývoje her. I kdyby mohli, Call of Duty je příliš zakořeněné, takže žádný soupeř – bez ohledu na to, jak relevantní – je nemůže dohnat.

A konečně, Sony také hovořilo o finanční situaci série a poukázalo na to, že  Call of Duty  zastiňuje výkony svých konkurentů téměř ve všech metrikách, a dokonce i v roce s horším výkonem – jako je rok 2021 s  Call of Duty: Vanguard  – série stále překonává většinu ostatních her.

Je synonymem pro střílečky z pohledu první osoby a v podstatě definuje tuto kategorii,“ uvedla společnost. „To dokazuje i zapojení hráčů na sociálních sítích: Call of Duty má přes 24 milionů sledujících na Facebooku oproti 7 milionům u Battlefieldu ; a více než 12 milionů sledujících na Instagramu oproti 2 milionům pro Battlefield”.

„Přinejmenším je nepravděpodobné, že by hráči přešli na alternativní hry, protože by ztratili známosti, dovednosti a dokonce i přátele, které si hraním hry našli.

Přečti si  The Callisto Protocol odhaluje nové děsivé nepřátele

Dokonce i ve slabších letech, jako je rok 2021, Call of Duty stále dokázalo překonat většinu ostatních her se značným náskokem.  Call of Duty: Vanguard  (2021) byl například všeobecně považován za slabší než tituly z předchozích let, ale stále byl jednou z nejprodávanějších her roku 2021. Jinými slovy, i ve špatném roce zůstávají hráči loajální značce a pokračují v nakupováné této hry.

Zajímavé je, že Microsoft při mnoha příležitostech zdůraznil, že i po dokončení akvizice Activision bude  Call of Duty  nadále vycházet pro PlayStation. Xbox plánuje dostát všem stávajícím dohodám a smluvním závazkům pro všechny současné a budoucí tituly Activision a také uvedl, že budoucí hry Activision budou i nadále uváděny pro platformy PlayStation a Nintendo i nad rámec stávajících dohod.

Při mnoha příležitostech Xbox také vyjádřil, že nemá v úmyslu proměnit hry s velkými komunitami na více platformách na exkluzivitu pro Xbox. To znamená, že pravděpodobně můžete očekávat, že alespoň některé budoucí hry Activision Blizzard budou přeci jen spuštěny pouze pro Xbox a PC.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno