Začátkem tohoto roku společnost Sony oznámila Project Leonardo, ovladač, který zpřístupní hraní na konzolích PS5 všem. Nyní byl odhalen oficiální název – Access Controller for PS5 Console. Bylo odhaleno několik nových obrázků, s laskavým svolením PlayStation Blog.
Ovladač Access Controller obsahuje analogové krytky (standardní, kopulovité a kulové) a různé krytky tlačítek. K dispozici jsou polštářové, ploché, široké ploché (zakrývající dvě objímky tlačítek), převislé (pro hráče s menší rukou) a zakřivené krytky tlačítek (k zatlačení nebo vytažení, když jsou umístěny nahoře nebo dole). Můžete také vyměnit štítky za krytky tlačítek, abyste označili odpovídající vstupy pro tlačítka.
Access Controller je použitelný na rovném povrchu a je zajištěn pomocí držáku AMPS nebo stativu. Může být také orientován o 360 stupňů při nastavování vzdálenosti analogové páčky od ovladače. K dispozici jsou také čtyři 3,5 mm AUX porty a podpora pro speciální tlačítka, přepínače a analogové páčky.
Je také možné spárovat ovladač s DualSense a používat oba společně. Můžete připojit dva Access Controllery a DualSense nebo DualSense Edge jako jeden virtuální ovladač. Mrtvé zóny a citlivost tyče lze odpovídajícím způsobem upravit.
Uživatelské rozhraní Access Controlleru nabízí různé možnosti přizpůsobení, od mapování tlačítek a ovládacích profilů po preferovanou orientaci, zapínání a vypínání tlačítek, mapování vstupů na různá tlačítka (nebo dva vstupy na stejné tlačítko) a další. K dispozici je také režim Toggle – stisknutí stejného tlačítka umožní automatické funkce, jako je zrychlení v Gran Turismo 7 bez držení R2.
Můžete také nakonfigurovat určité funkce tak, aby se aktivovaly při kliknutí namísto držení tlačítka – například stisknutím L3 povolíte sprint místo jeho držení. PlayStation také zveřejnil video, které ukazuje své úsilí o přístupnost na PS5. Podívejte se na to níže. Access Controller obdrží další podrobnosti o svém vydání v nadcházejících měsících, takže zůstaňte naladěni.