Nováčci ve světě her Lince Works ukázali na veletrhu E3 několik let připravovanou stealth hru Aragami, od které se hodně očekávalo a říkalo se, zda tu nemáme nového Thiefa (či Styx, Master of Shadows) s grafikou Borderlands. Jak to všechno dopadlo?

Aragami vypráví příběh o vás, jakožto oživeném „duchovi pomsty“ záhadnou postavou dívky, která vás bude doprovázet celou hrou. Trpíte ztrátou pamětí a nemáte tak tušení kdo jste, proč tu jste, či proč zrovna vy a jenom tak plníte úkol… úkol zabít vládce klanu světelných válečníků. Kdo je přívržencem asijské kultury, má rád anime, mangu a všeobecně příběhy či případně legendy, tak ví, jak tohle pokračuje. Naše postava vraždí ze stínů jednoho bojovníka světla za druhým s tím, že začínáte odhalovat postupem času pravdu a samozřejmě, že nic není tak, jak se hned od začátku zdá… a nemusíte se bát… i tady najdete devítiocasou lišku.

Raději pryč od příběhu a přejdeme k samotnému (bohužel) bídnému gameplay. Boj je v této hře pasé. Jediný soubojový systém je ze stealthu, kdy se bohužel začnete velmi brzy nudit. Ačkoliv se hra snaží vám podstrčit různé schopnosti, jako třeba vtáhnutí vojáků na jakési jiné dimenze, či vrhání kunaiů, tak prakticky nemáte potřebu cokoliv kromě jednoho tlačítka používat. UI je totiž na tak špatné úrovni, že prakticky když se před jakýmkoliv nepřítelem třeba jenom skrčíte, tak už vás nevidí a vy jste „skrytí“. Dle mého je to adept na nejhorší umělou inteligenci roku.

Co mě ovšem velmi potěšilo, byl postup ve hře. Nejednou se vám totiž stane, že vás příběh vrátí do lokace, kde jste už jednou byly. Obvykle si řeknete: „Co je na tom jako super…“. V tomto případě to, že všechno zůstalo na místě jak bylo, takže pokud jste všechny vyvraždili a nevyhladili stopy? Nevadí… všechny mrtvoly tam stále budou, tak se můžete polepšit… stejně tak nepřátele nechodí pokaždé stejnou trasou, takže se může stát, že i když jednoho pozorujete 3 minuty a máte pocit, že už víte co jak bude, tak se to z ničeho nic změní a jde jinudy, kde může být kupříkladu nějaká ta mrtvolka.

Během celého průchodu vás čekají celkem 3 bossové s tím, že každý je svým způsobem unikátní… a i když si to zahrajete na jednoduchou obtížnosti, tak si jejich zničení nejednou zopakujete protože zde platí pravidlo… one shot, one kill… rozhodně by se tyto souboje nedali popsat jako Dark souls, ale nejednou se u nich zapotíte. Stejně tak vás po čas akce čeká něco málo miniher, jako třeba vyskákání do nejvyšší věže, kde se točí světelné paprsky, které když vás dostihnou, jdete opět odspoda a tak dále.

Hru samozřejmě nešetří ani spousta bugů, glitchů, nedokonalostí a čím jste ve hře dále, tím více toho potkáváte… skoro to vypadá, jako by autoři ani nečekali, že to někdo bude hrát tak dlouho, aby se tak daleko dostal. Pár takových perliček jsem natočil a vytvořil z nich parádní gify, kde si můžete všimnout mizejících dveří, či pixelových sekajících se zdí.

Hru zachraňuje kooperativní multi-player, kde můžete s kamarádem udělat celý cca 6 hodinový průchod společně a grafika, která je velmi příjemná na pohled (kluci z Borderland vědí, jak udávat trendy, aby se podle nich mohli hry jako Aragami vytvářet).

Vývojáři: Lince Works

Vydavatel: Lince Works

Datum vydání: 5. červen. 2018