Vývojáři z Bandai Namco a Shift se s námi letos opravdu nemažou. Nejenom, že vychází jedna hra za druhou, ale na rozdíl od jiných herních společností, které raději nebudu jmenovat, ani jedna z her nebyla propadák. Už díky tomuto začátku si můžete domyslet, že nová Japonská, souls-like, hardcore, RPG hra Code Vein nedopadla rozhodně špatně, ba co víc, je naprosto výborná i když ji ocení spíše milovníci JRPG.

Po mnoha odkladech a dlouhé době informačního ticha, se k nám konečně dostává velmi zajímavě vyhlížející souls-like JRPG s velmi temným příběhem. O tom, zda odklad hře prospěl, či nikoliv si povíme níže. Vítejte v postapokalyptickém světě plném upírů a roztodivných stvoření.

Jako obvykle se vrhneme hned na příběh, který je díky své ponuré, takřka upírské, tématice velmi zajímavý a chytlavý. Abychom se vyhnuli spoilerům, tak vám prozradím pouze něco málo, jelikož stejně jako v podobných hrách, si budete muset spoustu věcí domýšlet, nicméně se nemusíte obávat, nic neříkajícího story line jako v Dark Souls. Objevujeme se tak v alternativní budoucnosti, kde charaktery a vizuál postav, včetně prostředí, silně připomíná Final Fantasy XV, akorát po apokalypse. Vaše postava si bohužel nepamatuje nic, kromě toho, že jste lovec lidí, kteří se zbláznili a zmutovali. Abyste tak zjistili co se ve světě děje, budete muset vzít do ruky pořádný kus traverzy (ano, to je opravdu vaše počáteční zbraň) a vyrazit očistit svět
.

Přečti si  Star Wars Jedi: Survivor se 25. dubna připojí k EA Play

Tento nelehký úkol ovšem nemusíte dělat samy. Vždy vám může být nápomocen váš kamarád, který hraje na svém zařízení a má PS+ v případě PlayStation 4 a nebo NPC postavy, které jsou nadmíru skvěle naprogramované a nebudete tak proti, když se vám nabídnou jako společníci na cesty. Jakého společníka si vybrat, bude v podstatě vždycky na vás, nicméně bude lepší vybírat opak vašeho charakteru a to proč? Kromě samotného vybavení vaši postavy, které se vztahuje, bohužel, pouze ze dvou slotů na zbraň a jednoho slotu na oblek, máte další 4 pole na pasivní schopnosti a 4 na aktivní což je alfou a omegou celé hry. Vy se tak můžete obměňovat v průchodu hrou, kdy jednou můžete používat těžkou obouruční palici, které zvýšíte poškození za pomocí pasivních a aktivních kouzel a zároveň o dvě instance dále můžete vše přehodit na co největší rychlost útoků a uhýbání z důvodu variace nepřátel, která je celkem slušná.

Co rozhodně ocení nejeden hráč je možnost customizace postavy a to i po jejím vytvoření. Samozřejmě, že zmíním to, co každého hned zajímá… takže ano, můžete hned v prvním bodě změnit velikost ňader. Když ovšem vynecháme tento nejdůležitější krok, tak je zde i spousta dalších věcí, které je možné upravovat, od lícních kostí, po různé oblečení, které je možné takřka libovolně upravovat a nabarvit, či velmi zajímavou a dle mého názoru unikátní možností, je upravovat různé části těla jinak. Což ve finále znamená, že můžete mít například jedno oko fialové a druhé zelené.

Přečti si  Seriálový Zaklínač dostane i pátou a zároveň poslední sérii

Ve finále si hru rozhodně užijete, pokud máte rádi hluboký příběh a poměrně dost těžký průchod hrou. Samotní bossové se s vámi totiž nepářou a rozhodně doporučím projít hru se společníkem, se kterým můžete mít spoustu interakcí, díky mnoha schopnostem. Co se klasických soupeřů týče, tak to se zase tak často nezapotíte, ale je fakt, že většina z nich, má opravdu zajímavou sérii útoků. Pokud už jste tedy dohráli The Surge 2, tak se určitě vrhněte na tento kvalitní počin z Japonska.

Vývojáři: BANDAI NAMCO Studios, Shift

Datum vydání:  27. 9. 2019

Cena digitální kopie: 49.99 €