Před dvěma lety se Cryptosporidium-137 vrátil s dlouho očekávaným modernizovaným remakem Destroy All Humans. Nyní se jeho klon Cryptosporidium-138 vydává v jeho stopách, vrací se, aby se vměšoval do záležitostí pozemšťanů a zabránil jim v maření jeho podlých plánů. Destroy All Humans 2 – Reprobed je další přepracovaný remake, který přináší obnovenou grafiku a hratelnost kolem obsahu a odkazů originálu.

Recenzovaná verze: PS5

Destroy All Humans 2 je ve srovnání s originálem rozsáhlejší celosvětovou záležitostí, která přivádí Crypta do jiných zemí než jen USA a prozkoumává konec Swinging Sixties přes Anglii, Japonsko a SSSR. Každá z map je poměrně uzavřená, takže se můžete rychle dostat z jedné strany na druhou pomocí Crypto jetpacku a bot, a to ještě předtím, než naskočíte do létajícího talíře, kdy následně můžete odemknout další přistávací plochy plněním úkolů pro boha Arkvoodle.

Tyto úkoly jsou jednoduché, jako je střelba do Arkvoodle pomocí konkrétní zbraně nebo odstranění nějakého odpadu, a doporučuji odemykat přistávací plochy, kdykoli se dostanete na nové místo, protože talíř slouží také jako místo pro vylepšení. Tato vylepšení využívají body, které získáte na konci každé mise, a můžete jich získat více, pokud splníte nepovinné cíle a všechny je přivedete k vylepšení svých zbraní a schopností talíře.

Různá místa Bay City, Albion, Takoshima, Tunguska a Moon Base mají všechny své vlastní jedinečné styly a typy obyvatel. Bay City je inspirováno San Franciskem s obyvateli rozdělenými mezi hippies, vojáky a obyčejné lidi. V Albionu (neboli Londýně) je směs Londýňanů od vyšší třídy po dělnickou třídu, zatímco ruští rolníci žijí vedle KGB v Tunguzce a Takošima má jakuzu, školačky a ninji. Čtení myšlenek těchto lidí vám umožní nahlédnout do toho, o čem přemýšlí, většinou o něčem docela hloupém nebo spíše oplzlém, ale občas jsou informace cenné. Každé místo také vypadá úplně jinak, přičemž Takošima a měsíční základna opravdu vynikají. Nebudete však chtít strávit mnoho času ve velmi ponuré Tunguzce.

Přečti si  Bethesda zdánlivě připravuje dva neohlášené Fallout projekty

Každý hub má podobnou sadu misí k dokončení. Hlavní mise kampaně zahrnují práci Crypta s femme fatale a ruskou špionkou Natalyou, u které se neustále snaží scórovat, je to první Furon, který má po dlouhé době genitálie. Pak jsou tu vedlejší mise, které jsou rozděleny mezi Arkvoodle a vražedné oblouky. V oblouku Arkvoodle Crypto dokončí mise, aby přesvědčil různé frakce, aby uctívaly jeho boha, což obvykle znamená dělat věci, jako je umístění dodávek na budovy nebo dokončení ninja zkoušek. Ve vražedných misích jde Crypto v utajení, aby odstranil cíle. Zjistíte, že v mnoha misích je pro Crypta nejlepší chytit NPC a jít s ní do oblasti. Všechny mise jsou však dost repetitivní a brzy se omrzí. Často tak máte chuť vtrhnout na místo se všemi zbraněmi co máte a vyhladit všechen život z povrchu zemského.

Crypto má k dispozici širokou škálu zbraní, ze kterých si můžete vybrat, včetně Zapomatic, který střílí elektřinu na nepřátele, Disintegrator Ray, který spaluje nepřátele na popel, Dislocator, díky kterému nepřátelé poskakují, a klasické mimozemské sondy, Anal Probe. Použití každé zbraně je zábavné, zvláště Dislocator.

V boji je nejlepší zůstat v pohybu, protože nepřátelé se na vás rychle vyrojí. Ve většině těchto situací je to v dobrém slova smyslu chaotické, protože přepínáte mezi zbraněmi a využíváte telekinezi Crypta k odstranění nepřátel. Někdy to však může být až příliš chaotické. I když je hra pouze na nové generaci, v některých oblastech jsem občas zaznamenal lehký pokles snímkové frekvence, ale to jen v okamžiku, kdy se toho na obrazovce dělo příliš mnoho.

Přečti si  The Battle of Five Armies je hra prověřená hra ze světa Pána Prstanů

Destroy All Humans 2 – Reprobed také přichází s litanií chyb. Během mého hraní jsem byl svědkem toho, jak se vozidla na silnici otáčejí v kruzích a dělají neúmyslné donuty, vozidla projíždějící jedno přes druhé a prokousávající se prostředím, vozidla, která se jen vznášejí do nebe a padají k zemi, a postavy plující v neviditelných vozidlech a mnoho dalších. Po aktualizaci se však řada chyb vyřešila, i přesto mají vývojáři ještě co opravovat. Naštěstí chyby nejsou tak velké, aby vám bránily v dokončení mise a dalším postupu hrou.

Zápletka pro Destroy All Humans 2 – Reprobed se s trochou zvratu zaměřuje mnohem více na zastavení Rusů v realizaci jejich plánů, než na zničení všech lidí, o čemž se Crypto několikrát zmínil. Dialogy jsou obecně dost kýčovité (pro některé škoda že chybí CZ lokalizace), zvláště když se Crypto snaží svést Natalyu a neustále je odmítán, ale je také zábavný, například když mluví s Poxem. Obecně platí, že příběh není něco, co by vás opravdu drželo u obrazovek, ale celkově tak nějak funguje a hra zabaví i mladší publikum, zatímco starší se u ní dokáží slušně odreagovat.

Vývojáři: Black Forest Games

Vydavatelství: THQ Nordic

Datum vydání: 30.08.2022

Česká lokalizace: Ne

Platformy: PS5, XSX/S, PC

8
6
4
6
6
6
recenze-destroy-all-humans-2-reprobed-crypto-opet-zasahuje<font size="3">Destroy All Humans 2 - Reprobed je dobře vypadající remake s řadou zábavných momentů, ale repetitivní mise předchozího dílu přichází i tentokrát. I tak je Crypto stále zábavným padoušským hrdinou, který dokáže zabavit. <br/> <b> + Hra vypadá dobře<br/> + Množství zbraní<br/> - Repetitivní mise<br/> - Množství chyb<br/> </b> </font>