Když Belgické studio Larian Studios oznámilo, že první díl tohoto fenomenálního zážitku nebude poslední, doslova všichni milovníci RPG taktických strategií s příběhem začali šílet. Naprosto fascinující zážitek, který jste si mohli odnést z prvního dílu se dočkal i amatérské češtiny, která byla tak parádně udělaná, že se ji tvůrci hry rozhodli přímo implementovat do samotného jádra celého příběhu. Druhý díl se tak stal velmi očekávaným i na české scéně, kde bohužel není čeština zatím přímo implementována, ale aktuálně to vypadá, že se ji brzy dočkáme. Jak to vypadá se zbytkem hry? Pojďme se na to podívat.

Hned na úvod se sluší říci, že Divinity Original Sin 2 vyšlo již v září 2017 na PC, ovšem v tu dobu nás hra minula, ale naštěstí pro nás se nám nyní dostává do rukou v Definitive Edici, která vychází na PlayStation 4 a Xbox One. Vývojáři z Larian Studios však nebyli se svým dílem úplně spokojeni, a tak se jej rozhodli v rámci Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition vylepšit. Zbavili tak hru řady chyb a změn se údajně dočkal i samotný příběh. Nyní ale již k samotné hře.

Pamatujete si na časy, kdy na předních příčkách deskových her bylo Dračí doupě, které skýtalo nevídaná dobrodružství a vy jste měli takovou volnost, že jste byli omezeni jenom něco málo pravidly? A co kdyby tato pravidla byla ještě mnohem rozsáhlejší, graficky zpracovaná do nádherného fantasy světa Rivellonu a mohli jej hrát kooperativně, aniž byste seděli u stolu s krýglem pivka? Ano, přesně takto bych popsal od A do Z Divinity: Original Sin 2. Při výběru postav nestačíte zírat, kolik možností si můžete nastavit. Chcete být nemrtví červený reptilián paladin, který umí mluvit se zvířaty? Není problém… Je pouze na vás, zda využijete nějakou z předpřipravených postav, které mají ještě navíc hluboké příběhy, které vás doprovází po celou hru, či si kompletně upravíte svoji hru k obrazu svému a to nemluvím pouze o vzhledu, ale i zkušenostech při mluvení s lidmi, zaklínání zvířat, magie, souboje a mraky dalšího.

Pokud jste si po několika hodinách konečně vytvořili postavu, tak po chvilkovém tutoriálu, který můžete přeskočit tím, že přejdete do vedlejší kajuty na lodi, kde začínáte, se seznámíte s dalším osazenstvem, kde se vám většina alespoň krátce představí, ale pravděpodobně o sobě nic neřeknou, dokud se spolu nesetkáte v pozdější části hry. V tu chvíli s nimi můžete pouze pokecat, podplatit, zabít, okrást či je prostě a jednoduše naverbovat do své maximálně čtyřčlenné skupiny, ale pozor! Ne všechny postavy budou se všemi za dobře a i když se to ze začátku nezdá, tak pravděpodobně se budete později těžce vyrovnávat s jakýmkoliv rozhodnutím, protože zpátky už se nevrátíte jako například nutnost zabití vašeho oblíbeného společníka, protože už se zkrátka naštval, že jste zlá postava a všechny okrádáte.  Jakýkoliv příběh ve hře je do nejmenších detailů promakaný a nejednou si budete říkat: „tak tohle jsem teda nečekal/a…

Přečti si  Příští měsíc opustí katalog her PS Plus 25 her, včetně několika titulů Final Fantasy

Ačkoliv můžete dohrát celou hru v single-player módu tak vám vřele doporučuji využít CO-OP ideálně až dalších 3 hráčů ať už přes LAN, či internetové připojení, kdy budete každý ovládat svoji postavu a bojovat za příběh té své… a věřte mi, že to půjde občas do krve.

Já osobně nedokázal u hry sedět X hodin v kuse, jelikož je zde tolik textu a taktiky, že mi to hlava po chvíli přestala pobírat, nicméně tahový soubojový systém, který řeší jak místo kde v danou chvíli jste, tak blokace, či útoky do zad je dokonale propracovaný a rozhodně se nemusíte bát, že by byly soupeři nějak moc jednoduchý… spíš naopak se vám nejednou stane, že budete muset sekvenci několikrát opakovat. Pokud jste tedy labužníky taktických soubojů a dlouhého, promyšleného a rozsáhlého příběhu, tak je to počin přesně pro vás.

Vývojáři: Larian Studios

Vydavatel:  Larian Studios, Bandai Namco Games

Datum vydání: PC – 14. 9. 2017 ; PS4 – 31. 8. 2018