Taky vám připadá, že videohry prochází určitými trendy, kdy někdo nastaví nějaký nový standard, kterého se všichni urputně drží a kopírují jej, protože bez toho by asi jinak jejich hra prostě nebyla úspěšná? Aktuálně je to například potřeba tvořit pouze otevřené světy, tuna vedlejších úkolů a týdenní výzvy, které přeměňují odpočinkové hraní na částečný pracovní úvazek. Evil West je přesně tou hrou, která toto vše porušuje a od všeho výše zmíněného vás zcela osvobodí.

Evil West je starou dobrou přímočarou koridorovou hrou, která skryté sběratelské předměty, bojové arény a žádnou nastavenou kaši. Je to přesně ta hra, která vás vrátí trochu v čase, kdy grafika byla méně realistická a celkově měli menší rozsah.

Evil West se odehrává v alternativní historii Ameriky na vrcholu Divokého západu na konci 19. století, kde americká hranice a země za nimi čelí neustálé upírské hrozbě. Naštěstí Rentierův institut slouží jako tajná společnost lovců upírů na základě smlouvy s americkou vládou, aby se vypořádala s těmito temnými hrozbami, a hlavní hrdina a dědic institutu Jesse Rentier je náhodou jedním z jejich nejlepších terénních agentů. Ve hře Evil West se neustále střetává ohromující směs gotické fantasy, Teslou inspirovaného steampunku a hraniční estetiky 20. století, ale je to divoká směs, která naprosto dobře funguje. Jesse, který nosí pytlovitý kabát Van Hellsinga s koženým kovbojským kloboukem a obří kovovou rukavicí plnou vychytávek, působí tak kýčovitě, ale vážně. Je to cool a hloupé zároveň, ale je to dobré!

Design jednotlivých monster je také jedinečný, takže se nemusíte obávat toho, že byste bojovali jen se zamaskovanými Drákuly. Hrozby v Evil West jsou groteskní a nelidské a brzy se ukáže, že ve stínech této alternativní historie Ameriky je něco mnohem temnějšího než jen upíři. Někteří nepřátelé jsou masité upíří bestie, zatímco jiní jsou zmítající se úly slizu nebo létající, projektily plivající nepříjemné hnusy, které vám nebudou dělat úplně dobře po těle. I samotní bossové jsou velmi rozmanití, a to jak designem, tak stylem boje, takže někdy můžete narazit na obří upírské titány a jindy mohou mít podobu obřích červů.

Přečti si  Remnant 2: The Forgotten Kingdom je nyní k dispozici

Bohužel design prostředí, ve kterém se některé souboje s bossy odehrávají jsou designově tak nějak nešťastné, protože velmi často je tu přehršel červené nebo černé barvy, díky čemu můžete mít problém při vyšší saturaci obrazovky rozeznat své cíle od pozadí. Když je však prostředí dobře čitelné, je boj s těmito bestiemi velmi zábavný.

Evil West je na rozdíl například od God of War hrou překypující arzenálem, kde máte k dispozici zbraně na blízko, na které se můžete spolehnout, od ráhna a spolehlivého revolveru až po základní zbraně na dálku, jako je lovecká puška, a dokonce i plamenomet. Základem všeho je však kovová speciální rukavice, kterou si postupem hry neustále vylepšujete. Díky ní jste schopni provádět těžké údery, bleskurychlá omračovací komba a mnoho, mnoho dalšího.

Každá zbraň je umístěna na jiném tlačítku, dokonce i na ovladači, takže je velmi snadné útoky kombinovat a řetězit. Ovšem nemyslete si, že tu budete provádět nějaká šílená bojová představení jako například v Bayonettě, ale rozmanitost nástrojů, které máte k dispozici, jsou důležitá vzhledem k různým slabinám nepřátel, díky tomu se boj jen tak neomrzí a dlouhodobě zábavný. Kromě odhalování nových zbraní s postupem kampaní Evil West, budete utrácet peníze za vylepšení zbraní a perkových bodů do stromu dovedností, který není nijak přehnaně rozvětvený a obsahuje upgrady, které mi připadají spíše jako smysluplné změny než jako nepatrné vylepšování statistik. Prozkoumávání zákoutí každé ze 16ti úrovní vám umožní najít nějaké bonusové peníze nebo záznamy o lore, ale najdete také jedinečné truhly s poklady, které vám poskytují další výhody.

Přečti si  Fallout Season 2 dostal od Amazonu zelenou

Množství příběhu bylo ve skutečnosti poněkud překvapivé, se spoustou cutscén a množstvím expozičních dialogů. Neřekl bych, že příběh je nějak zvlášť skvělý, a i dabing není nijak výjimečný a ani jedna z postav nezní tak, jak byste asi očekávali. Možná i díky tomu jsou všechny postavy kromě Jesseho snadno zapomenutelné. I když jsou jednotlivé úrovně rozmanité a svěží, jsou bohužel tak nějak bez života. Každá z úrovní tak působí jako prázdná výloha obsahující jen předem napsané bojové sekvence. Takže fakt, že svět vypadá skvěle ale bez známek života, je tak trochu promarněnou příležitostí.

Když pominu zmíněné nedostatky, tak Evil West je akční hra z pohledu třetí osoby ze staré školy, která bere zpět všechny ty, kteří nyní zapomněli na mechaniky z dob před dvaceti lety. Jde o návrat k machistickému a neutuchajícímu stylu her, který se v dnešní době opravdu moc nevidí a ve srovnání s většími a dražšími hrami působí jako závan čerstvého vzduchu.

Vývojáři: Flying Wild Hog

Vydavatel: Focus Entertainment

Datum vydání: 22. 11. 2022

Česká lokalizace: NE

Platformy: PS4, PS5, Xbox One, XSX/S, PC

8
6
6
8
7
7
recenze-evil-west-navrat-do-starych-casu<font size="3">Evil West je přímočarou hrou ze staré školy, kdy velký silný muž čelí opravdovému zlu. I přes některé své nedostatky však nabízí neskutečně zábavné souboje v rozmanitých prostředích, které vás dokáží zabavit na více než tucet hodin. <br/> <b> + Zábavný soubojový systém<br/> + Smysluplné upgrady<br/> + Klasická hra ze staré školy<br/> + Zbraně<br/> - Slabý dabing<br/> - Prostředí mohlo být lépe využito<br/> - Slabší příběhová linka<br/> </b> </font>