Dnes se podíváme na třetí plnohodnotný díl z japonské série God Eater. Určitě se nevyhneme srovnání s dlouholetým rivalem Monster Hunter, jehož poslední díl s podtitulem World přinesl mnoho inovací a celkově se velmi povedl. Obstojí God Eater 3 mezi dnešními tituly?

God Eater 3 je sice třetí hlavní díl série, nicméně hra má své kořeny na handheldech, konkrétně na PSP. První tři díly se na PC a hlavní konzole vůbec nedostaly. Jediný díl, který jste si mohli doteď zahrát na PC, byl God Eater 2: Rage Burst, který ale je už čtvrtou hrou v této sérii. A nyní jsme se po čtyřech letech konečně dočkali pokračování. Tím, že handheldy jsou kromě Nintenda Switch docela na ústupu, tak hra vychází pouze na PC a PS4. Verze pro Switch však není úplně vyloučená. PC a PS4 by tak měli nabídnout vývojářům silnější hardware, takže by se čekalo, že půjde o něco víc, než tomu bylo před několika lety na PSP, nebo Vitě. Využili vývojáři výkon naplno?

Anime? Ano, velmi…

Na rozdíl od Monster Hunter, které se tak trochu snaží být přijatelné západním publikem, se God Eater nesnaží o totéž, a vypadá jako typická japonská hra se vším všudy. Typické anime postavy v avantgardních kostýmech s přehnaně velkým poprsím a zvláštními skřeky mezi dialogy – tak to přesně je God Eater. Jako správná japonská hra musí být logika universa nesrozumitelně složitá. Ve zkratce – zemi zpustošily příšery Aragami, na které platí pouze zbraně God Arc. Tyto zbraně však nemůže používat kdejaký smrtelník. Proto jsou ve světě God Eateři – lidé, kteří projdou speciálními testy a jsou schopni s těmito zbraněmi bojovat. Díky tomu, že se jedná o výjimečné jedince, nejsou ve společnosti vřele přijati a je na ně nahlíženo spíše jako na nástroje. A právě za takového God Eatera si ve hře zahrajete vy.

Vysoké tempo

Na začátku hry si tedy „vymodelujete“ svou vlastní postavu aka japonské the sims. Poté je vám pomocí občasných cutscén vysvětlena situace, v jaké se nacházíte. Zjistíte, že žijete v cele a jste nuceni zabíjet Aragami. Později se však z cely dostanete a budete na vesmírné lodi, kde už máte trochu více svobody. Loď je v podstatě takový hub, kde dokupujete zásoby, vylepšujete zbraně, instalujete perky do svých zbraní, kraftíte co se dá a vybíráte mise. Je to jako o něco menší verze vesnice z Monster Hunter. Tímto se dostáváme k první nelichotivé featuře. Mezi misemi jste totiž nuceni běhat po třípatrové lodi a hledat někoho, s kým si musíte promluvit, aby se vám zpřístupnila další mise. Někdy jde sice o více než jen pár řádků dialogu, ale většinou se nejedná o nic, co byste potřebovali nutně slyšet. Naštěstí je loď docela malá a najít daného člověka není vůbec složité. Zas tak moc mi to ve hře nevadilo, ale myslím si, že někomu, kdo chce jen rubat aragami, to vadit bude. Kromě příběhových misí jsou zde i mise vedlejší, které se ale od příběhových zase tak moc neliší. Postup je vždy stejný. Zvolíte si členy do vaší čtyřčlenné skupiny a jde se do boje! Vaši kumpáni mohou být díky multiplayeru klidně vaši kámoši, nebo prostě nějací náhodní Japonci. Problém však je, že PC verzi moc lidí nehraje a spoluhráče tak nacházíte s obtížemi. Občas jsem to po deseti minutách čekání vzdal a hrál v offline režimu.

Přečti si  Far Cry 6, Rainbow Six Quarantine a The Division Heartland vyjdou před 31. březnem 2022

Gameplay

Po tom, co seskládáte partu společníků, vyrážíte rovnou do bitvy… nebo spíš do arény. Ve hře je několik typů lokací a v každé z nich je pak několik určitých map. Ve většině případů mi prostředí moc nesedlo a připadalo mi nepěkné a tak nějak umělé, jako bych nehrál hru z roku 2019. K tomu všemu jsou mapy dost malé, což nepřidává dobrému dojmu. Ve hře máte, podobně jako v MH, několik typů zbraní od nichž se pak také liší styl boje. Každou zbraň navíc můžete transformovat do střelné verze, ze kterých máte na výběr mezi laserovými zbraněmi, sniperem, kulometem nebo brokovnicí na blízko. Souboje zde probíhají podobně jako v MH, vše je tu ale rychlejší. Jak Aragami, tak vaše úskoky a seky. Ke zbraním se nabíjí různé modifikátory a zbraň pak má účinnější útoky a komba. Samotný souboj není špatný, má však pár vad. Například mi hodně vadilo, že jde poznat, že se jedná o port PS4 verze. Otáčení kamery není tak přirozené, jak by mohlo být, a občas vás tak samotný pohyb ve hře pěkně naštve. Nejhorší je, že Aragami nejdou úplně locknout, a když se někteří jedinci pohybují velmi rychle, tak se souboj stává velmi nepřehledný a vy se jen rychle snažíte faceovat vašeho nepřítele. No a to je kromě už zmíněných upgradů a kraftění asi vše, co hra reálně nabízí.

Přečti si  Remnant: From the Ashes předvádí v novém traileru hratelnost na PS5

Na závěr

Nemůžu se zbavit dojmu, že se jedná o starou, nebo prostě malou hru. Možná za to můžou handheldové kořeny, které jdou z God Eater 3 bohužel stále cítit. Ve srovnání s MH se tak jedná o velmi chudšího sourozence, který by se dal vyrobit mnohem lépe. Jak prostředí, tak samotní Aragami mi nepřijdou tak zábavní a zapamatovatelní jako monstra a lokace z MH. Komu se však zdá být MH pomalé a nevadí mu anime, tak je God Eater dobrou volbou. Příběh neurazí a hratelnost je i přes mouchy návyková. Pokud tak hledáte oddechovku na večer, protože souboje zde nejsou tak hardcore jako v MH, tak God Eater 3 nezklame. Pokud však hledáte namakanou AAA hru, která vás obsahem zabaví na několik desítek hodin, zvolil bych MH. Tak co, kdo je váš favorit?

Vývojáři: BANDAI NAMCO Studios Inc.

Vydavatel: BANDAI NAMCO Entertainment

Datum vydání: 8. únor 2019