To, že Italové umí dělat pořádná auta, to už víme. Umí ovšem udělat i pořádnou závodní hru? O tom se nás snaží přesvědčit italské studio Milestone se svou novinkou Gravel. Zda se jim to opravdu povedlo či nikoliv, zjistíme v následující recenzi. Nutno však říct, že se nejedná o žádné začátečníky, co se závodních her týče. Na kontě mají například MotoGP, MXGP, nebo závody WRC. Je Gravel vedle těchto titulů obstojným kouskem do sbírky, nebo jen další závodní propadák?

Recenzovaná verze: PC

Jak jsem již zmínil, jedná se o závodní hru. Ovšem to je dost široký pojem, takže o co vlastně jde? Všechny milovníky závodních simulací asi hned na začátku zklamu, jedná se především o arkádovou rally. Prohánět se budete po v nejrůznějších podmínkách různých koutů světa jako například po Namibii, Aljašce, v železných dolech, na plážích Pacifiku, v Las Vegas a na mnoha různých Speed Crossových okruzích. Celkem pestrý výběr, no ne? Autoři slibují celkem 50 nadupaných tratí. Problém je ale v tom, že jsou si často velmi podobné a jediný rozdíl je v tom, že místo „start-les-pláž-cíl“ jedete v pořadí „start-pláž-les-cíl“. Tím neříkám, že jsou všechny tratě  stejně, ale velmi často se to děje. Určitě zde naleznete okolo jedné desítky velmi povedených tratí, které si budete chtít zopakovat s jiným autem, které jste v době prvního projetí neměli odemčené.

Gravel

Padesát tratí, ale kolik aut?

Řada herních titulů vám nová auta nabízí v rámci placených i free DLC. V Gravelu máte na výběr dle vývojářů 48 rallye automobilů a to je vše. Auta jsem sice nepočítal, ale na malý výběr jsem si při hraní rozhodně nestěžoval, jediný problém je v tom, že si jsou velmi podobná.  Na výběr máte z několika reálných značek, například – Volkswagen, Subaru, Ford, Toyota, Chevrolet, Lancia, Porsche, nebo třeba Renault. Aby Vás vývojáři udrželi při hraní co nejdéle, auta se Vám odemykají postupně v závislosti na postupu hrou. Nečekejte tedy, že při prvním spuštění vyberete Nissan Navara a proženete ho po rozlehlých lesích.

Přečti si  RECENZE: Asus ROG Keris II Ace - Nová lehká herní myš s řadou skvělých technologií

Gravel

Příběh? Tak trochu…

Hned při prvním spuštění jste obeznámeni s hlavním obsahem hry a smyšleným pořadem Off-Road Masters, na smyšleném kanále Gravel channel. Off-Road Masters se skládá z několika epizod, přičemž každá epizoda obsahuje pár různých závodů. Mezi epizody je vmícháno pět speciálních epizod, ve kterých máte za úkol porazit přiděleného závodního leadera a to hned na třech vybraných tratích. Epizody se samozřejmě odemykají postupně za hvězdičky získané v předchozích závodech. Samotné závody jsou celkem různorodé. V nabídce je Cross Country, Wild Rush, Speed Cross a stadion zde si dále mžete volit herní módy od klasického závodu přes závod na čas, až po speciální závody, ve kterých se například snažíte držet ideální stopu. Kromě hlavní „příběhové“ linky máme k dispozici na výběr ještě Free Race, Time Attack, Weekly Challenges, nebo i multiplayer. Teď si asi říkáte, že obsahu je víc než dost. Bohužel Vás musím zklamat, není. Příběhovou linku sfouknete do osmi hodin, a pak už zbývá jen závodění ve Free Race. Jasně, hra má sice multiplayer, ale přijde mi, že je ve hře jen do počtu. Pokud vás hra spojí, tak jediné co můžete ovlivnit je výběr tratě za pomoci hlasování a bohužel si nevyberete ani vozidlo, se kterým byste rádi závodili a to je trochu smutné.

Gravel

Jak se to vůbec řídí?

Hra Vám bude připomínat hned několik velkých titulů. Hlavně ze začátku na mě Gravel působil jako mix Forzy, FlatOut a staršího Ford Racingu. Z Forzy zde máme například možnost přetáčet čas zpět a napravit tak špatně projetou zatáčku nebo vyjetí mimo trať. Provedení a styl hry zase může připomínat FlatOut. Přesně takový Gravel zkrátka je, různé nápady a snaha o vytvoření něčeho co si ukousne od každého trochu. A jak se na to celé vlastně kouká a jak hra na hráče působí? Po grafické stránce bych titul zařadil někam doprostřed. Grafika je hry odpovídá dnešnímu standardu, ale bůhvíjakou pastvu pro oči nečekejte. Model řízení mi na arkádu celkem sedl a jediný technický problém, který mě opravdu štval, je AI, ta působí jako nedodělaná a nenabízí příliš možností. Otravně vás po každém závodu hází zpět do menu Off-Road Masters, místo toho, abyste mohli hned jet další závod. Málem bych zapomněl rozhodně nedoporučuji základní nastavení klávesnice, to totiž trpí příšerným rozložením kláves, ale naštěstí se dají klávesy v nastavení hry změnit. Ovšem i tak bych vám raději doporučil gamepad, který hře vyloženě sedí.

Přečti si  Remnant 2: The Forgotten Kingdom je nyní k dispozici

Gravel

Na závěr

Gravel nabízí mix toho, co všichni známe z jiných titulů. Více než každodenní pařbu očekávejte spíše takovou nedělní oddechovku u které se velmi slušně pobavíte. Na hře by se dal vyzdvihnout nemalý výběr z licencovaných automobilů, řada povedených tratí a drobné úpravy vozidel. Samotný Off-Road Masters není vůbec špatný, problém je v tom, že po jeho dohrání, které nezabere moc času, se nejspíš začnete ve hře nudit. Škoda, že vývojáři nedopřáli více prostoru a času AI a multiplayeru, který by hráče mohl mnohem více zabavit. Ve výsledku se tak jedná o průměr, ke kterému se po dohrání nebudete mít příliš důvod vracet. Gravel si jistě své místo u hráčů najde, ovšem na trhu je konkurence, která dokáže hráčům nabídnout mnohem více. Není to vyloženě zklamání, ale taky žádné velké nadšení. Snad Milestone tuto novou značku neodloží a v dalším díle vylepší zmíněné nedostatky.

Vývojáři:  Milestone S.r.l.

Vydavatel: Milestone S.r.l.

Datum vydání: 27. únor 2018

Cena digitální kopie:  49,99 Eur , 1 267,- CZK

Velikost hry: 15 GB

Platformy: PC(Recenze), PS4, Xbox One

Ceny hry Gravel srovnáte na Zboží.cz.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno