Většinou se hraní her na PC snažím vyhýbat a kratochvíle v digitálních světech si užívám raději na konzolích. Tu a tam se ale objeví hra, která si přivlastní mou plnou pozornost i přesto, že na PlayStation nevychází. A přesně tímto případem je Hi-Fi Rush.

Recenzovaná verze: PC

Vývojáři se s tímto projektem vydávají na pole rytmických her, kterých obecně mnoho není – tedy aspoň ne těch kvalitních. Hudba je přitom jedním z nejdůležitějších fragmentů téměř každé hry. Není ale standardní, aby ve hře hrála takový prim a ovlivňovala gameplay jako právě v Hi-Fi Rush.

Hlavním hrdinou našeho příběhu je Chai. Ten žije v cyberpunkové metropoli, kterou se snaží ovládnout jedna z megakorporací. Ta se zaměřuje na nahrazováním nohou a rukou za lépe fungujícími robotické končetiny. V řadě na tuto službu se nachází i Chai, jehož ruka vypověděla službu a on jako milovník hudby a kytarista samouk nevidí jiné řešení, než se nechat „vylepšit“. Dojde ovšem k řadě nešťastných událostí a Chai se sice probere s novou (a hodně hustou) rukou, ale k jeho překvapení má v těle i zabudovaný MP3 přehrávač.

Hudební přehrávač napevno umístěn do hrudi našeho rockera se nepozdává ani samotné firmě, která Chaie označí za „defekt“. Tamní PR si nemůže dovolit, aby v tomto stavu volně běhal po městě. Nastává tak boj s větrnými mlýny, kdy se postupně sžíváme se sebestředným hrdinou, korporátem s velkým K a tunami plechových nepřátel, jejichž pud sebezáchovy je na stejné úrovni jako u Chaie.

Hi-Fi Rush nabízí anime stylizaci, do které hudební vložka sedí jako ulitá. Do rytmu se hýbe doslova vše, co není přivrtané nebo přivařené. Na nás jako hráčích ale není jen jednoduché pobíhání po světě a rytmické vrtění se v naších křeslech. Rychlosti a tempu hudby musíme přizpůsobit a samotné hraní, a souboje především. Dodržováním tempa a správně načasovanými údery získáváte větší sílu, bonusy a další výhody, které se proti velkým přesilám budou hodit.

Právě soubojový systém je hlavou a patou celé hry a je tak mimo jiné hlavním faktorem, díky kterému je hra chytlavá a především zábavná. To samé bohužel nemohu říci o příběhové náplni, která se díky zasazení může jevit jako originální, ale pod tímto rytmickým povlakem najdete jen nepříliš zajímavý děj. Příběh mě sice nikterak neurazil, ale jeho předvídatelnost mě vcelku mrzela. V mých očích ale vše zachraňoval humor, který byl záměrně suchý a leckomu jistě mohl připomínat filmovou adaptaci komiksové série o Scottu Pilgrimovi.

Stejně jako zmiňovaný film, tak i hra má velmi dobrý soundtrack. Zmínit můžu legendární The Prodigy, Nine Inch Nails nebo The Black Keys. Podle jejich písní ale nebudete jen bušit do z pravidla plechových nepřátel, ale podle rytmu je potřeba se i v některých levelech pohybovat. Pokud máte smysl pro rytmus, tak pro vás budou všemožné pasti, lisy a další hádanky hračkou. Pokud patříte do té druhé skupiny, tak pro vás hra bude dost možná dosti bolestivým zážitkem. Zkušení vývojáři z Tango Gameworks si sice připravili kvalitní a záživný tutorial a pestrou paletu obtížností, z nichž ta nejsnazší má řadu nápomocných ukazatelů, ale stejně bych v případě vašich pochyb doporučil se nejdříve podívat na nějaké gameplay záběry. Logicky tak hra není úplně nakloněna neslyšícím hráčům. Všehovšudy je samozřejmě možné prostě spamovat tlačítka a ano, vaše soupeře zničíte i tak, ale s každým levelem, kdy se obtížnost postupně zvedá, se bude jednat o stále větší a větší pyžlání.

Přečti si  Star Wars Outlaws obsahuje hratelný Sabacc (karetní hru)

Jak jsem již zmínil, hra je co do hratelnosti velmi chytlavá a jen těžko se mi od ní odcházelo. Není tak divu, že jsem hru dohrál na tři posezení. Herní doba se pohybuje někde okolo 7 hodin v závislosti na zvolené obtížnosti. Jednotlivé levely jsou sice pestrobarevné a interaktivně pohyblivé, ale příliš detailů, které by si hráči chtěli prohlédnout je stejně tak málo, jako míst k prozkoumávání a objevování.

Palec nahoru si ale hra odnese za značné množství vylepšení, které můžete na našeho hrdinu implementovat. Arzenál základních komb se velmi rychle rozroste o nové možnosti, speciální chvaty, čipy a parťáky.

Ačkoliv jsem si tak na Hi-Fi Rush našel několik věcí, které se mi tak úplně nelíbili, tak musím uznat, že se s přehledem jedná o nejlepší lednovou hru, která se mi dostala do rukou. Pokud vám rocková hudba úplně nesmrdí a nepovažujete se za rytmické prkno, tak je Hi-Fi Rush možná právě tou pravou hrou pro vás.

Vývojáři: Tango Gameworks

Vydavatelství: Bethesda Softworks

Datum vydání: 25. 1. 2023

Česká lokalizace: Ne

Platformy: Xbox (Game Pass), PC

PŘEHLED RECENZE
Grafika
9
Zvuk / Soundtrack
9
Příběh
6
Hratelnost
10
Zábava
8
Herní doba
6
Jiří Morávek
Rádoby arogantní pseudo-hráč, který miluje svého psa a první napití z minerálky. Najdete ho na Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo jako iiiMoryTheory na Twitchi.
recenze-hi-fi-rush-hudebni-vychova-pro-robotyAčkoliv jsem si tak na Hi-Fi Rush našel několik věcí, které se mi tak úplně nelíbili, tak musím uznat, že se s přehledem jedná o nejlepší lednovou hru, která se mi dostala do rukou. Pokud vám rocková hudba úplně nesmrdí a nepovažujete se za rytmické prkno, tak je Hi-Fi Rush možná právě tou pravou hrou pro vás. 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno