Málokteré herní studio dnes při vývoji her používá CryEngine. Když se ale takový tým najde, vždy to vzbudí mou pozornost. Kdo by si taky nepamatoval legendární Crysis z roku 2007, za kterým nestál nikdo jiný než německé studio Crytek, autoři již zmíněného enginu.

I přes nesporné kvality, které CryEngine má a ve své plné síle jste ho mohli vidět například v Kingdome Come: Deliverance, obrací se herní studia spíše ke konkurenčnímu Unreal Enginu. Na scénu se ale opět vrací Crytek, který se po letech vyhrabal z finančních problému a přináší hráčům vskutku unikátní PvPvE, Hunt: Showdown. Hunt jsme si mohli na všemožných herních akcích a výstavách vyzkoušet už v roce 2018. Plná verze vyšla o rok později a užít si ji mohli hráči vlastnící silná PC a konzoli Xbox. Je tomu teprve několik málo dní, co se Hunt: Showdown konečně dostává i na konzole od společnosti Sony.

Hunt: Showdown je bezesporu unikátní záležitostí, která hráčům přináší něco, co si v jiných titulech neužijí. Není ovšem všechno zlat, co se třpytí a i zde najdete určité nedostatky, nad kterými se měli vývojáři již dávno zamyslet. Tak pojďme popořadě… Po zapnutí hry máte k dispozici dva herní režimy.

Bounty Hunt

Hra je pro PC a Xbox již nějakou dobu na trhu a čas nám tak již prozradil, že hráči, kteří hru zakoupili, zaměřili svou pozornost především na mód Bounty Hunt. Stejně jako druhý herní režim, kterému se budeme věnovat později, je i Bounty Hunt zasazen na americký venkov 19. století. Hlavním cílem není zůstat poslední naživu nebo nasbírat nejvíce bodů. Celé to bude znít poněkud komplikovaněji, než se nakonec jeví při samotné hře. V jeden moment jste až se dvěma dalšími spoluhráči a několika dalšími soupeři vyvrhnuti na jednu z celkově dvou map, které Hunt nabízí. Vaším úkolem je se z mapy dostat zase pryč, někam pěkně do tepla a pokud možno dostatečně daleko od nestvůr, se kterými jste dosud bojovali. Co pro to udělat? Na mapě jsou ukryti celkem 3 hlavní bossové, z kterých při jejich zhynutí vypadne token, nebo chcete-li žeton, který slouží jako taková propustka u extrakčního bodu. Abyste vy a váš tým takového bosse vypátrali, musíte jej vystopovat. K tomu vám pomůžou vaše speciální schopnosti. Z každého hlavního záporáka vypadne pouze jeden jediný token a aby se z mapy úspěšně dostal celý tým, musíte zabít i ostatní bosse.

V cestě za Řezníkem, Vrahounem nebo opravdu nechutným Pavoukem vám nestojí pouze ostatní živý hráči, které povětšinou najdete kempit u extrakčních bodů, ale i nestvůry jako jsou jsou Grunti, Meatheadi nebo Hive, což jsou velmi nesympatické dámy, které si místo pozitivní karmy okolo sebe udržují vosí roj. Pozor si ovšem musíte dávat i na jiné faktory, které mohou ovlivnit vaší existenci. Nelze říct, že by to na mapě doslova žilo, ale narazit zde můžete například na skomírající koně nebo na hejno kachen, které když vyplašíte, přilákáte k sobě nechtěnou pozornost. Vlézt, spadnout či narazit můžete i do různých pastí či zavěšených řetězů, které mají stejné účinky.

Skutečný problém ovšem nastává v momentě, kdy vaše postava umře. Nečekejte žádný obyčejný respawn nebo pochmurný návrat do lobby. Pokud vás vaši spoluhráči nestihnou zvednout nebo když se na vás prostě vykašlou, neztrácíte pouze naději na úspěšné dokončení hry, ale navíc přijdete i o svou postavu, její progress a výbavu, kterou měla právě na sobě. Ztrátu vymazlené a vysoko nalevelované lze přirovnat ke zlomenému srdci nebo úmrtí domácího mazlíčka… Jisté body a výbavu dostanete i při neúspěšném dokončení hry. Hunt: Showdown ovšem dokáže velmi dobře ocenit vaši odvahu a při splnění všech úkolů vás bohatě odmění. Svůj smutek ze ztracených postav můžete zmírnit díky mikrotransakcím.

Quickplay

V porovnání s režimem, který jsme vám popsali výše se nejedná o nic závažného. Jak už napovídá název, zde nemůžete ztratit svou postavu nebo dosažený progress, protože zde téměř žádný není. Stejné dvě mapy, stejné příšery, jiný cíl. Tentokrát nebudete lovit husí kůži nahánějící stvůry a riskovat oblíbené zbraně. Podobně jako v Apex Legends nebo Fortnite jste i zde do hry vpuštěni téměř nazí a zbraně a další gadgety si musíte najít sami. Stejně jako ve zmíněných battle-royale titulech je i zde vítěz pouze jeden.

Přečti si  RECENZE: Dragon's Dogma 2 - Kde je ta desítka?

Stejně jako u každé jiné hry postavené na CryEnginu jsou hráči a herní kritici zvědaví na grafické zpracování. Crytek dostál své historické pověsti a grafika při nejmenším odpovídá dnešním vysokým standardům. Konzole, a to včetně výkonnějších modelů Pro a X, rozjedou Hunt pouze na 30FPS a na první pohled lze rozeznat jisté ústupky a kompromisy, na které museli vývojáři u těchto verzí přistoupit. Zvuková stránka hry je ovšem o něčem úplně jiném a soundtrack Huntu se nadobro usídlil v naší Spotify knihovně. Hůře na tom nejsou ani zvukové efekty přímo ve hře a atmosféra se svou hustotou může v klidu poměřovat s tituly jako Resident Evil 2 nebo A Plague Tale. Samozřejmě počáteční strach a napětí vyprchá po několika málo hrách, po kterých si ze všudepřítomných příšer budete dělat dobrý den.

Tím hlavním, co bude hráčům kazit pocit dobře utracených peněz, je nedostatek herního vyžití. Hra obsahuje pouze dva herní módy, ve kterých již nyní hráči chodí za hlavními bossy na jistotu. Hra je vcelku předvídatelná a výzvu představuje pouze pro nováčky. Jakmile se v tom naučíte chodit, mohla by vás hra začít vcelku rychle nudit. Vše také samozřejmě záleží na tom, zda budete hru hrát sami, s random hráči nebo s přáteli. I tak je ovšem nad Slunce jasné, že by si Hunt: Showdown přece jen zasloužil více herního obsahu a nějakou tu péči navíc.

Uzmout mu ovšem nemůžeme sílu a atmosféru, kterou na nás působil během prvních her. Nedostatek herního obsahu se pak snaží vývojáři jemně vyvážit nižší cenovkou, která by mohla leckoho obměkčit. Hunt: Showdown přináší na herní scénu nový přístup a záleží tak teď jen na hráčích, jak se k tomu postaví a zda se v budoucnu dočkáme dalších podobných her.

Vývojáři: Crytek

Vydavatelství: Crytek (PC), Koch Media (konzole)

Datum vydání na PS4: 18. 2 .2020