Kvalitní zvukový headset je dnes pro hráče důležitější, než kdykoliv předtím. Hry nám poskytují stále lepší ozvučení, epičtější soundtracky a komunikace s ostatními hráči je v některých titulech doslova zlomová. Značná část herní komunity vám potvrdí, že hudba a ozvučení hry dělá polovinu zážitku. I tak ale mnoho hráčů váhá a nechce do pořádných sluchátek investovat.

Stinger Core Wireless je jedním z posledních přírůstků do rodiny herních headsetů HyperX. Ačkoliv se na první pohled od svých předchůdců příliš neliší, tak na nějaké příjemné změny a novinky přece jenom narazíme. Jaká lákadla si tedy pro nás tentokrát v HyperX připravili a na co si dát pozor?

Headsety Stinger se již nějaký ten pátek snaží opanovat kategorii sluchátek, které svým majitelům nabídnou hodně muziky za málo peněz. Je tak logické, že někde musel výrobce sáhnout k jistým ústupkům či kompromisům. První nasnadě je konstrukce sluchátek, která je tentokrát vyrobena z matného bílého plastu, který skryje všechny otisky prstů. K nastavení velikosti pak pomáhá ocelový posuvník, který zároveň posiluje celkovou pevnost sluchátek. Ačkoliv je rám plástový, tak je velmi flexibilní a celek působí vcelku robustně. Hlavní materiál může také za to, že při vybalování sluchátek jsem se chvíli domníval, že balení je zcela prázdné. Námi testovaný model totiž váží pouhých 263 g.

Nakonec jsme v krabičce přece jenom něco našli, a to standardní obsah, na který jsme již nějaký ten rok u sluchátek Cloud Stinger zvyklí. Kromě jistoty v podobě sluchátek balení obsahuje nabíjecí USB-C kabel, bluetooth adaptér pro bezdrátový přenos a návod k použití. Mírným zklamáním je pro mě skutečnost, že vnější konstrukce je totožná s modelem HyperX Cloud Stinger Wireless + 7.1 a chybí tak otočné náušníky pro pohodlné nošení sluchátek na krku. Nezměněná tak zůstala i podoba oněch náušníků, které jsou opět osazeny prodyšnou tkaninou. Ta zaručí, že se vám při používání nebudou zbytečně zahřívat uši. Že se takové „používání“ může pořádně protáhnout v HyperX vědí a baterie v novém modelu nám při testování vydržela 15 hodin.

Přečti si  DESKOVKA: Milovnici draků dostávají na stůl Na křídlech draků

Od svého předchůdce si novinka přináší i stejné 40ti mm měniče a není tak vyloučeno, že hráčům zvyklým na luxusnější headsety by mohl jejich output znít plechově. Sluchátka jsme zkoušeli nejen na hrách, ale prohnali je i skrze videohovory a Netflix. Zvuková stránka je s ohledem na cenu obstojná a pokud netoužíte přímo po 7.1 zážitku, budou vám Cloud Stinger Core Wireless jistě stačit. Co už nám ovšem přišlo nedostačující je jednosměrný kondenzátorový mikrofon s frekvenčním rozsahem 50Hz-18kHz. Ačkoliv váš hlas při použití na PC zní vcelku normálně a nikterak nezkresleně, tak při zapojení do PlayStation 5 se mince zcela obrátí a vy se tak můžete připravit, že se na vás vaši spoluhráči budou hněvat a vyptávat se, zda jste si neobjednali nějaký mikrofon z Lidlu. A to je vskutku nemilé. Integrované rameno, na jehož konci mikrofon nalezneme a při jehož odklopení jej vypneme, nám neposkytuje dostatečnou zpětnou vazbu a tak jsme jej mnohokrát poslepu nahmatávali, abychom se ujistili, zda nás naše parta může slyšet. A přitom by stačilo jednoduché pípnutí nebo jiná přímá signalizace. Jak jsme již zmínili, sluchátka se na oko od svého předchůdce liší pouze barvou a i ovládací prvky umístěné hned vedle výklopného ramínka mikrofonu zůstaly nezměněny. Indikační diodu, power button a kolečko pro ovládání hlasitosti pak doplňuje port USB-C.

Pokud vám doma už nějaký ten kousek hardwaru od společnosti HyperX leží, tak jistě znáte program NGenuity, která správu těchto zařízení usnadňuje. Na nějaké nastavování zvukových profilů u námi testovaného headsetu zapomeňte. Program totiž podporu pro tato sluchátka postrádá. Jedná se tak čistě o plug and play typ, jehož vlastnosti nemůžete nikterak upravovat.

Po několika denním testování tak lze doporučit HyperX Cloud Stinger Core Wireless pouze pro použití na PC. Na konzolích PlayStation má headset problémy s mikrofonem, což může, ale také nemusí, vyřešit softwarový update konzole. Pro využití na PC pak nabízí testovaná sluchátka solidní vlastnosti, které jsou v této cenové relace standardem. Kvalitní konstrukce, nízká váha, vysoká výdrž baterie a příjemné náušníky vám tak při používání mohou snadno navodit pocit dobré investice.

• HyperX Cloud Stinger Core Wireless
75 %
recenze-hyperx-cloud-stinger-core-wireless-jako-vejce-vejciPo několika denním testování tak lze doporučit HyperX Cloud Stinger Core Wireless pouze pro použití na PC. Na konzolích PlayStation má headset problémy s mikrofonem, což může, ale také nemusí, vyřešit softwarový update konzole. Pro využití na PC pak nabízí testovaná sluchátka solidní vlastnosti, které jsou v této cenové relace standardem. Kvalitní konstrukce, nízká váha, vysoká výdrž baterie a příjemné náušníky vám tak při používání mohou snadno navodit pocit dobré investice. + odpovídající cena + lehká konstrukce - pohodlné nošení + výdrž baterie - absence NGenuity - mikrofon - stagnující design Cena skrze Heureka.cz: 2303,-