Jednou z nejvíce očekávaných her letošního roku je Death Stranding a já si tak říkám pořádně proč? Mistr Kojima chtěl sice vytvořit svůj vlastní herní žánr a jak se mu to povedlo se můžete dočíst v naši recenzi, nicméně tu existuje i Indie scéna, která se svým osobitým stylem vyznačuje již dlouhá léta a proto ji tak miluji. Jednou z velmi unikátních her kvůli svému soubojovému systému je i animovaná plošinová RPG novinka Indivisible (neplést s Invisible), která poskytla něco, s čím jsem se ještě nesetkal.

Tak teď už návrat ke kořenům. Vývojářské studio Lab Zero Games, které stojí za touto parádou, má již na svém kontě jednu hru, která byla sice v podobném grafickém „enginu“, ale s kompletně jiným (naprosto běžným) soubojovým systémem a proto přijít s něčím tak novým muselo zapálit několik mozkových závitů. Příběh nás zavede do fantasy světa plného magie, která je ovšem tak nějak zapovězena běžným smrtelníkům a tak pouze bojovníci nejvyšších úrovní umí ovládat mystická zákoutí své mysli. My takové věci nebudeme nějakou chvíli řešit, jelikož hlavní hrdinka se jmenuje Ajna, dcera náčelníka domorodého kmene, která je ráda, že má tak akorát svoji dřevorubecky vypadající sekeru a může žít svůj tak nějak poklidný život, vynecháme-li fakt, že její otec je od pohledu jedním z těch mystických válečníků (základní pravidlo všech anime, či animáku… nikdy se nepouštějte do křížku se starci s plnovousem). Po jednom takovém tréninku kung-fu si Ajna všimne, že vesnice hoří a než stihne doběhnout a zjistit co se stalo, tak objeví všechny vesničany, včetně otce, mrtvy. Velitel plenitelů ovšem nestihl ještě zmizet a tak se s ním pustila Ajna do souboje. V tu chvíli se objevuje první zkušenost s velmi unikátním soubojovým systémem. Real-time koncept je velmi zajímavý, který teda bohužel funguje takřka jenom na konzolovém ovladači. Každá ze čtyř potenciálních postav, které bojují na vaši straně, se ovládá takřka jedním základním tlačítkem a dalšími pomocnými tlačítky do různých kombinací. Taková Ajna se na gamepadu od Xbox ovládá sice pouze tlačítkem X:X:X, nicméně pří míření páčkou dolů se provede jiný útok, stejně jako při míření páčkou nahoru nebo držením LB, či RT. Jaké volit útoky je důležité, jelikož na každého soupeře funguje něco jiného a třeba tak u jedné z postav dáváte v kombinaci s páčkou dolů zpomalovací debuff soupeři, který byl dle mého názoru naprosto brutální. V každém případě se po úspěšném boji rozhodnete pomstít svého otce a začnete hledat kdo za tím vším stojí.

Přečti si  Vigor od Bohemia Interactive po letech konečně dorazí na PC

Bohužel se ve hře nenachází moc vnější interakce a tak celý průchod budete v podstatě jenom skákat… a skákat… a skákat… pak někoho zmasíte a zase skákat. Kupodivu vás to ani moc neštve, jelikož příběh je skutečně nádherně převyprávěný s kompletním a dost dobrým dabingem všech postav, kde hlavní cut scény jsou dokonce animovány tak,  jako byste koukali na seriály z Nickelodeonu, či nějaké anime. Průběhem vás provází i nádherná hudba, která se bohužel ale po velmi krátké době začíná opakovat a vy si tak začínáte pomalu škubat vlasy věčně se opakující muzikou.

Nejenom tedy, že si užijete perfektní příběh, ale budete mít možnost si vyzkoušet takřka desítky různých postav během vašeho průchodu, kdy každá má svoje specifické schopnosti a je jenom na vás, abyste našli tu nejlepší kombinaci. To, že chybí jakýkoliv například loot vám ani neschází a spíš by mohli přidat třeba nějaký talentový strom a nebo dát větší důležitost vztahům s vašimi kumpány. Všeobecně je tedy hra dost vydařená a poměrně dost těžká i pro zkušenější hráče, nicméně bych vám ji nedoporučil, pokud nemáte ke hraní konzolový ovladač.

Vývojář: Lab Zero Games

Vydavatel: 505 Games

Datum vydání: 8. 10. 2019