Recenze: JUMP FORCE – Aneb když se setkají postavy nejslavnějších anime…
Domů » Hry » Novinky » Recenze: JUMP FORCE – Aneb když se setkají postavy nejslavnějších anime…

27.2.2019

Bandai Namco. Vydavatel, který stojí za klenoty jako Soulcalibur, Naruto: Shinobi Striker nebo Divinity 2: Original Sin má na křížku novou pecku z anime prostředí. Proč by někdo vytvářel hru pouze o Narutovi, Luffym, Ichigovi či Goku, když to může dát všechno dohromady! Nová bezduchá mlátička se špetkou příběhu je tady a co se soubojů a postav týče, má rozhodně co nabídnout.

Portál byl otevřen. Do světa lidí proskočil Lord Frieza, ničitel světu, nebo-li jeden z hlavních záporáků Dragon Ball. Jak se od ničitele světů očekává… nemilosrdně začal ničit Tokio (protože kde jinde by se měl takovýto portál objevit). Naštěstí zůstal portál dostatečně dlouho otevřen k tomu, aby proskočili i naši hrdinové, kteří se ho pokusí zastavit. Goku, Naruto, Luffy, ústřední postavy z anime seriálů Dragon Ball, Naruto a One Piece sice bojují tvrdě, ale Frieze se podaří utéct a tak začíná ta správná honička za zachráněním světa. Toť k příběhu asi vše. Bohužel se jedná skutečně o takto béčkovou zápletku, která v podstatě nemá ani žádný průběh a cíl. Dalo by se to popsat spíš jako intro k tomu, z jakého důvodu bojují proti sobě různé postavy, různých anime proti sobě a tím pádem se už dostáváme k jádru celé hry.

Prostorová mlátička. Takových jsme tu už pár měli a nemusíme chodit moc daleko, jelikož například Naruto: Shinobi Striker touto vlastností poměrně exceloval. Jedná se o souboje v aréně, ale postavu ovládáte za ramenem z pohledu třetí osoby. Nejedná se ovšem jen tak o bezduchou mlátičku typu Mortal Combat, kdy musíte zmáčknout šipku dole a doleva + čtvereček (na gamepadu) aby jste udělali alespoň něco. Postavy na sebe tak nějak samy nalétávají a každé tlačítko je jasně dané, k čemu je předurčené. Toto otevírá velmi zajímavý prvek v Gameplay, jelikož hráči jsou o to více zručnější a větší výzva je tak přímo úměrná k větší zábavě. K samotnému souboji a schopnostem se ještě krapet vrátíme za chvilku, jelikož první, co uděláte není vhození do souboje, nýbrž tvorba své vlastní herní postavy.

Klasická tvorba postavy je zde pouze vizuální záležitostí, kterou jsem osobně pouze odklikal, jelikož jak mi je prakticky jedno, jak můj charakter vypadá, nicméně možností oblečení, tvarů a zvuků, které postava vydává je přehršle a to nemluvě o možnosti si kupování za herní měnu nové oblečky. Velmi příjemný je tak fakt, že zde nejsou žádné mikro-transakce a tedy vše co ve hře uvidíte, musíte získat vaší pílí. Až jsem skoro zapomněl, jaké to je vidět někoho v parádní “zbroji” a říct si: ,, WOW! To je frajer, jak dlouho to už musí hrát..!”. Takto vytvořený charakter si můžete libovolně upravovat jak po vizuální stránce, tak po té atributové, jelikož vedlejších hratelných postav je zde opravdu mnoho a každá má své schopnosti, které může sdílet. A po té, co si konečně vytvoříte vlastní charakter… ho vlastně nemusíte ani použít! Veškeré souboje totiž probíhají způsobem výběru tří členného týmu, kde je opravdu z čeho vybírat, ať už z výše zmíněných anime, tak například z Bleach. Vývojáři ovšem nezaostávají a tak vytvářejí různé bezplatné aktualizace, které vám do hry dodávají nové a nové postavy.

Na druhou stranu má hra několik neduhů, jako například absolutně zbytečné lobby, kdy pobíháte v jakémsi komplexu odboje proti zločinu, strašné latence při hraní online nebo neustále se opakující mise typu: tady máš team a jdi zničit tento team. Po grafické stránce nejsou efekty hry vůbec špatné už jenom z toho důvodu, že použité speciální schopnosti na přehlednosti moc neubírají a zvuky jsou… mno…. průměrné. Jako bojovka na odreagování proč ne… jako večer strávený u této hry… ani náhodou.

Vývojáři: Spike Chunsoft

Vydavatel: Bandai Namco Games

Datum vydání: 15. 2. 2019