Minecraft Legends je strategická hra z pohledu třetí osoby v reálném čase, kterou vyvinuli studia Mojang Studios a Blackbird Interactive. Nejsem velkým fanouškem samotného Minecraftu, na to jsem se narodil příliš brzy, ale jeho nejnovější spin-off, Minecraft Dungeons, dokázal, že IP může vytvářet velmi zábavné zážitky pomocí svého charakteristického stylu a světa. Vzhledem k tomu, že Minecraft Legends je RTS, byl můj zájem o poznání větší.

Minecraft Legends se odehrává v jiném světě, než je obvyklý svět Minecraftu. Na začátku příběhu je hrdina Minecraftu v první osobě vytažen z tohoto světa do nového světa, který potřebuje hrdinu, aby ho ochránil před nepřáteli, kteří chtějí způsobit chaos a válku. Příběh je docela jednoduchý a nebýt dabingu, byl by dost nevýrazný. Zatímco hrdina se v příběhu objevuje v první osobě, hratelnost samotná probíhá ve třetí osobě.

Vyprávění příběhu v  Minecraft Legends  je udělané velmi dobře. Důsledné používání cutscén v průběhu hry zdůrazňuje celkový konflikt hry. Zachycuje kdysi mírumilovnou říši, kterou prasata zničí. Stejně jako to, jak hra zobrazuje Nether. S legiemi prasat ve svých příslušných řadách pochodují portálem a jejich strašidelní vůdci na ně dohlížejí. Nejedná se však pouze o vážný tón. V některých cutscénách si můžete užít i komediální momenty. Jako malé prasečí jednotky, které jsou uneseny v detailním záběru.

Zdroj: Minecraft Legends

Minecraft Legends  má směs otevřeného světa z pohledu třetí osoby a strategického boje v reálném čase.Při hraní tutoriálu hry to zpočátku vypadalo zmateně. Ale po opuštění tutoriálu a použití nástrojů, které jsem dostal v overworldu, to všechno do sebe zapadalo. Pomocí kombajnů můžete sklízet různé zdroje, jako je dřevo ze stromů nebo kameny a uhlí. Poté použijte zdroje k vyvolání jednotek, které vám pomohou od spawnerů, které musíte vytvořit ze stejných zdrojů. Máte k dispozici také další stvoření, která sbírají suroviny. Pokud nejste dobří ve stavění nebo sbírání v Minecraftu, pak se vám tento způsob stavění/sbírání bude velmi líbit, ostatním se může zdát příliš jednoduchý ve srovnání s obvyklým Minecraftem.

Přečti si  Bethesda zdánlivě připravuje dva neohlášené Fallout projekty
Zdroj: Minecraft Legends

Místo použití jednoduchého kurzoru k ovládání jednotek. Jste v čele boje se svými jednotkami. Můžete je nechat shromáždit kolem sebe a poslat je směrem, kde AI zjistí, zda mají útočit na nepřátele v cestě nebo na budovy strojící v cíli. Vzhledem k tomu, že bojujete po jejich boku, můžete nepřátele držet mimo své jednotky a ničit je pomocí meče, ovšem efektivnější je nechat vše likvidovat své jednotky. Některým nepřátelským jednotkám, jako je obří prase s houpajícím se palcátem však sami nezneškodníte, to za vás musí obstarat jednotka, takže se opravdu raději zaměříte na delegování. Můžete také stavět rampy, které vám pomohou dostat se na obtížná místa, nebo šípové věže, abyste mohli obléhat základnu nebo v noci bránit vesnice.

Zdroj: Minecraft Legends

Většinu času se Minecraft Legends hraje jako hra Tower Defense. Existuje velký otevřený svět k prozkoumání, ale často musí hrdina přejít z jedné mise, kde bráníte vesnici nebo porážíte nějaké padouchy, do další. Vypravěč může být někdy trochu netrpělivý, když vám říká, že se musíte hned dostat na další misi! Zdá se, že hra si neuvědomuje, jak dlouho trvá dostat se z jednoho místa na druhé.

Nejen to, ale pokud zemřete, budete vyvedeni z oblasti, ve které jste byli, a budete se muset absolvovat celou cestu zpět do mise. Je to velký otevřený svět, který by měl mít rychlejší cestování nebo být alespoň trochu shovívavější.

Přečti si  "Zaměřujeme se na hledání způsobů, jak zvýšit náš výkon," říká Todd Howard

Overworld je krásný

Nadsvět v kampani Minecraft Legend je pestrý a vizuálně velmi nápadný. Počáteční oblast je plná polí se svěží zelení a tyčícími se kamennými útvary. Ale jak budete v dobrodružství kolem pokračovat, uvidíte bažiny, džungle a zasněžená pole s detaily, jako když padá sníh, džungle má louže, když prší, nebo lilie v bažině, přes kterou se dá přejít. Není to však jen místo, kde se nachází pevnosti nebo vesnice. Mezi bojem je toho hodně k vidění a je tut dost co dělat.

Zdroj: Minecraft Legends

Existují skryté věže, které můžete najít rozebrat a použít je v boji. Například takové, které kolem sebe vytvářejí výbuchy, nebo takové, které omračují nepřátele, kteří jsou kolem nich. Ty byly nejužitečnější, když byly vesnice pod útokem.

Můžete také najít super jednotky, které přinášejí něco zcela neobvyklého. Prozkoumávání nadsvěta  Minecraft Legends je vizuální lahůdka, která také přináší odměny za dlouhou cestu, která je před vámi.

Zdroj: Minecraft Legend

Minecraft Legends chce být strategickou hrou, ale také hrou s otevřeným světem. Je to trochu matoucí mix, i když ve finále velmi zajímavý a poutavý. Navíc 15hodinová kampaň vás dokáže zabavit, protože je skutečně fantastická. Hra nabízí velmi spletitý, ale uspokojivý boj a neustále frustrující bossové vás u hry bezpečně udrží. Minecraft Legends rozhodně není hra pro každého, ale pro fanoušky žánru představuje nezapomenutelný zážitek.

Vývojáři: Mojang Studios, Blackbird Interactive

Vydavatelství: Microsoft

Datum vydání: 18. 4. 2023

Platformy: Xbox Series X|S, Xbox One, Steam, Nintendo Switch a PlayStation 4|5

Česká lokalizace: ANO – titulky

8
7
7
8
8
7
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-minecraft-legends-kostky-ve-strategii<font size="3">Minecraft Legends odvádí dobrou práci při vytváření přístupného strategického titulu pro začátečníky. 15hodinová kampaň vás dokáže zabavit, přičemž nabízí spletitý, ale uspokojivý boj. Minecraft Legends rozhodně není hra pro každého, ale pro fanoušky žánru představuje nezapomenutelný zážitek. </b> </font> + Hluboký a složitý boj<br/> + Světová rozmanitost<br/> + Skvělý bossové<br/> - Problémy s vyvažováním<br/> - Ne úplně hra pro fandy klasických strategií<br/> </b> </font>