Studio Milestone má se závodními hrami četné zkušenosti. Ve své bohaté historii přivedlo k životu dobře známé série jako jsou MotoGP, MXGP nebo RIDE. Minulý rok studio nabídlo novou značku, Monster Energy Supercross, která měla hráčům nabídnout trochu odlišný pohled na motocross než jim nabízelo již zmíněné MXGP. Přes několik slušných nešvarů, kterými první díl oplýval, se jednalo o slušnou závodní hru. Poučili se vývojáři ze svých chyb? To se dozvíme v recenzi Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Jak jsme již zmínili v úvodu, první díl nebyl žádné mistrovské dílo, ale v jádru se jednalo o dobrý základ, na kterém by vývojáři mohli stavět. Z tohoto důvodu jsme s příchodem druhého dílu nečekali žádné převratné změny, nýbrž vylepšení stávajících režimů a přidání maličkostí, po kterých herní komunita volala. Po několika hodinách strávených testováním bylo jasné, že přesně tento postup vývojáři zvolili a jejich cílem tedy nebylo znovu objevovat Ameriku, ale darovat jejich prvorozenému pořádný facelift.

V hlavním menu vás nic nepřekvapí. Čekají tu na vás dobře známé režimy jako Time Attack, Kariéra, Single Event nebo Championship. Poslední jmenovaný šampionát je k dispozici hned od začátku hry a vy tak nemusíte levelovat svou postavu proto, abyste si ho odemkli jako tomu bylo v loňském díle. Za zmínku jistě stojí mód Compound, který vás přemístí na samotu u lesa, kde jste jen vy, vaše motorka a několik desítek překážek. Můžete si tak pořádně vyzkoušet co a jak funguje a dostat si ovládání, které není nijak zvlášť jednoduché, pod kůži.

 

Vyzvat na souboj můžete nejen své kamarády, ale také  jezdce z jiného koutu světa. Hře totiž nechybí jednoduchý multiplayer a v cestě za celosvětovou slávou vám tak nic nestojí. Jedním z největších lákadel je editor tratí. Ten nechyběl ani v minulém díle a na první pohled se toho na něm příliš nezměnilo. Trať, kterou v editoru vytvoříte, můžete sdílet ostatním hráčům hned po té, co ji schválí hra. A jak to probíhá? Jakmile trať uzavřete, projede se po ní NPC jezdec, který vám jí schválí v momentě, kdy projede cílem. Zde jsme narazili na první zádrhel. Umělá inteligence si neporadila se změnou terénu, motorkář se zastavil a začal se donekonečna respawnovat na tom samém místě. Okruh, který jsme vytvářeli přes hodinu, jsme tak museli od základu překopat a to nás nepotěšilo. Věříme však, že se jedná o jednoduchý bug, který bude odstraněn jedním z budoucích patchů.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Studio Milestone si u svých her příliš nepotrpí na příběhovou kampaň a tak zde nečekejte žádnou story ála Alex Hunter. Funkci single-playerové kampaně zde zastupuje režim kariéra, kde se se svým svěřencem nebo vámi vytvořenou postavou musíte probojovat do nejvyšší kubatury. Kromě 40ti metrových skoků a ostrých zatáček vám v cestě nebude stát nejen vcelku těžké ovládání, ale hlavně vaši soupeři, kterých je na trati požehnaně. Na starost ovšem nebudete mít jen to, abyste dorazili do cíle co možná nejdříve, ale na vašich bedrech spočine i starost o média a fanoušky. Vaše počínání se promítne do sponzorských nabídek, díky kterým můžete rychleji levelovat a otevírat si nové kombinézy, skiny či motocykly. Tento systém se může zdát zajímavý, ale realita je poněkud jiná. Setkání s fanoušky nebo médii je ve skutečnosti jen asi dvě vteřiny dlouhé video a tak se na vás nebude nikdo zlobit, pokud budete tyto akce ignorovat a věnovat se pouze závodům.

Přečti si  Servery LittleBigPlanet 3 byly na neurčito vyřazeny z provozu

Supercross 2 využívá služeb Unreal Enginu a na oko celek nevypadá ani zdaleka tak špatně, jak by leckdo mohl očekávat od hry, která má svého statutárního partnera v názvu. Monster je k vidění na transparentech, vzducholodích, přilbách,… prostě všude. Tentokrát se ale nejedná o tak rušivý element jako tomu bylo u minulého dílu. Naopak, hra má styl a vcelku slušně vám dokáže nastínit atmosféru závodů, které mají svou mekku ve Spojených státech. Hra nejenže nevypadá úplně zle, ale především dominuje svým ozvučením. Motory řvou tak, jak se sluší a patří a umocňují tak velmi slušný pocit z rychlosti i jízdy samotné.

 

Několikrát jsme již zmínili ovládání, které by nemuselo být méně zkušeným hráčům po chuti. Ano, můžete hru hrát nekomplikovaně a používat jen plyn, brzdu a zatáčet, ale tímto způsobem vystačíte pouze na závodníky s velmi nízko nastavenou obtížností. Abyste porazili silnější soupeře, bude po vás hra vyžadovat naprosté ovládnutí obou analogových páček a nutnou dávku trpělivosti. Nejen odvážným hra přeje a tak si v problematických situacích, kdy například váš stroj letí mezi diváky, můžete vyvolat flashback a vrátit se před moment, kdy se vše pokazilo a udělat vše lépe.

Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2 nemá na poli motocrossu přímého vyzyvatele a tak by se mohlo tvrzení, že se jedná o nejlepší motocrossovou hru na trhu, zdát jako zbytečné a nesměrodatné. Fakt je ale takový, že studio Milestone opět nešláplo vedle a hráči/fanoušci jednostopých vozidel se tak dočkali nové kvalitní závodní hry.

Vývojáři: Milestone

Datum vydání: 5. 2. 2019

Cena v PS Store: 1599,-

Velikost hry: 8,54 GB

Platformy: PlayStation 4 (Recenze), Xbox One, PC, Switch

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno